DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
Egyéb

Két új abroncs városi terepjárókhoz

A Continental csoporthoz tartozó amerikai General Tire két új SUV abronccsal folytatja termékoffenzíváját, melyeket úgy terveztek, hogy közúton és terepen is jól teljesítsenek.

Az új Grabber X3 típust igazán kemény terepre, az új Grabber AT3 abroncsot pedig vegyes használatra szánják. Mindkét abroncs robosztus és kiváló tapadási tulajdonságokkal rendelkezik. A Grabber X3 esetében a közúti és a terep használatra 20-80%-os arányban gondoltak a tervezők, míg a Grabber AT3 kapcsán ez az arány 50-50%.

Az amerikai hagyományokkal rendelkező General Tire ezzel a két abronccsal a terepjárót használó autósok közül a terepviszonyokért rajongóknak, elsősorban az építőipari, a mezőgazdasági és az erdészeti felhasználóknak kínál mobilitási megoldást a legnehezebb körülmények között is. A Grabber X3 19 méretben lesz elérhető 15-19 colos tartományban, a Grabber AT3 pedig 64 verzióban készül 15 és 20 col között. Mindkét gumiabroncson szerepel majd az M+S jelölés és az Alpesi szimbólum (Hópehely a hegyen) is, ezzel hangsúlyozva azt, hogy ezek a termékek bármely szezonban használhatóak.

new-grabber-x3



Az új Grabber X3

Az új Grabber X3 gumiabroncsot az amerikai márka a szabadidőjármű és a terepjáró modellekhez fejlesztette ki. A hangsúly azonban a terepen van, hiszen a fejlesztéskor 80-20%-os arányban koncentráltak a terep és a közúti felhasználásra. Ahhoz, hogy ezek a gumiabroncsok megfeleljenek egy sor elvárásnak, három új technológiát dolgoztak ki. Ezek közül az „Extreme Mud (X Mud)”, a mély sárban való maximális tapadást, az „Extreme Dirt (X Dirt)” a laza, homokos és kavicsos úton történő vezetést, az „Extreme Rock (X Rock)” pedig a köves, sziklás terepen való haladást könnyíti meg. Mindhárom alapját az adja, hogy a futófelület mintázata a mély árkokkal, csatornákkal és döntött élekkel alkalmas a sár tökéletes elvezetésére. A futófelület lemetszett blokkélei, valamint a szélesebb, illetve a szűkebb barázdák hozzájárulnak a gumiabroncsba ágyazódó kavicsok minél gyorsabb kilökődéséhez murvás utakon. Emellett meggátolják, hogy a kövek hosszabb időre beágyazódjanak a futófelületbe. Menet közben a robusztus futófelületet különböző szögben határoló árkok minden irányban maximális tapadást biztosítanak sziklás terepen. A bordák védik a sérülésektől az abroncsot a köves, kavicsos utakon, és így jó teljesítmény érhető el nehéz terepen. Ennek érdekében a General Tire fejlesztőmérnökei három rétegű abroncs mellett döntöttek, mert ezzel sokkal kisebb a sérülés veszélye. Elődjéhez képest az abroncs teljesítménye 5%-kal javult homokos és laza kavicsos terepen, de a sziklás részeken már 10%-os ez a fejlődés. Közúton is több százalékkal jobb eredményt, és alacsonyabb zajszintet ér el az újdonság vizes útviszonyok között, míg a hóval borított terepen az abroncs 10%-kal jobban teljesít. Az ősztől kapható Grabber X3 akár 160 km/h maximális felhasználási sebességre képes.

new-grabber-at3

Az új Grabber AT3

A General Tire mérnökei az új Grabber AT3 abroncs esetében szintén három új technológiát alkalmaztak, amelyek közúton és terepen is segítik a nagyobb tapadást, javítják az akusztikai jellemzőket és hozzájárulnak a nagyobb futásteljesítményhez. A „TracGen” technológia részei a nyitott szélű futófelület, a felfekvési felület és a különböző szögekben elhelyezkedő lamellák. Ez a kombináció növeli az abroncs öntisztuló tulajdonságait, azaz kevés szennyeződés marad benne, viszont minden irányban megfelelő tapadást biztosít. Egy másik technológia a „DuraGen”, amely durva terepen nagy csavarodási erőhatások mellett is növeli a futásteljesítményt. Egy új, nagyobb ellenállású alapanyag-keveréket is kifejlesztettek a szakemberek. Ezen kívül elérték, hogy a futófelületben a kövek ne maradjanak benne, és ne is károsítsák azt. Egy rendkívül erős acélöv segíti az abroncsot a kiváló futásteljesítmény elérésben. A harmadik technológia, a „ComfortBalance” révén érték el azt, hogy aszfalton és terepen is megfelelő menetkényelmet nyújtsanak az abroncsok. A kiegyensúlyozott geometria és a speciális kialakítás alacsony vibrációt, jó vezetési kényelmet eredményez. Száraz és vizes útfelületen az új Grabber AT3 ugyanolyan magas szinten teljesít, mint elődje, de közben a havas útviszonyok közötti tulajdonságai jelentősen javultak. Terepen történő használat során, sáros, vizes, füves talajon is kedvezőbbek a tapasztalatok az újdonsággal. A General Tire kezdetben 44 metrikus méretben gyártja ezt az abroncsot 15 és 20 col közötti keréktárcsa-méretben, de további húsz érkezik majd összkerék-meghajtású terepjárókra 2017 tavaszától. A legnagyobb sebességindex 240 km/h sebességet tesz lehetővé. Mint egy négyévszakos abroncs, a Grabber AT3 egyaránt viseli az M+S jelölést és az Alpesi szimbólumot is.

Az 1915-ben alapított General Tire hosszú múltra tekint vissza. Az észak-karolinai Fort Millben székelő vállalat már a kezdetektől fogva számos gépjárműtípus számára kínált gumiabroncsokat. A General Tire 1987 óta a német Continental AG leányvállalataként folytatja tevékenységét, a konszern egyik legfontosabb stratégiai szereplőjeként. Komplex termékportfoliójával a legmagasabb igényeket is kielégíti, úgy a nagyteljesítményű személy- és összkerék-meghajtású gépkocsik, mint a kishaszon- és tehergépjárművek szegmensében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: