DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Seat Ibiza 1.0 TSI Style

A legfrissebb Seat nagyot lépett előre, az autó tágassága, csomagtere a kategória élére repítheti a kisautót. A hazai bemutatón tettük próbára az újdonságot.

Három különböző modellel közel három tucat kilométer – ennyi időnk volt kipróbálni a Seat legújabb különlegességét. A járművek mind 95 lóerősek voltak, egyliteres turbómotor hajtotta őket, és az átlagos vásárlóknak szánt kivitelnek számítottak, kevés extrával felszerelve.

menetproba-2017-seat-ibiza-01



A gyakorlatban jól vizsgáztak az előre beharangozott újdonságok, az új padlólemezre épült autó méreteiről annyit, hogy a 189 cm-es testmagassághoz beállított vezetőülés mögött még volt úgy 8-10 centi hely a térdem és a vezetőülés háttámlája között... A fülke térerőssége nagyon jó, a szélességével és magasságával sincs gond, bónuszként pedig rendelkezésre áll még a 355 literes csomagtartó.

A könnyű és szilárd padlólemez a vezetésre is kihat, élvezetes az Ibiza irányítása, amiben jó partner a 95 lóerős motor és az ötsebességes váltó. Ezen a téren talán a vékonyabb karimájú kormányt és a pontosan kapcsolható váltó picit hosszabb kapcsolási útját érheti kritika.

menetproba-2017-seat-ibiza-03

A tesztautók motorválasztása nem véletlen, valószínűleg ez lesz a sláger erőforrás, a 75 lóerős szívómotort csak nagyon ráérősen vezetők válasszák, a 95 lovas jelenti az arany középutat. A használható fordulatszám-tartomány teljesen dízeles, úgy 1800-tól már hadra fogható a motor. A jellegzetes háromhengeres hangot előbb-utóbb megszokja a tulajdonos, ami magasabb fordulaton felerősödik. Aki sportosan vezet, az „élvezni fogja” az autót, városi használatban jól lehet vele manőverezni a sávok között, és a gyorsulásra sem lehet panasz. Mindehhez a 4,9 literes átlagfogyasztás álomvilág, a reálisabb adat 6-7 literhez közelít...     

Műszaki adatok:           

Hossz/szél./mag.: 4059/1780/1444 mm

Motor: 999 cm3, 95 LE/5000–5500, 175 Nm/2000–3500

Gyorsulás (0–100 km/h): 10,9 s

Ár: 5 633 000 Ft (alapár: 3 294 930 Ft)

Tesztautó: Porsche Hungária

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: