A gyártók ugyanis sosem adnak ki csúcsra tervezett motort, mindig hagynak benne tartalékot, ezzel próbálják elérni, hogy a különböző éghajlati viszonyoknak, környezetvédelmi előírásoknak és vezetési stílusnak meg tudjon felelni hosszú időn keresztül a gépjármű. Az autó teljesítményét jelentős mértékben meghatározza a hatásfok, de vannak ezen kívül egyéb járulékos veszteségek is, amelyek hatása szintén nem elhanyagolható. Viszont a motor teljesítményének növelésével csökkenteni lehet a származtatott veszteségek teljes hatásfokhoz viszonyított arányát.
Nem léteznek általános számok a teljesítményekre és a teljesítmény növelésére vonatkozóan. Az optimális teljesítmény növelést mindig az adott autó típusa és állapota határozza meg, ezt többek közt fékpados méréssel lehet ellenőrizni. A felmérés után pedig lehetőség van a módosítások végrehajtására, a teljesítmény növelésére, esetleg csökkentésére, a nyomaték változtatására, ráadásul úgy, hogy a motor élettartama ne csökkenjen. Kérésre ezek mind megvalósíthatóak. Az viszont nagyon fontos, hogy minden módosítás növeli a nagyobb igénybevételből származó kockázatokat, ezért ezekkel mindenféleképpen számolni kell.
Ha úgy érzed, több van az autódban, mint amennyit jelenleg kihozol belőle, akkor mindenképp nézz körül az AET CHIPtuning oldalán!
Tuning igényre szabva
Chiptuning és motoroptimalizálás esetében többféle opció közül is lehet választani. Akármelyik változatról is legyen szó, a fékpadon történő folyamatos műszeres teljesítménymérés, kontroll és hangolás elengedhetetlen feltétele a kívánt hatás elérésének.
Léteznek optimalizálásra törekedő megoldások is. Ebben az esetben az autó optimális teljesítménye lesz beállítva. Optimalizált chiptuning esetében nagyobb lesz a lóerő, növekszik a nyomaték, ráadásul mindezzel együtt mérséklődik a fogyasztás is. Ez köszönhető annak, hogy már kisebb fordulatszámon is magasabb a nyomaték és a teljesítmény. Fontos, hogy egyik beállítás sem kerül kívül a gyári tűréshatáron.
Vannak olyan beállítások, amelyek egyértelműen a maximális teljesítmény elérését célozzák meg. Versenyautóknál, egyedi autóknál, speciális ügyféligények felmerülésekor szokás ezt alkalmazni. Utcai autók esetében is van lehetőség a gyári tűréshatáron túlmenő beállítások alkalmazására, viszont ehhez már külön egyeztetés szükséges és érdemes meghallgatni a szakember véleményét is a dologról.
A harmadik kategória célja a fogyasztás optimalizálása, ezért itt a hangsúly az üzemanyag-takarékosságon van. Ez azoknál az autóknál lehet jó választás, amelyeknél nem lehetséges az effektív teljesítményt nagy mértékben növelni, viszont nyomaték fokozására még van lehetőség. Kamionoknál, teherautóknál ez nagyon kedvelt beállítás, mivel itt a fő szempont általában az üzemanyag fogyasztás csökkentése.