DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Los Angeles-ben leplezték le minden idők legfejlettebb Ford Explorer-ét

A Los Angelesi Autókiállításon mutatkozott be az új Ford Explorer: még több intelligens technológia, 2,3 literes, négyhengeres EcoBoost® motor és vadonatúj Platinum változat jellemzi a modellt.

Az új, intelligens megoldások révén könnyebb a parkolás, gyorsan feltölthetők a hordozható készülékek, javul az aerodinamika és minden eddiginél élvezetesebbé válik a zenehallgatás. Az új, 2,3 literes EcoBoost motor az üzemanyag-fogyasztás növekedése nélkül is nagyobb teljesítményt és több nyomatékot kínál: az Explorer esetében most először párosítható a négyhengeres erőforráshoz vontatási csomag és Terepvezérlési rendszerrel kiegészített intelligens összkerékhajtás. Az Explorerből eddig több mint 7 millió darab talált gazdára az USA-ban, így a modell már 25 éve Amerika legkelendőbb SUV-ja.

Ford_Explorer_1



A Ford Explorer immár 25 éve az innováció és az értékesítés éllovasának számít, s a jövő nyáron piacra lépő új modell még több intelligens technológiát, új 2,3 literes EcoBoost motort és vadonatúj Platinum felszereltséget kínál a vásárlóknak. A 2014-es Los Angelesi Autókiállításon bemutatott Explorer a Ford új, az iparágban legfrissebbnek számító termékkínálatának minden előnyét megtestesítve még sokoldalúbbá, intelligensebbé és takarékosabbá vált.

“Az Explorer láttán megérthetjük, hogyan képzeli el a világ a SUV-kategóriát.” – mutat rá Raj Nair, a Ford globális termékfejlesztési alelnöke. “Az Explorer a Ford globális szabadidőautó-kínálatának jellegzetes darabja, hiszen harmonikusan egyesíti a formát és a funkciót. A szabadidő-autók piaca világszerte növekszik, ami egyre több vásárlót jelent – mi pedig egyre szélesebb kínálattal reagálunk erre a trendre.”

Ford_Explorer_2

 Az 1991-es modellévben bevezetett Explorer hatalmas utasteret kínált, s az autó kifejezetten azok számára készült, akik nemcsak sokoldalú családi autót kerestek, hanem választásukkal egyéni ízlésüket is kifejezésre akarták juttatni. Az Explorer immár 25 éve Amerika legkelendőbb SUV-modellje. Eddig egyedül az Egyesült Államokban több mint 7 millió Explorer talált gazdára, s az autó a világ több mint száz országában kapható. Az előzetes számítások szerint a Ford idén mintegy 56.000 darabot értékesít a modellből az USA-n kívüli piacokon, hiszen a szabadidő-autók iránti igény világszerte egyre nő. A SUV-kategória jelenleg a világ legnagyobb ütemben bővülő autóipari szegmense: a globális értékesítési adatokat feldolgozó IHS Automotive jelentése szerint ebben a kategóriában 2008 óta 88 százalékkal emelkedtek az eladások. A szabadidő-autók szegmense Európában 72 százalékkal növekedett 2008 óta, és 21 százalékkal bővült a nagyméretű SUV-ok iránti kereslet. A Ford piaci részesedése ezen a téren a 2008-as 9 százalékról 2013-ban már 19 százalékra nőtt. Tavalyelőtt a Ford márka globális értékesítési eredményeinek 17 százalékát tették ki a szabadidő-autók, 2013-ban azonban ez az arány már 23 százalék volt, 2020-ra pedig – a vállalat tervei szerint – 29 százalék lesz.

Ford_Explorer_4

“Az Explorer-vásárlók imádják ezt a modellt, és azt várják tőle, hogy továbbra is első legyen az innováció, a teljesítmény és a vezetési élmény terén.” - fogalmaz Arie Groeneveld, az új Explorer főmérnöke. “Az elvárás tehát magas volt, ám mi elszántuk magunkat arra, hogy megépítjük a világ legjobb szabadidő-autóját.”

Ford_Explorer_7

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: