DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 13. vasárnap
Egyéb

GlobalNet Racing: A legendás Bathurston a Clio Cup mezőnye

A világ egyik legfélelmetesebb versenypályájaként tartják számon Bathurstot, vagy másik nevén a Mount Panoráma Circuitet. Alex Premat szerint olyan ez az utcai pálya, mintha összeturmixolták volna a Nordschleifét, Le Manst és Laguna Secát.

A 6,213 méter hosszú aszfaltcsíkon akár egy hegyi szerpentin, ahol a betonfal nagyon közel van, hibázásra nincs hely. Az egyik oldalán felfelé, a másikon lefelé haladnak az autók. A képek is jól mutatják, hogy mennyire ritka a vízszintes pályafelület. A Globalnet Racing Clio Cup versenyzőire idei legnehezebb feladatuk várt. Ahogy telt az idő, az abroncsok koptak, a versenyzők fáradtak, a koncentráció kihagyott, a pálya pedig szedte áldozatait. Persze a pontok fontosak, így egy-egy leszakadt motorháztető és kisebb törések a felfüggesztésnél még nem feltétlenül jelentették a verseny végét. Egyes versenyzők inkább bevállalták a körönkénti több másodperces visszalassulást, csak, hogy el tudjanak vánszorogni a célig.

GRAB_004 



Az első futamot Ballai Máté nyerte, idei 3. győzelmét szerezve, amihez a pole pozícióból induló Báldi Gergőt kellett megelőznie. Mögöttük Micheller Dávid és Leitner Norbert futottak be. Most Dávid szavai következnek:” Eddigi legizgalmasabb kvalim volt, mivel ebben a szezonban még nem sikerült a Top5 közé kerülnöm, de úgy teljesítettem, ahogy vártam, vagy tán még jobban is. A rajtom borzalmas volt, háromszor kellett visszakuplungolnom, hogy megóvjam az autót a lefulladástól, a futam többi részében pedig kerestem a ritmusom.”

GRAB_005 

A második futamon aztán Micó, ahogyan szimulátoros körökben ismerik megszerezte a győzelmet. Sikerült elkapnia a gumikkal küszködő Gáspár Zsoltot, és sikerrel védte meg pozícióját Báldi Gergőtől, aki egy újabb második hellyel gazdagodott. Gáspár Zsolt pedig a harmadik hellyel mentette a menthetőt. Dávid így nyilatkozott a futam után: „Lesz, ami lesz alapon vágtam neki a futamnak, de minden várakozásomat felülmúlva sikerült abszolválni az első helyet. Ez többek közt annak volt köszönhető, hogy Gáspár Zsolt küszködött a kopott gumikkal és, hogy Báldi kollega körbetolt a futam háromnegyedétől, akitől ezúttal is elnézést kérek a hosszú egyenes végén bemutatott előzésemért.” Az előzést a versenybíróság szabályosnak ítélte.

 

A következő futamra egy újabb legendás helyszínen került sor, a kaliforniai Laguna Secában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: