DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Lexus LF-SA: A kidolgozás magas szintje

A 2015-ös Genfi Autószalonon mutatkozik be a Lexus új tanulmányautója, az LF-SA.

Tavaly volt 25 éve, hogy bemutatták az első Lexust, az LS 400-as szedánt. Az évforduló alkalmából a Lexus arra kérte európai formatervező stúdióját, az ED2 -t, hogy alkosson meg egy új, 2+2-üléses alsó középkategóriás ultra-kompakt városi autót.

lexus_gs_f_04_geneva_ms_2015_resize



A Lexusnak a jövő formagterv-trendjei iránti szenvedélyét jól illusztrálja az LF-SA koncepcióautó, amely a márka számára mindeddig új területet tár fel merész, mégis érzelmes kialakításban.

A jövőben, amikor sokak szerint egyre nagyobb mértékben a technológia és a virtuális tapasztalatok határozzák majd meg a világot, az LF-SA tanulmányautó egy vezetőközpontú jármű lesz, hiszen a Lexus jövőképe szerint végeredményben a valódi vezetési élmény lesz az igazi luxus.

Ebből az ösztönös megérzésből született az LF-SA tanulmányautó, a márka formatervezési filozófiájának egy merész megnyilvánulása, amely továbbra is a vezetés élvezetét tartja szem előtt, hiszen mindig is ez határozta meg a Lexus nevével fémjelzett haladó luxust.

A mindennapi városi vezetésben a hétvégi kalandok szellemét tükrözve, az LF-SA koncepcióautó a jövőt fedezi fel, amelyben a sofőrök magát a vezetést valódi luxusként élhetik meg, teljes körű fedélzeti összekapcsoltsággal, infotainment szolgáltatásokkal és biztonsággal kiegészítve.

A tanulmányautó színeiben is megjelenik a kalandok ezen szelleme: a csillogó szürke külső fényezés a világűr felfedezésére utal, míg a belső teret a napfogyatkozás látványa határozza meg.

lexus_gs_f_02_geneva_ms_2015_resize 

Külső formaterv

A Lexus formatervezői az új LF-SA tanulmányautót 3,45 méter hosszúsággal, 1,7 méter szélességgel és 1,43 méter magassággal tervezték meg, így a kompakt kialakításnak köszönhetően, - ahogy egy igazi városi kisautóhoz illik -, kiemelt szerepet kap az irányíthatóság és a gyorsaság. A jármű stílusa markáns és magabiztos.

Az LF-SA magas szinten kidolgozott felülete egy kihívó és avantgárd 'Idő a Dizájnban' stilisztikai megközelítést tükröz, amelyben a jármű látványa a nézőponttól függően változik.

Szögletes mintázata a Lexus logó középpontjából sugárzik, amely - a legújabb orsó formájú hűtőráccsal - a kétdimenziós rajzolatból egy erőteljes, háromdimenziós formává fejlődik, erősen meghatározva az elülső ütközők és az oldalsó karosszéria-forma kialakítását, és megerősítve a tanulmányautó széles, határozott megjelenését is.

A homorú és a domború karosszéria felületeket még erőteljesebben kiemeli a kerékívek feletti bemetszés, főleg hátrafelé, egyedi és különleges arányt adva a formatervnek, a dinamizmus és a haladás erőteljes érzetét hangsúlyozva.

Az orsó formájú hűtőrács a szögletes, kétlépcsős hátsó kialakításra „rímel”, amelyet az L-alakú lámpaegységek a hátsó szinte lebegő falon zárnak le.

A további Lexus-védjegyek, mint a nyílhegy motívum, mindenütt jól láthatók, így a nappali menetfényt adó lámpák kialakításánál is.

lexus_gs_f_10_geneva_ms_2015_resize 

A belső tér

Az igazán kompakt külső kialakítás ellenére, az LF-SA tanulmányautó meglepően tágas belső térrel büszkélkedhet. A nagy belső tér érzetében kulcsszerepe volt annak, amit a formatervezők „a könnyedség manipulációjának” neveznek, az íves műszerfal formája például az utastér szélességét emeli ki.

A leginkább városi járművekre jellemző egyterű, 2+2-üléses kialakítás egyértelműen a vezető fontosságát hangsúlyozza. A vezetőülés rögzített, a kormánykerék és a pedálok azonban állíthatók, amely sokkal inkább a járművet hozza közel a sofőrhöz, mintsem fordítva.

Az első utasülés ugyanakkor mozgatható, amely a hátul utazók kényelmét szolgálja.

Ez a kettős funkció, amely a vezető elsőbbségét a tér-, anyag- és tárolóhely használatában is megerősíti, két jól látható, egymást részben átfedő elliptikus területet alkot az utastérben.

A műszerfal a fekete, kristálytiszta hologram-stílusú digitális kijelzőkkel válik teljessé. A hagyományos központi konzolt egy széles látószögű HUD (Head-Up Display) váltotta fel, amely a szélvédő alján jeleníti meg a menetinformációkat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: