A nagyteljesítményű üzemanyagcellával és összkerékhajtással felvértezett, kézmozdulat alapú vezérlést és automatizált közlekedési technológiákat felvonultató LF-FC tanulmány igazolja a Lexus azon célkitűzését, hogy 2020-ra üzemanyagcellás modellel gyarapítsa modellkínálatát.
A Lexus úgy véli, hogy az energiaforrásokkal és károsanyag-kibocsátással kapcsolatos gondokra olyan, megnyugtató megoldást tud kínálni az üzemanyagcellás gépkocsi (FCV), aminek révén ezek az autók a lehető legjobban meg tudják közelíteni a tökéletes környezetbarát autó ideálját, mint rendkívül tiszta üzemű, optimális energiaforrással (hidrogén) működő járművek.
A szén-dioxidot, nitrogén-oxidokat vagy részecskéket egyáltalán nem kibocsátó, működésének melléktermékeként csupán vízpárát előállító üzemanyagcella kiemelkedő energiahatékonyságot mutathat fel: hatásfoka körülbelül kétszerese a benzin- és dízelüzemű technológiákkal jelenleg elérhetőnek.
A hidrogén üzemanyagcellás technológia kivételesen kedvező hatásfoka nem csupán az energiatakarékosság és a költségmegtakarítás szempontjából fontos, de egyben hosszú hatótávolságot is biztosít, miközben az üzemanyag-töltési folyamat időtartama nagyjából megegyezik a hagyományos meghajtású gépkocsikéval.
Ráadásul az üzemanyagcellás hajtáslánc egyedülállóan csendes, kifinomult vezetési élményt kínál, minimális zajjal és rezgésekkel, így optimális megoldás a luxuskategóriás gépjárművekben történő felhasználásra.
A vállalat feltett szándéka, hogy a már jelenleg is létező technológiát tovább tökéletesítve elérje, hogy az a Lexus zászlóshajójához méltó vezetési élményt nyújthassa.
Új formai tematika
Az LF-FC Concept friss, újszerű formavilága olyan dinamikus, kifinomult esztétikumot vonultat fel, amely maradéktalanul megtestesíti a Lexus egyedülálló L-finesse dizájn-filozófiáját. Akármerről vizsgáljuk, a szedán agresszív eleganciája a gran turismo gépkocsik szellemiségét sugározza.
Az orrot a Lexus jellegzetes hűtőmaszkjának továbbfejlesztett változata uralja, két oldalán egy-egy keskeny, háromlencsés LED-es fényszóróval, valamint lebegő nyílhegy kialakítású nappali világítással. Az autó hátsó részének leglátványosabb eleme a lenyűgöző, új lámpatest, amely az első nappali fények lebegő kialakítását örökölte meg,
Oldalnézetből a kecses üvegfelületek és a tető lendületes vonala négyajtós kupéként azonosítják az LF-FC modellt. A szénszálas műanyagból készített peremű, 21 colos alumínium keréktárcsák még dinamikusabbnak és lenyűgözőbbnek láttatják a jármű elegáns sziluettjét.
Belső kialakítás érintésmentes technológiával
A belső tér a Lexus fényűzésének új generációját testesíti meg; a tágas tér innovatív és kényelmes környezetben kényezteti az utasokat, miközben a pilóta munkáját a lehető legfunkcionálisabb vezetői környezet könnyíti meg.
A 'lebegő' első ülésekkel, valamint tágas, limuzinokra jellemző, dönthető támlás hátsó fotelekkel felszerelt utasteret kiváló minőségű anilines bőrkárpit és valódi fabetétek díszítik, méltó módon a Lexus zászlóshajójához
Az autó innovatív vezérlőrendszere kézmozdulatokkal irányítható. A felhasználóknak valójában nem kell hozzáérniük az érintőfelületekhez. Az új generációs kezelőfelület a természetes emberi mozdulatokra regál, ezzel még kényelmesebbé téve a vezetés élményét.
A navigációs rendszer, a klímaberendezés, az audiorendszer és egyéb multimédiás funkciók kezelőszerveinek képmása a konzol fölött, a levegőben jelenik meg. Az érzékelők észlelik a vezető kézmozdulatait, és kielemzik a képeket, és ez alapján végrehajtják a kívánt vezérlési parancsot.
Nagyteljesítményű üzemanyagcellás hajtáslánc
Az LF-FC nagyteljesítményű, hidrogén üzemű üzemanyagcellás rendszerrel működik. A rendszer már ma is létező technológiákra épül, ám azokat a jármű menetadatait és teljesítményeit (hosszabb hatótávolság, takarékosabb üzem) érintő módosításoknak vetették alá.
A rendszer amellett, hogy hajtja a hátsó kerekeket, energiával táplálja az első agymotorokat is, így a tanulmányautó összkerékhajtású. Az innovatív hajtási rendszer lehetővé teszi a hajtási nyomaték pontos szabályozását az első és hátsó tengelyek között, ezáltal kiemelkedő nagysebességű stabilitást és kivételesen dinamikus vezethetőséget valósítva meg.
A mérnökök stratégiai megfontolásból a jármű hátuljánál helyezték el az üzemanyagcellát, míg a teljesítményszabályozó rendszer előre került, a T-alakú hidrogén üzemanyagtartály pedig a padlólemez gerince mentén, valamint a hátsó tengely előtt keresztben helyezkedik el. Ez optimális tömegelosztást, valamint a sportszedánhoz méltó, tökéletesen kiegyensúlyozott vezethetőséget eredményezett.
Automatikus közlekedési technológiák
A Lexus integrált biztonságkezelési koncepciójának célkitűzése, hogy teljes mértékben kiküszöböljék a halálos kimenetelű közlekedési baleseteket. Ezzel összhangban az autonóm közlekedési technológiákkal felszerelt LF-FC biztonságos és takarékos vezetési élményt kínál utasainak.
Az autonóm közlekedés átfogó filozófiáját meghatározó Mobilitási Csapattárs koncepcióját alkalmazva a jármű az Autópálya Csapattárs gépkocsihoz rendszert alkalmaz. Ez a konfiguráció, sztereó kamera, öt darab, milliméteres hullámhosszú radar, valamint hat darab lézeres távolságmérő segítségével térképezi fel 360 fokban a jármű környezetét.
A biztonságos és pihentető autópálya-közlekedés megvalósítására, valamint a forgalmi torlódások enyhítésére szolgáló technológia képes teljesen automatizálni minden olyan tevékenységet, amely az autópályán történő közlekedéshez szükséges, beleértve a besorolást, a sávban maradást, a sebesség módosítását, a sávváltásokat és az előzést.