DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

VSR: Lezajlott a második GP2 forduló!

Folytatódik a PSRL és a VSR közös bajnoksága a GP2! A laguna secai forduló után ezúttal a híres reptéri pálya, Cleveland volt a küzdőtér!

A 2 fordulós secai kör után ezúttal a másik fajta versenyhétvége következett, a 60 perces futam ahol 1 kiállás kötelező volt. A célba ért pilóták dupla pontokat kaptak, hogy a sok fáradozás ne maradjon hiábavaló.

1



Az időmérő edzésen Kemény Ákos brillírozott Szűcs Mátéval egyetemben, a super pole-on egyedül ők ketten fértek be 54 alá. A többiek csak 54-en kívüli időeredménnyel zártak, de a hosszú futam lehetőséget adott a különböző taktikákra, ezért nem számított annyit ki honnan rajtol.

A 60 perc és 1 kiállás tökéletes feltételeket adott a pilótáknak a taktikázásra. Lehet két 30 perces etapot futni lágy keveréken, esetleg egy rövidet a szuperlággyal és keményebb keverékkel egy hosszabbat. De akár megpróbálhatod eltolni az első részt, hiszen a mai Formula 1-ben látható “elévágás” jelenleg nem működik a GP2-ben. Amit évek óta szóba hoznak Bernie bácsiék, azt mi megcsináltuk. Nincs gumipaplan, így 30 fokos gumival kell kihajtani a boxból. Ez önmagában nem jelent semmit, de ha azt mondom, hogy az ideális hőmérséklet 100 fok körül van? Egyes pályákon sok idő kell, míg azt a 70 fokot összekapirgálod, hiszen 8 kanyar alatt nem tudsz csodát tenni.

A futamot Báldi Gergő kezdte a legjobban, a vezetést átvéve elkezdett meglógni az üldözőitől. Egészen addig, amíg nem vett szélesen egy kanyart és nem találta el a falat. Az autója annyira megsérült, hogy amíg a boxban javították a kolegák, addig kapott
is 2 kört. Későbbi hibája után 5 kör hátránynál feladni kényszerült a futamot. Mögötte a Tóth Roland – Nagy Dávid kettős tűnt a legesélyesebbnek. Tóth, Báldi kiesése után átvette a vezetést és magabiztosan tartotta is. Nagy hiába került közelebb az egyik körben, másikban távolodott tőle. Tóth hamarabb teljesítette a box kiállást, azonban így is Nagy előtt tudott maradni. Eközben egy harmadik személy szépen megkavarva az álló vizet. Dani Bálint az élen körözött, míg a korábbi éllovasok már mind teljesítették a kiállást.

 

Még egy kör, még egy kör, még egy… Bálint egy nagyon hosszú első etappal, stabil vezetéssel olyan jól alkalmazta az taktikáját, hogy a jó késői kiállása után az élre tudott visszatérni. Átugrott két embert. Tóth azonban ezt nem nagyon hagyta, hamar felért rá és nem kérdezett, előzött. Dani Bálint ezután a biztosra ment és a második helyét akarta csak megtartani. A harmadik helyre lecsúszott Nagy Dávidnak nem volt meg az a tempókülönbsége, amivel simán utolérné Bálintot és megelőzné. Tóth Roland tökéletes vezetéssel megnyerte a futamot, második lett Dani Bálint, harmadik Nagy Dávid. A felvezető körön (a 30 fokos gumi!) autóját megtörő Szűcs Máté lett az 5. aki az utolsó helyről volt kénytelen átgázolni a mezőnyön. Szintén szép futamot teljesítő és Szűcs Mátéval öldöklő csatát folytató Borbély Attila pedig 4. lett Metac előtt.

Íme a további sorrend 

Technikai okok miatt a futam élőben nem volt megtekinthető, azonban ha összeáll a történet, akkor utólag mindenképp le lesz kommentálva a futam és megtekinthető lesz számotokra!

A harmadik forduló az egyik leghíresebb, ha nem a leghíresebb amerikai városi pálya, Long Beach. Ismét dupla forduló lesz, szóval az izgalmas (már most tudjuk, hogy egy városi pályán izgalmas futam lesz) első futam után egy kiszámíthatatlan második futam lesz, ugyanis az első futamon beért első 12 helyezett fordított sorrendben fog elrajtolni a második futamon. Ez azt fogja eredményezni, hogy a betonfalak között az elől lévő “lassabb” emberek vért izzadva fogják tartani a hátulról jövő “UFÓ-kat”.

 

Ha szeretnél magadról olvasni, akkor pedig nincs más dolgot, mint  >>itt<< jelentkezni!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: