DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

VSR Seat Leon Eurocup: Az osztrák kiruccanás

A tét nem kicsi, hiszen a bajnok az RCM Kupában szereplő George Racing Team jóvoltából részt vehet egy teszten, a RaceCenter pedig kedvezményekre feljogosító kuponokkal járult hozzá a sorozathoz.

A Virtual SimRacing utoljára indít az rFactor programmal bajnokságot. A búcsú pedig a Seat Leon Eurocuppal zajlik. A bajnokság harmadik és negyedik fordulóját Ausztriában rendezték. A két helyszín a Red Bull Ring és a Salzburgring volt. A korábban A1 Ring néven ismert pályán a bajnokságot vezető Szűcs Máté volt a leggyorsabb. Domonkos Sándor és Molnár Dániel előtt több, mint fél másodperces előnnyel szerezte meg az első rajtkockát.

Az első kanyarban nem történt semmi galiba és a mezőny gond nélkül teljesítette a kört. Máté már a kör végén kicsit ellógott üldözőitől és magabiztosan vezette a versenyt. A második helyért Domonkos és Molnár ütötte egymást. Egyszer az egyik volt előrébb, egyszer a másik. Molnár végül tartósan maga mögé bírta utasítani Domonkost és nem is engedte ki a második helyet a kezei közül. Szűcs tovább bizonyította és megérdemelné a bajnoki címet, hiszen több mint 7 másodperces előnnyel magabiztosan nyerte a futamot.

RedBull1



A második fordulóra megfordult az első futam első 8 helyezettje, így Csuti Zoltán és Suborits Péter rajtolhattak így az élről. A legnagyobb kérdés az volt, hogy Szűcs és Molnár meddig tudnak feljönni ezen a kanyargós pályán. Molnár beragadt, míg Szűcs kicsit könnyedébben tudott átmenni az előtte lévőkön. Azonban mire felért a második helyre, Csuti már nagy előnnyel vezetett, amit csak beosztani kellett. Ez sikerült is, így megerősítette pozícióját a bajnoki dobogón. Molnár az utolsó körben jött fel a harmadik helyre.

A következő helyszín a nagyon gyors Salzburgring volt. Az időmérőn csupán 11 ezreddel, de ismét Szűcs Máté diadalmaskodott Illés György előtt. Az első futam nem múlt el balesetek nélkül. Szűcs Máté összeütközött Illés Györggyel és visszább esett a futamon. Az őket kikerülő Molnár pedig a falba ragadt, így Szűcsnek szerencséje volt, hogy nem bukott annyi pontot az üldözőivel szemben. Csuti Zoltán ott folytatta ahol két héttel ezelőtt abba hagyta: az élen. A Formula.hu csapat tagját megelőzve megnyerte ezt az osztrák futamot is. A második és harmadik helyen Micheller Dávid és Horváth Dávid ért be, így tovább növelték a Formula.hu Team előnyét a csapatbajnokságban. Az első helyet érő nyolcadik helyet Molnár Dániel szerezte meg.

Salz2

Molnár meg is tartotta az első helyet a rajtnál és a mögötte kialakuló csetepatét kihasználva egy szép előnyre tett szert. Mire Szűcs átverekedte magát a mezőnyön, Molnárnak már egy megnyugtató előnye volt. Ami nem tartott sokáig. Szűcs félelmetes tempója és Molnár hibái a futam végére azt eredményezték, hogy az utolsó két kört másodpercen belül kezdték meg. Ez egészen a kör végéig tartott, amikor egy lekörözött miatt Molnár a falnak ment és így elbukta az esélyt, hogy Szűccsel megküzdjenek a győzelemért. Szűcs megnyerte a második futamot, Csuti pedig a győzelem után egy második helyet szerzett, amivel összességében közeledett a bajnoki éllovasra. Molnár a baleset ellenére behozta harmadik helyen az autót.

A bajnokság összesen 8 fordulóból áll, amit jelenleg Szűcs Máté vezet. Előnye 70 pont Csutival szemben, és 72 Molnárral szemben. Egy győzelem 100 pontot ér. A versenyzőknek már csak 3 pályát kell teljesíteni, hogy kiderüljön ki a bajnok. Silverstone, Spa és Valencia. Amennyiben csatlakozni szeretnél vagy csak kíváncsi vagy, hogy mi történik a VSR bajnokságaiban nincs más dolgod, mint nyomon követni a VSR napjait!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: