DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
Egyéb

Hatékonyabb, strapabíróbb és csendesebb

Három igazán különleges Hankook-abronccsal és a vállalat egyik legkorszerűbb gyárával is megismerkedhetett az a több tucat újságíró, aki meghívást kapott a koreai márka budapesti bemutatójára.

Vadonatúj technológiákat mutatott be a biztonság, a kényelem és más területeken a Hankook Magyarországon. A teszten a Ventus Prime2 és Ventus Prime3 mellett az S1 evo2 abroncsokat vonultatta fel a koreai márka, utóbbit személyautókra és SUV-okra is kínálja a gyártó. A technológiát tekintve innovatív fejlesztés a Prime2-nél megtalálható Sealguard, valamint az S1 evo2 SUV-nál alkalmazott Sound Absorber, azaz zajcsillapítás megoldása.

ventus-prime-k115-vw-oe-sealguard_punctured_4_25896964684_o_resize



A Sealguard-rendszer lényege, hogy önjavító módszerével szükségtelenné teszi a defekt utáni gumicserét. Az évente 19 millió (!) darab abroncsot előállító rácalmási gyár kínálatában szereplő különlegesség lényege, hogy azok belsejére a futófelülettel szemben egy rendkívül ragadós anyagot visznek fel az előállítás során. Ez eltömíti az olyan lyukakat, amelyeket az 5 mm-es vagy kisebb átmérőjű idegen tárgyak okozhatnak. A megoldás elméletben elég hihetetlennek tűnik, ám egy kalapáccsal bevert szög, majd annak eltávolítása, és a kettő közötti gyors tempóban teljesített teszt meggyőzte a helyszínen tartózkodó szakírókat.

A Sound Absorber tulajdonképpen egy hasonló, de pofonegyszerű megoldás, amelyet elsősorban a nagykerekű prémium autók számára fejlesztettek: itt az abroncs belső oldalára egy szivacsréteg kerül. Az eredmény: 5-7 decibellel csökken az járműben tapasztalható zajt, amelynek különösen 130 km/h felett fontos előny.

A Ventus Prime³ - amely remek választás lehet azoknak, akiknek fontos a prémium megjelenés, a hosszú távú terhelhetőség és az alacsony fogyasztás, de emellett a kitűnő vezetési paraméterek is fontosak – a zsámbéki Drivingcamp vizes pályályán mutatta meg a tudását. A gumik egy VII-es Volkswagen Golfra kerültek, és a nedves aszfalton történő fékezés azt mutatta, hogy a rivális gyártók termékeinél jobban teljesít a termék.

A versenypályáról a közútra

Személyautókhoz, kisteherautókhoz, teherautókhoz, buszokhoz készítenek gumiabroncsokat a Hankook gyáraiban, ezen kívül a motorsportban, többek között a DTM-ben is jelen vannak termékeikkel. A dél-koreaik több prémium autógyártónak is közvetlen beszállítója, többek között az Audinak, a BMW-nek, a Mercedes-Benznek és a Porschénak.

ventus-prime-k125_11_26472038981_o_resize

A Hankook Tire egyike a világ TOP 5 gumigyártó vállalatainak, több mint 180 országba szállítja termékeit, és világszinten több mint 22 000 alkalmazottat foglalkoztat. A magyarországi termelés 30%-a első szerelésű, azaz közvetlenül az új autókhoz készül

A Hankook Tire európai központja Neu-Isenburgban található, Frankfurt am Main közelében. A vállalatnak Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Hollandiában, Magyarországon, Csehországban, Oroszországban, Törökországban, Svédországban és Lengyelországban vannak képviseletei. A további európai országokban a cég termékeit regionális nagykereskedők terítik. A vállalat globális bevételének kb. 30 százalékát az európai piacokon és a FÁK országaiban realizált értékesítések adják. A Hankook Magyarországot választotta európai gyárának helyszínéül. 885 millió eurós befektetésből a Dunaújváros melletti Rácalmáson a világ egyik legkorszerűbb abroncsgyára épült. A 2007 óta működő gyáregységet folyamatosan bővítik, immár 3200 főnek ad megélhetést a térségben. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: