Dóka Attila: – Mivel telt az év első hónapja?
Sződy Szabolcs: – A sűrű év vége és a decemberi ünnepeket követően egy viszonylag nyugodt január következett. Azonban ez az az időszak, amikor a sportegyesület a két szezon között építi a támogatói hátteret, keresi a szponzorokat a következő évadra. Ez a mai világban azonban nem könnyű.
Dóka Attila: – Lehet-e már tudni valamit az idei versenyév szabályairól?
Sződy Szabolcs: – Január közepén közzétették az idei OSZAK bajnokság szabályainak tervezetét. Ebben az egyesek által régóta várt slick gumik kizárása szerepel a széria kategóriákban, illetve nem lesz a bajnokságban mínuszolás. Vagyis valamennyi futam eredménye számít a végső elszámolásnál. A kategória köbcenti határokban változás történt, ami jó pár versenyzőt érzékenyen érint, mivel egyeseket ez autóváltásra kényszeríthet. Ez komoly fejtörést okozhat, a márkák, az autótípusok és az anyagiak tekintetében.
Dóka Attila: – Ez akkor a te kategóriádat is érinti?
Sződy Szabolcs: – Az S1-es kategória köbcenti kategória határa kitolódott a tervezet szerint, amiben én is indultam. Ennek az újításnak annyi előnye mindenképpen van, hogy ha a bajnokságban akarok indulni, a váltás miatt egy erősebb autóval mennék az elkövetkezendő években.
Dóka Attila: – Az új szabályok hogy rendezhetik át az OSZAK mezőnyét?
Sződy Szabolcs: – Egyes kategóriákban nem lesz változás, mivel ott maradnak a köbcenti határok, ezért lényegében ott „minden marad a régiben”. Ez a túra kategóriákra érvényes, ahol engedélyezett a slick gumi. Viszont a túra kisebb kategóriájában ugyanúgy felemelték a köbcenti határt, mit a szériában. Elsősorban itt lesznek vagy lehetnek változások, az autókat, de akár a versenyzőket illetően is.
Dóka Attila: – A szezonnyitó futamon milyen csapatfelállással terveztek indulni?
Sződy Szabolcs: – A bajnokság nyitó futama április közepén várható a Kakucs Ringen. Reményeim szerint Zsolt öcsémmel együtt állhatunk megint rajthoz, mint „Sződy fivérek”. Egyelőre ez a terv, a többit még meglátjuk…