DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Genesis – Teremtés

Hattagú modellpalettával próbálja megszorítani a Genesis a német prémiummárkákat, elsősorban az amerikai és ázsiai piacokon. Az első érkező a Genesis G90 luxuslimuzin lesz.

genesiseq900



A Hyundai Motor America elnök-vezérigazgatója, Dave Zuchowski és a Genesis illetékesei egyaránt megerősítették, hogy az évtized végére jelentősen kibővül a dél-koreai prémium márka kínálata. A palettán szerepel majd egy belépőszintű modell, mely a BMW 3-as, Audi A4-es és Mercedes-Benz C-osztállyal versenyez majd, de kupé és két SUV közül is választhatnak majd a Genesis vásárlói.

genesiseq900d

Ezzel párhuzamosan megkaptuk a G90 luxuslimuzin teljes műszaki specifikációját: az 5205 milliméter hosszú, konzervatív formavilágú szedán tengelytávja 3160 milliméter lesz. Vagyis, ahogy a képeken is látszik, nagyon-nagyon sok helyet és luxust kínál a hátsó utasoknak is, amihez az opcióként kínált Genesis Adaptive Control felfüggesztés is hozzájárul. A vezetőülés 22 féleképpen állítható, a hangrendszer Lexicon, az infotainment rendszer pedig 12,3 colos érintőképernyővel dolgozik. Rengeteget dolgoztak a mérnökök az utastér hangszigetelésén is, ennek megfelelően a Genesis szerényen „best in class” minősítést ígér.

genesiseq900b

Ami a motorokat illeti, három egység lesz kapható a G90-eshez, a belépőszintet a 3.8 literes GDI jelenti, köztes lehetőség a 3.3 literes T-GDI, a csúcsmodellbe pedig az 5 literes V8-as GDI kerül. A teljesítményskála 310 és 418 lóerő között mozog, miközben a potens erőforrások mindegyikéhez nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. A Genesis G90 hátsókerék-hajtású, ám opcionálisan H-TRAC AWD rendszerrel is megvásárolható lesz a jövő évtől.

genesiseq900c

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: