DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Négy keréken gördülő, dél-koreai kutatólabor

Elektromos turbó, elektronikus differenciálzár és állítható hátsó spoiler jellemzi a Hyundai N-részlegének legújabb kísérleti autóját, az RM 16 N-t.

hyundairm16n01



A középmotoros, kétüléses sportkocsi gyakorlatilag egy gördülő laboratórium, a dél-koreai márka N-részlegének legújabb munkája, mely gyakorlatilag a nagy teljesítményű modellek fejlesztéséből veszi ki a részét (négy keréken). Az RM16 N a hasonló céllal létrejött RM14 és RM15 evolúciója, így esetében is a funkció határozza meg a formát: a karosszériát elsősorban aerodinamikai szempontok alapján rajzolták meg. Az agresszív orr meghatározó elemei a hatalmas légbeömlő-nyílással tagolt első spoiler, a karcsú fényszórók, valamint a rövid és alacsonyan futó gépháztető. A kocsi oldalába vágott ívek és levegőbeömlő-nyílásoknak is fontos funkciója van, utóbbiak gondoskodnak a 2.0 literes theta T-GDI erőforrás hűtéséről, amely az RM16 N-ben 220 kW, azaz 300 lóerő leadására képes. Az izmos motorhoz hatfokozatú manuális sebességváltó, valamint alacsony súlypont, valamint a sportkocsik számára ideális (43-57 százalékos) súlyelosztás jár.

hyundairm16n02

A mérnökök jelentős előrelépéseket tettek a korábbi modellekhez képest súlycsökkentés terén is, a különlegesen merev alumínium térvázat könnyű szénszálas műanyag (CFK) karosszériaelemek burkolják be.  További technológiai újdonság az elektromos feltöltő és az elektronikus differenciálzár (E-LSD) alkalmazása, utóbbi ideálisan osztja el a motor nyomatékát a négy kerék között. Az RM16 N ugyan koncepció marad, de megoldásaival hamarosan találkozhatunk a márka legújabb modelljeiben.

hyundairm16n03

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: