DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Exkluzív: Ilyen az élete Adrian Newey fiának

Adrian Newey fia, a 18 éves Harrison már a második évét tölti a Formula-3-ban, és futamról futamra egyre jobb, érettebb versenyzővé válik. A fiatal brit a Hungaroringen mesélt egy keveset az „extra kötelezettségeiről” is.

A múlt héten a Formula-3-as Európa-bajnokság is a Hungaroringre látogatott, melynek a tavalyi év óta Harrison Newey is résztvevője. Az ifjabb Newey a Van Amersfoort Racing versenyzője, csapattársai közt pedig megtalálható egy másik olyan fiatal pilóta is, akinek szintén F1-legenda az édesapja, ő Pedro Piquet, míg a csapat harmadik autóját az ausztrál Joey Mawson vezeti.

Harrisont elkísérte a Hungaroringre édesapja, a Formula-1 legsikeresebb tervezője, 10 konstruktőri világbajnok autó megálmodója, Adrian Newey is, ami rendkívül különlegesnek mondható, ugyanis igen kevés hétvégén van arra lehetősége Newey apukának, hogy a fiával tartson. Aki a helyszínen sok időt töltött a Formula-3-as paddockban, az jó eséllyel összefuthatott mindkettőjükkel, és akár személyesen is megtapasztalhatta, hogy mennyire kedvesek és közvetlenek, legyen szó Harrisonról, vagy édesapjáról. Természetesen az idősebbik Newey számos alkalommal odament fiához, és ellátta pár hasznos tanáccsal egy közel egyórás beszélgetés keretein belül. Nekünk is egy hasonló hosszúságú eszmecsere után nyílt alkalmunk találkozni Harrisonnal, akit először a Formula-3-as szezonjáról kérdeztünk.

Eddig hogyan alakul számodra az idei F3-szezon, mik a legfőbb céljaid?

„Úgy gondolom, hogy jó volt a szezonkezdet, Silverstone-ban értékes pontokat gyűjtöttünk, aztán Monzában sajnos szenvedtünk a beállításokkal, viszont Pau-ban nagyszerű eredményeket értünk el. A pontversenyben is elfogadtató helyen állok. Itt a Hungaroringen is jól indult a hétvége az első futammal, de sajnos hibáztam a második időmérőn, és így hátulról indulok a következő két futamon, azonban a pontszerzés mindenképp elérhető.”

„Ha az idei évet nézzük nincs egy előre kitűzött célom arról, hogy hol szeretnék végezni a bajnokságban. Mindig megpróbálom a legjobbat nyújtani, és 100%-ig beleadni mindent, majd az év végén meglátjuk, hogy hol végzek a bajnokságban.”

harrison-newey-auto



Gondolkoztál már a jövődön? Ez már a második F3-as éved, mikor szeretnél feljebb lépni egy másik kategóriába?

„Megmondom őszintén, hogy nem igazán gondolkoztam eddig azon, hogy mi lesz a jövőben. Az év végén leülök, és értékelem, átgondolom az idei szezonban nyújtott teljesítményemet, majd az alapján meghozom a döntést arról, hogy merre tovább, milyen ajánlatot fogadok el.”

Számos pilótatársadhoz hasonlóan a télen te is elindultál az MRF Challenge elnevezésű indiai sorozatban, melyet aztán meg is nyertél. Miért pont ezt, a köreitekben nagyon népszerű szériát választottad a téli szünetre?

„Ésszerű választás volt, az MRF egy nagyon jó szezonközi sorozat kemény ellenfelekkel és profi helyszínekkel, az egyik (Bahrain) még az F1-es naptár része is! Szerintem bölcs dolog a tél során is folyatni a versenyzést és nem leállni, hiszen rengeteg új tapasztalattal gazdagodtam.”

Nem utolsósorban pedig a sorozat bajnoka lettél, ráadásul nem is akármilyen módon. Sokan Hamilton és Massa a 2008-as Brazil Nagydíjon megesett párharcát hozzák fel az autósport legdrámaiabb végjátékaként, ám a tietek Joey Mawsonnal sem volt semmi. Joey egészen az utolsó forduló utolsó futamának utolsó köréig vezette a bajnokságot, ám mivel te nyerted meg a sorozat záró futamát, mindemellett annak legutolsó körében megfutottad a verseny leggyorsabb körét is, egalizáltál Joey-val a pontversenyben, és a több győzelmednek köszönhetően megnyerted a sorozatot! Milyen volt belülről megélni ezt a drámát?

„Massához és Hamiltonhoz képest nem volt ez olyan hatalmas dolog, de mindenesetre elég szoros volt. Nagyon boldog voltam, az egész hétvégén kiváló összhangban voltam az autómmal, végig képes voltam az irányításom alatt tartani a dolgokat, és tudtam, hogy nincs veszteni valóm, ezért mindent bevállaltam a végső siker érdekében. Amint megelőztem Joey-t, tudtam, hogy meg kell futnom a leggyorsabb kört, az utolsó körben pedig tényleg mindent kihoztam magamból, és végül sikerült feltennem az i-re a pontot! Életem egyik legjobb köre volt! Méghozzá használt gumikon, ugyanis Mick (Schumacher) és Joey autóján újak voltak. Az én szemszögemből nem volt drámai ez az egész, csupán kihoztam magamból a legtöbbet, és szerencsére ez elég volt a bajnokság megnyeréséhez.”

Azon nyomban, amint átszelted a célvonalat, tudtad, hogy te vagy a sorozat új bajnoka?

„Nem rögtön, de volt egy nagyon jó érzésem! Hatalmas boldogság töltött el, és ha kiderült volna, hogy „csak” második lettem a pontversenyben, azzal is nagyon elégedett lettem volna, hiszen tudtam, hogy a kihoztam magamból a maximumot!”

harrison-newey-arc

Egy olyan családba születtél, ami édesapád révén erősen kötődik a motorsportokhoz. Gyermekkorodban bizonyára rengeteg futamra látogattál ki…

„Nem igazán, nem voltam kint olyan sok nagydíjon, főként csak Silverstone-ba látogatott ki az egész család. Azonban az összes óriási élmény volt, és minden egyes alkalommal hatalmas megtiszteltetés volt a Formula-1 közelében lenni!”

Nyilvánvalóan Red Bull-szurkoló vagy.

„Igen, természetesen. Mindig édesapám autóinak szurkolok.”

A családi vonatkozások és a paddockbeli élményeid alapján határoztál úgy, hogy autóversenyző leszel?

„Igazából mindig is tudtam, hogy autóversenyző szeretnék lenni. Egészen fiatal korom óta. Ez olyan, mint amikor a többi srác űrhajós vagy focista szeretne lenni, amikor felnő. Nekem mindig is ez volt az álmom, és szerencsére megvalósult.”

Soha sem fordult meg a fejedben, hogy követed édesapádat és a mérnöki pályát választod?

„Nem, nem szerettem volna egy színfalak mögött dolgozó fazon lenni, mindig is versenyezni akartam.”

Egyébiránt a képességeid meglennének ahhoz, hogy mérnök legyél? Úgy értem, jó vagy matekból és fizikából…

„Apukám mindig is elvárta, hogy jól tanuljak és befejezzem a tanulmányaimat. A társaim közül sokaknak ott kellett hagyniuk az iskolát a versenyzői pályafutásuk érdekében, nekem muszáj elvégeznem. A pénteki nap például késve érkeztem Magyarországra és a pályára, így lemaradtam a versenyzői eligazításról is. Az oka pedig: vizsgáztam. Ráadásul pont fizikából! (nevet) Én mindig is autóversenyző akartam lenni és az autóban ülni, ahogyan pedig az összes pilóta, természetesen jól értek az autókhoz, megértem mit miért csinál, azonban ez hozzátartozik egy pilóta életéhez.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: