Mit szólsz Yvan Muller volvós teszteléséhez? (Simon Ferenc)
Én már decemberben tudtam, hogy tesztelt egyszer a Volvóval, úgyhogy a nemrég napvilágot látott tesztje már a második alkalom volt, így meg sem lepett. Számomra ez azt mutatja, hogy a Volvo mennyire elkötelezett a fejlődés iránt, nem sajnálja a pénzt és az energiát az előrelépésre. Nem hiszem, hogy Muller ettől meggondolja magát a visszavonulását illetően, ezek a tesztek inkább csak arról szólhattak, hogy a Volvónak szüksége volt az óriási tapasztalatára és tudására az autó fejlesztéséhez.
Mit gondolsz a Hungaroring fejlesztéseiről? (Barta Balázs)
Nagyon örülök neki! A Hungaroring sokunknak a szíve csücske, de azt látni kell, hogy vannak olyan területei, amelyek fejlesztésre szorulnak. Az én szememben akkor lenne teljes a boldogság, ha a nyomvonal is átgondolásra kerülne, mert bár a Forma–1-ben mostanában voltak izgalmas versenyek a pályán, de például a WTCC-ben látszik, hogy sokszor küszködünk rajta az előzésekkel. Egy-két olyan frissítést szívesen fogadnék a vonalvezetésben, amelyek a nézőknek is látványosabbá, élvezetesebbé tennék a versenyeket, de azt is figyelembe kell venni, hogy a tereprendezési szempontok miatt elég korlátozott lehetőségek állnak rendelkezésre ahhoz, hogy a nyomvonal változzon.
Mit gondolsz, szerinted mikor válhat Magyarország igazán túraautós „nagyhatalommá”? (Serege Benjámin)
Ha túraautós nagyhatalom alatt például Nagy-Britanniát vagy Németországot értjük, akkor kevés esélyt látok arra, hogy a közeljövőben eljutunk erre a szintre. Ahhoz több évtizedes hagyományokra, szurkolói kultúrára lenne szükség, hogy a szélesebb közönség bevonódjon. Ez nálunk egyelőre hiányzik, de bízom benne, hogy az elmúlt és az elkövetkezendő évek sikereivel éppen megalapozzuk ezt a folyamatot.
Ha választhatnál még két pályát a naptárba, melyek lennének azok? (Dobos Attila)
A bathursti Ausztráliából és a monacói, amit az F1-ből mindenki jól ismerhet. Utóbbin a tradíciói és a presztízsértéke miatt legalább egyszer nagyon szeretnék versenyezni akármilyen sorozatban. Előbbi pedig szimulátoron az egyik kedvenc pályám. Bathurst a vonalvezetésének köszönhetően nálam a top 5 pálya egyike a Makaó, Nürburgring, Spa, Suzuka négyes mellett.
Jó lenne egy kicsit többet tudni a háttéremberekről is. Hogy épül fel a csapat? Hogyan jut el a versenyautó helyszínről helyszínre? Szóval minden érdekel, ami a háttérben zajlik! (Kránicz Andrea)
Az idei Hondán belüli felállásról még nem született döntés, így még nem tudom, pontosan kikből áll majd az én csapatom. Ami biztos, hogy négy szerelő, egy főszerelő, egy adatmérnök és egy versenymérnök dolgozik közvetlenül velem. Rajtuk kívül még fontos megemlíteni Matics Zsoltot, aki legfőképpen itthon a fizikai felkészítésemet segíti, illetve a Honda fizioterapeutáját, Emiliano Venturát, aki mindhárom pilóta fittségére ügyel a versenyeken. Az autókat Európában kamionnal szállítják versenyről-versenyre, a tengerentúli helyszínekre pedig hajóval konténerben vagy légi szállítással.
Mit vársz Aurélien Panistól a Zengő Motorsportnál? (Ladjánszki Ádám)
Egyáltalán nem ismerem még őt, így nehéz lenne reális várakozásokat megfogalmaznom vele kapcsolatban. Mivel a hírek szerint a legfrissebb fejlesztésekkel ellátott Honda Civicet vezetheti ő is, szerintem jó esélye lehet szép eredményeket elérni. Ugyanakkor, ha jól tudom, nem nagyon van túraautós tapasztalata, ezért lehet, hogy szüksége lesz egy kis időre a belerázódáshoz.
A teszteken megvan az irány és erről adsz visszajelzést? Vagy tudod a stílusodhoz hangolni a vasat? (Farkas György)
Abszolút tudom a saját stílusom szerint alakítani az autót! Bár a tesztek elsődleges célja, hogy kipróbáljuk az új fejlesztések hatékonyságát, szerintem a WTCC-ben viszonylag nagy mozgástere van a versenyzőknek beleszólni a folyamatba. Nálunk a költségvetési korlátok miatt nincsen ötven mérnök egyetlen autó mellé rendelve, mint a Forma–1-ben, így a tesztelő versenyző szava sokkal nagyobb súllyal számít. Ennek azért örülök, mert szakmailag ebből is sokat tanulok.
Őszintén: túltetted már magad az év végi Monteiro-szitun, meg tudtad neki és Mullernek bocsátani, hogy buktad az összetett 3. helyet? (Tóth István)
Teljesen túltettem már magam a történteken. A véleményem persze nem változott az esetről, de el tudom fogadni azt, hogy más érintettek máshogy látták a szituációt.
Ha te választhatnád ki, hogy a WTCC 2017 után milyen irányba menjen, mit lépnél? Class One, TCN2… (Tóth Máté)
Hallom, hogy sokan aggódnak a sorozat jövője miatt, de szerintem nem haladnak rossz irányba a dolgok. Tavaly négy gyártó volt, idén kettő lesz, de voltak olyan évek, amikor csak egy volt, és mégis túléltük. Én úgy látom, hogy a versenyzői kvalitásokat és az autók felkészítettségét tekintve most a legszínvonalasabb a WTCC 2010 óta. Persze vannak problémák például a létszámkérdésben, de nem hiszem, hogy a költségek csökkentése egyedül megoldaná ezeket a nehézségeket. Lehet, hogy a mostani szabályrendszer negyedik éve után ráférne a bajnokságra egy frissítés, ám mivel nem látom vészjóslónak a helyzetet, gyökeres változtatásokat sem tartok szükségesnek.
Követted-e az idei történelmi Super Bowlt? Milyen sportokat követsz szívesen, ha van rá lehetőséged? (Kondor István)
Az elmúlt három-négy évben sosem bírtam fennmaradni, hogy megnézzem a Super Bowlt, úgyhogy idén elhatároztam, hogy mindenképpen ott leszek a tévé előtt. Sajnos csak a harmadik negyed végéig bírtam, aztán elaludtam… Igen, a lehető legrosszabbkor, így a hihetetlen fordításról lemaradtam, másnap délután viszont visszanéztem a teljes meccset. Egyébként az autósporton kívül rendszeresen nem követek más sportot, csak alkalmanként.
Mit gondolsz az új csapattársatokról, Michigamiról, milyen tempóra lehet képes a szezon során? (Fehér Patrik)
Pozitívak az első benyomásaim vele kapcsolatban, emberileg abszolút szerethető figura. Az látszik, hogy az autóval kapcsolatban még sokat kell tanulnia, de mivel a teszteken gyorsan fejlődik, szerintem egy-két versenyhétvége után hasonló teljesítményre lehet képes, mint Monteiro és én.
Ha meghívnának egy Le Mans-i 24 órás versenyre, elvállalnád? Vagy már volt ilyen jellegű megkeresés valaki részéről? (Kovács Péter)
Abszolút elvállalnám, nagyon szívesen vennék részt rajta, de ilyen megkeresést még nem kaptam. A túraautózás mellett egyelőre leginkább a rallycross érdekel, ám a hosszútávú versenyzésre is egyre inkább kíváncsi vagyok.
Mennyire készültök már a feleségeddel a baba születésére? Hogy látod, mennyire veszel majd részt a baba körüli teendőkben? (Papp-Földi Katalin)
Elmondhatatlanul várjuk már a baba érkezését, április közepe a tervezett időpont. Sajnos ez szakmailag nekem pont a legsűrűbb időszak lesz, hiszen két versenyhétvége is van ebben a hónapban, és egy teszt is kilátásban van, de teljesen szeretném kivenni a részem a feladatokból már az első pillanattól kezdve. Szóval örömmel kelek majd fel éjszakánként is hozzá! :)
Ha Muller visszajönne egy Volvóval, kapna tőled különleges bánásmódot? (Horváth Éva)
Nem hiszem. Na jó, a játék kedvéért egy kicsit talán igen… Egyszer, nem látványosan, úgy, hogy csak ő tudjon róla… :)
Lehet arról tudni, hogy idén végre megint összeáll-e a nagy Michelisz Norbert-Bári Gergő páros? (Salamon János)
Ahogy a szerelőkkel kapcsolatos felállás sem dőlt még el, úgy a versenymérnök-pilóta párosokat sem ismerjük még. Többször elmondtuk már mindketten Gergővel, hogy szeretnénk újra együtt dolgozni, de ebben csak március közepére várható döntés.
Te melyik fiatal pilótát ültetnéd a másik zengős kocsiba? Zengő Zoli esetleg kikéri a véleményedet? (Király Krisztina)
Nem hiszem, hogy szükséges lenne Zolinak kikérnie a véleményemet, pontosan tudják ők, hogy melyikük mire képes. Én nem is szeretnék ebben a kérdésben állást foglalni, szerintem tavaly Nagy Dani és Ficza Feri teljesítménye is meggyőző volt.
Átlépted-e már a 300 km/h-s sebességet? Ha igen, akkor mivel? (Megyesi Emil)
Nem, 300-zal még sosem mentem. Az eddigi maximum 265–270 km/h volt tavaly a Nürburgringen futam közben a Honda Civickel.
Mit vársz az idei F1-es szezontól? Szerinted lehet Maldonadóhoz hasonló meglepetés futamgyőztes? (Varga Vilmos)
Igen, hiszek abban, hogy lesz új futamgyőztes a szezonban! Erre persze a Mercedesbe ülő Bottasnak van a legnagyobb esélye, de mások is odaérhetnek. A szabályváltozások mindig megkeverik a paklit, így én sokkal kiegyensúlyozottabb versenyre számítok, mint az utóbbi években, több futamgyőzelmet produkáló istállóval.
Neked és a csapatnak mit jelent az, hogy gyártói szinten jelentős rivalizálás nélkül várhatjátok a szezont? (Száz Ádám)
A kevesebb gyártó egyáltalán nem jelenti azt, hogy kisebb lesz a verseny. Sőt, most lesz csak igazán nagy a rivalizálás a bajnoki címért! Eddig a López, Citroën kombináció kiemelkedett a mezőnyből, most viszont túlzás nélkül 6–8 pilóta is versenybe száll majd a világbajnoki elsőségért, és az autók technikailag is közelebb lesznek egymáshoz. Az utóbbi évek egyértelműen legizgalmasabb szezonjára számítok.
Hogy van Johanna? Megvettétek már a babaágyat meg a kellékeket? (Juhász Piroska)
Szerencsére minden szuper, Johanna és a baba is jól van. Az előkészületekkel is haladunk, már elkezdtünk vásárolgatni dolgokat, de azért még van időnk, úgyhogy vannak még teendők a listánkon. :)
Milyen típusú kocsit vezettél először? (Szernicsek Barnabás)
Személygépkocsiból egy Lada 2101-es volt az első. 12-13 éves voltam, Himesházán földes utakon próbáltam ki édesapám ölében ülve. Ott el is dőlt a pályaválasztásom! :)
Hány nyelven és milyen szinten beszélsz? (Francia Csaba)
Angolul és németül gördülékenyen beszélek, de az utóbbi egy évben olaszul is elkezdtem tanulgatni. Ugye a JAS Motorsport olasz csapat, és fontosnak tartom, hogy mindent megértsek, amit körülöttem beszélnek. A Duolingo nevű telefonos alkalmazással fejlesztem a szókincsemet, és most már olaszul is egyre több mindent megértek.