Az egyenruhások mától várhatóan jövő hét szerdáig Budaörsön, Érden, Szigetszentmiklóson, Szentendrén és Gödöllőn ellenőrzik az autósokat kiemelt figyelmet fordítva a gumiabroncsok állapotára. A vezetéstechnikai tréninget azon autósok számára szervezik, akiket ellenőrzés alá vontak az agglomerációs helyszíneken és velük szemben intézkedésre okot adó körülmény nem merült fel.
Cél a baleset-megelőzés
„Az ellenőrzések célja, hogy felhívjuk a figyelmet az évszaknak megfelelő, optimális profilmélységgel rendelkező gumiabroncsok használatára” – jegyezte meg Kiss Csaba r. alezredes, ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály Balesetmegelőzési Osztály vezetője.
Hozzátette: a gumiabroncsok hatóságilag előírt minimális profilmélysége 1,6 milliméter, de a nyári abroncsok esetében minimum 3 milliméter mondható optimálisnak. Ezért az ennél kisebb profilmélységgel rendelkező gumiabroncsok cseréjéről időben szükséges gondoskodni. Azok az ellenőrzésen átesett autósok, akiknél mindent rendben találtak a rendőrök, ingyenes, vezetéstechnikai tréningre jogosító vouchert kapnak ajándékba.
A 20 ezer forint értékű képzést a Magyar Autóklubnál történő előzetes regisztráció után lehet igénybe venni. „Az újpesti tanpályánkon megvalósuló nyári vezetéstechnikai napon az autósok instruktorok segítségével megtanulhatják, hogyan nyerjék vissza uralmukat a nedves úton megcsúszó autó felett optimális profilmélységgel és nyomással rendelkező gumiabroncsokkal” – hívta fel a figyelmet Dr. Hatala József, a MAK elnöke.
Használjunk évszaknak megfelelő abroncsot!
A nyári gumiabroncsok összetételükből adódóan jobb tapadást biztosítanak nyári körülmények között, mint a téli abroncsok, amelyek nem megfelelőek nyári körülmények között: balesetveszélyesek és károsíthatjuk azokat a nyári használatukkal. Éppen ezért javasolt a melegebb hónapokban a szezonnak megfelelő gumiabronccsal útnak indulni. Az abroncsok nyáron megnövekedett terhelésnek, illetve magas hőmérsékletnek vannak kitéve, ezért indulás előtt különösen fontos azok alapos ellenőrzése. Ezzel a defekt bekövetkezésének esélye minimálisra csökkenthető.
Ugyancsak a defektek és az ebből fakadó balesetek elkerülését szolgálja a megfelelő abroncsnyomás beállítása is. „A megfelelő nyomás jobb kormányozhatóságot, optimális tapadást, fékstabilitást és fékutat biztosít. Alacsony nyomással viszont a gumiabroncs hamarabb felmelegszik, mely gyengíti az abroncs összetevőit, így növelve a defekt kockázatát” – hangsúlyozta Dr. Fodor Mónika, a Continental Hungaria Kft. senior marketing és PR koordinátora.
Ezekre is érdemes odafigyelni
A nyári hónapokban a határátkelőknél megnövekedett forgalommal kell számolniuk a járművezetőknek. Ezért előfordulhat, hogy órákat is várakozással töltenek az autóban. „Ilyenkor a szokásosnál több folyadékot szükséges az autóba tenni annak érdekében, hogy elkerülhessük a dehidratáltságot. Emellett azokon a felületeken, ahol erre lehetőség van, érdemes napellenzőt használni, megakadályozva ezzel az autó utasterének gyors felmelegedését” – emelte ki Kiss Csaba r. alezredes, ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály Balesetmegelőzési Osztály vezetője. Hozzátette: nyaralás idején nem szabad túlpakolni az autót, mert azzal ugyanolyan helyrehozhatatlan károsodásokat okozhatunk a gumiabroncsokban, mint az előírtnál alacsonyabb abroncsnyomással történő közlekedéssel. Fokozott terhelés esetén mindenképpen állítsuk be a gépjármű gyártója által ilyen esetekre javasolt légnyomás értékeket az abroncsokban. Ezen értékek vagy a gépjármű B oszlopán, vagy a tanksapka fedél belső oldalán találhatóak.
A Continental célja, hogy belátható időn belül nullára csökkentse a halálos kimenetelű közlekedési balesetek számát. Éppen ezért kidolgozta a Continental Vision Zero koncepciót, melynek alappillérei közé tartozik a veszélyes közlekedési szituációk kivédése, többek között a gumiabroncsok biztonságot szolgáló fejlesztése és teljesítményének fokozása révén.