DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Menetpróba - Nissan Juke NISMO RS DIG-T

Ha a józan ész szabályait nézzük, a Juke-nak, és főleg a sportváltozatának nem is kellene léteznie. Szerencsére a Nissannál elfogadták a formatervet és piacra dobták a kompakt SUV-t, sőt sportkivitelt is készítettek belőle.

A Juke sikeres lett, és a hatására kezdtek el más gyárak is a megszokottól eltérő, különleges formavilágú szabadidő-autókat gyártani. Tesztünk alanya a gyári sportosztály által megalkotott verzió, amely nem csak külsőleg, látszatra gyors. Az utastérben bőrrel burkolt kormány, a tetején a középállást jelző piros csíkkal, elsőnek viszont az erős combtámaszokkal felszerelt, Alcantara bőrrel burkolt Recaro kagylóüléseken akad meg az ember szeme. Az első pár beülést követően már kényelmes is az ülés, a váltó kézre áll és rövid úton kapcsolható.

menetproba-nissan-juke-nismo-rs-2017-01



Az utastérben sportos hangulat uralkodik, szerencsére elég sok helyen használtak nemesebb anyagokat, ennek ellentéte a sok helyen megjelenő egyszerű műanyag burkolat. Érdekesség, hogy a vékony Recaro ülések hátul extra lábteret eredményeznek.

menetproba-nissan-juke-nismo-rs-2017-03

A sportosság nem csak a berendezésre és a külsőre korlátozódik, a 218 lóerő hét másodperc alatt repíti százra a sportos Juke-ot. Mivel az autó csak az első kerekeit hajtja, szerencsére felszerelték részlegesen önzáró differenciálművel, a versenyautós életérzést pedig fokozza a jól hallatszódó, mélyebb motorhang. Ez igen lelkesítő, de kicsit olyan az érzés, mint a nagy teljesítményű autóknál (pl. Ford Focus RS), ahol a folyamatosan jelenlévő erős hang a hosszabb autópályás szakaszon már idegesítő. Egy picit rontja az életérzést, hogy a kormány áttétele nagy, erős gyorsításkor pedig jól kell fogni, mert vannak hajtási befolyások az első tengelyen.

menetproba-nissan-juke-nismo-rs-2017-02

Az autó futóműve is sportos, a kemény rugózás jó kanyarstabilitást hoz, meglepően élvezetes vele a szerpentineken manőverezni. Ilyenkor persze már nem bosszantó a motor hangja, hanem kifejezetten lelkesítő, ahogyan azt az ember egy sportkocsitól elvárja.

Müszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4165/1770/1565 mm

Motor: 1618 cm3, 218 LE/6000, 280 Nm/3600–4800

Gyorsulás (0–100 km/h): 7 s

Kedvezményes ár: 6 290 000 Ft (alapár: 7 918 000 Ft)

Tesztautó: Duna Autó Zrt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: