A könnyű építésű, kétüléses tanulmány, amelyet a mai napon, a 11. Szöuli Autószalonon lepleztek le, híven demonstrálja a Hyundai Motor teljesítmény iránti szenvedélyét, a fejlett jármű- és anyagtechnológiák fejlesztése terén elért szakértelmét.
Az RM15 alumínium térvázra épül, amelyet könnyű, mégis merev szénszálerősítésű (CFRP) panelek borítanak; ez a konstrukció jelentős tömegcsökkentést eredményez a hagyományos acél szerkezetekhez képest. A karosszériapaneleket a vállalat 'N' sportmárkájának jellegzetes színei: a halványkék, a fekete, a piros és a Hyundai kék díszítik - ugyanezek a tónusok láthatók a Hyundai WRC i20 rali versenyautón is.
A tavalyi évben, a koreai Busan-i Autószalonon bemutatott Veloster RM modellen alapuló, új RM15 egy sor módosítás nyomán még nagyobb teljesítményt, még jobb vezethetőséget, még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál. A jármű teljes tömege 1260 kg – 195 kilóval kevesebb, mintha acélból készült volna -, a tömegeloszlás egyenletesebb lett (43% elöl, 57% hátul), a tömegközéppont mindössze 491 mm-re van a talajtól, míg 200 km/óra sebességnél 24 kg-mal szorítja le az aerodinamika a járművet, amelyre optimalizált mértékű felhajtóerő hat.
A tanulmányautót a Hyundai Motor Theta 2,0 literes T-GDI motorja mozgatja. Az erőforrást keresztben építették be a kétüléses utastér és a hátsó tengely közé. Ez optimális tömegeloszlást és csekély tehetetlenséget eredményez, ami a kiváló, dinamikus vezethetőség és a fokozott tapadás záloga. A jármű oldalán, a hátsó kerékívek előtt kialakított új, függőleges légbevezető nyílások többlet hűtőlevegőt juttatnak a motortérbe, és ezzel javítják a hajtáslánc hatásfokát.
A négyhengeres, turbófeltöltéses benzinmotor legnagyobb teljesítménye 300 LE 6000/perc fordulatszámon; az erőforrás hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A motor tekintélyes forgatónyomatéka (383 Nm 2000/percnél) mindössze 4,7 másodpercre csökkenti a 0-100 km/órás sebességre való gyorsulás idejét.
A vázszerkezetet integrált első és hátsó segédváz, valamint WRC ihletésű bukókeret merevíti, szilárd alapot biztosítva az alumínium szerkezetű kettős keresztlengőkaros felfüggesztésnek, amelyet így rendkívül precíz reakciók és kiszámítható vezethetőség jellemez. Az RM15 divatos, 19 colos kovácsolt monoblock könnyűfém keréktárcsákon gördül; ezeken elöl 235/35 R19, hátul 265/35 R19 méretű abroncsok feszülnek.
A ‘kistömegű hibrid karosszéria-szerkezet (HLBS)’ névre keresztelt karosszériapanelek jól demonstrálják a Hyundai Motor szénszálas erősítésű szerkezetekkel szerzett szakértelmét. Az alumínium vázszerkezet és a szénszálas karosszériapanelek révén az MR15 könnyű, ugyanakkor rendkívül merev, torziós szilárdsága 37 800 nm/fok
“Az RM15 merészen hirdeti a Hyundai Motor progresszív szellemiségét, és híven demonstrálja, hogy mire vagyunk képesek, ha szenvedélyünk és lelkesedésünk egy olyan termékben bontakozhat ki, amelyet nem kötnek a konvenciók,” - mondta Joonhong Park, a Hyundai Motor Group alelnöke, a nagyteljesítményű járműfejlesztési központ vezetője. "Rendkívüli büszkeséggel leplezem le az RM15-öt hazai autó kiállításunkon, ahol a látogatók már tudják, hogy a Hyundai Motor újra és újra magabiztosan juttatja kifejezésre kreatív és mérnöki tehetségét és energiáit. Feltett szándékunk, hogy a közeljövőben egyéb izgalmas prototípusokkal is demonstráljuk a nagyteljesítményű járműtechnológiák terén elért eredményeinket."
Hyundai RM15 tanulmány / Műszaki adatok
Karosszéria típusa Kétajtós, kétüléses, középmotoros, nagyteljesítményű sportautó
Hosszúság 4220 mm Szélesség 1865 mm
Magasság 1340 mm Tengelytáv 2650 mm
Erőforrás Theta 2.0 T-GDI, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor
Teljesítmény / Forgatónyomaték 300 LE 6000/percnél; 383 Nm 2000/percnél
Erőátvitel Hatfokozatú kézi kapcsolású
Menetteljesítmények 0-100 km/óra/ 4,7 mp
Tömeg 1260 kg