A frissen útjára bocsátott kampány, az „Üzenet az Űrbe” egy 13 éves lányról szól, aki a texasi Houstonban él, és akinek az édesapja űrhajósként gyakran hónapokra távol van családjától. A Hyundai Motor kidolgozott egy módszert arra, hogy a lány hogyan tudná tartani a kapcsolatot küldetésen tartózkodó édesapjával. Ehhez arra volt szükség, hogy személyes üzenetét olyan, hatalmas betűkkel írják le, amely az űrből is jól látható.
Egy kiszáradt tó, a Nevada állambeli Delamar Dry Lake medrét vászonként használva a Hyundai Motor 11 darab Genesis gépkocsi segítségével írt fel egy üzenetet egy, a New York-i Central Parknál másfélszer nagyobb területre. Az a tény, hogy az asztronauta a Nemzetközi Űrállomásról képes volt elolvasni lánya, Stephanie üzenetét, pontosan demonstrálta, micsoda hatalmas léptékű kihívásról volt szó.
Az 5,55 négyzetkilométer alapterületű alkotást a Guinness World Records minden idők „legnagyobb abroncsnyom-rajzaként” ismerte el, bizonyítva, hogy a Hyundai számára nem számítanak a távolságok, ha embereket kell szeretteikkel összekötnie.
A márka ügyfeleiről gondoskodó filozófiájáról szólva Scott Noh, a Hyundai Motor Company tengerentúli marketing csoportjának vezetője a következőket mondta: „A Hyundai Motor vállalati jövőképével – azaz hogy ügyfeleinknek ne csak az automobilizmus terén legyünk élethosszig tartó partnerei – összhangban a kampány érzelmi síkon történő együttműködés kapcsán hívja fel a figyelmet a vállalat gondoskodó filozófiájára, amelynek révén márkánk több lehet, mint egyszerű közlekedési megoldás. Habár a legkevésbé sem volt egyszerű feladat a Genesis modellekkel üzenetet küldeni a világűrbe, a kihívás lehetővé tette számunkra, hogy demonstráljuk, mit is jelent az, amikor minden téren gondoskodunk ügyfeleinkről.”
Az ambiciózus projekt sikeres végrehajtásán koreai, európai és észak-amerikai szakértők dolgoztak együtt. A csapatnak mindenekelőtt számos földrajzi és meteorológiai szempontot figyelembe véve meg kellett találnia az optimális helyszínt. Miután számos lehetséges helyszínt felkerestek, és kielemezték a globális időjárási adatokat, a csapat választása a nevadai Delamar Dry Lake-re esett.
Az egész projekt rendkívüli kihívást jelentett; sikeres megvalósításához olyan autóra volt szükség, amelyik kiemelkedő motorteljesítménnyel, pontos vezethetőséggel, kipróbált hajtáslánccal, valamint kiváló egyenesfutással rendelkezik, hiszen ezek nélkül nem lehetett volna a durva felszínen létrehozni ezt a kifinomult üzenetet. Az abroncsokkal történő íráshoz tökéletes szinkronizálásra volt szükség; a csapat ezért döntött úgy, hogy Hyundai Genesis modelleket használ a kihívás teljesítése során.
Az „Üzenet az Űrbe” videó:
A Hyundai szeretne a világ minden részén élő embereknek segíteni, hogy a Stephaniéhoz hasonló, virtuális üzenetek révén kapcsolatba léphessenek barátaikkal, családtagjaikkal. Ezeket az üzeneteket a projekt hivatalos weboldalán oszthatják meg, ahol interjúk és a színfalak mögött készített filmek segítenek megérteni, hogyan jött létre a nevadai abroncsrajz.