DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

A motorsport legfontosabb átigazolásai 2017-ben

Bottas Mercedeshez szerződése kétségtelenül a legfontosabb esemény, de a világ nem ér véget az F1-gyel: Lopez, Ogier vagy épp Lorenzo átigazolása ugyanilyen fontos saját szakágukban. Összegyűjtöttük az előszezon legfontosabb csapat- és kategóriaváltásait.

Valtteri Bottas - Mercedes (Formula-1)

A benzingőz megszállottjai számára a legérdekesebb csapatváltás kétségkívül Valtteri Bottas érkezése a Williamstől az F1 világbajnoka, Nico Rosberg helyére. Egyelőre még csak találgathatunk arról, hogy az eddigi négy szezonja alatt futamot még nem nyerő finn mire lesz képes Lewis Hamilton oldalán.

Nico Hülkenberg – Renault (Formula-1)

Bár a Renault egyelőre igencsak messze áll attól, hogy meg lehessen vele váltani a világot, a várakozások az új házasság kapcsán igencsak nagyok: mindkét fél több éves tervről beszél, Hülkenberg boldog, hogy annyi szezon után (melyek többségét a Force Indiánál töltötte) végre gyári csapatnál lehet, a Renault pedig már arról beszél, hogy a felállás olyan ikonikussá válhat, mint mondjuk Hamilton és a Mercedes szövetsége.



Stoffel Vandoorne – McLaren (Formula-1)

Egy számos alacsony szériát, köztük GP2-t nyerő újonc érkezését mindig figyelem övezi, Vandoorne esetében azonban – azon túl, hogy nála fölényesebben még senki sem győzött a másodosztályban, ráadásul érdemei alapján már évek óta az F1-ben lehetne – az különösen érdekes, hogy ha a McLaren jól ráérez az új szabályokra, akár az élmezőnyben is kiköthet.

Jose Maria Lopez – Toyota (WEC)

A listában szereplő több átigazolás esetében kategóriaváltás is történt. A legérdekesebb a WTCC háromszoros bajnoka, Lopez sorsa, aki két új kihívásnak is nekivágott. A Citroen ásza a Formula-E-ben a DS Virgin színeiben már túlesett első futamain, az elektromos szériával egyidejűleg azonban a Hosszútávú Világbajnokság teljes szezonjában is részt vesz a Toyotával, mellyel új szakágában rögtön megcélozhatja a világbajnoki címet.

Robert Kubica – ByKolles (WEC)

A lengyel F1-es karrierjének véget vető balesete után először a ralizásban próbált új karriert építeni, majd szíve visszahúzta a pályaversenyek világába, melynek gyümölcseként teljes szezont fut 2017-ben a WEC-ben, ráadásul meglepetésre annak legfelső és leggyorsabb kategóriájában, az LMP1-ben. Mivel azonban az egyedüli nem gyári csapat igazolta le, Lopezzel ellentétben vajmi kevés esélye lesz a győzelemre.

Andre Lotterer – Porsche (WEC)

Némileg szomorú, hogy a kiszálló Audi tavalyi hat versenyzője közül egyedül Lotterer talált magának LMP1-es ülést. A németnek azonban egészen biztosan megérdemelten sikerült elhelyezkednie a testvérmárkánál, a háromszoros Le Mans-i győztest a mezőny egyik legjobbjának tartják.

Rob Huff – Münnich Citroen (WTCC)

A korábbi túraautó-világbajnok csupán egy szezont töltött a Honda gyári csapatában, melyet privát autóra cserél, de nem akármilyenre: nem titok, hogy a Citroennel, amely gyári formációként három évig legyőzhetetlen volt, a bajnoki címért akar harcba szállni.

Edoardo Mortara – Mercedes (DTM)

Ez a csapatcsere már csak azért is különleges, mert a DTM-ben egészen ritka a három gyártó közötti vándorlás. Ráadásul a csillagosok a tavalyi legeredményesebb audist, a bajnokság második versenyzőjét kaparintották meg.

Sebastien Ogier – M-Sport Ford (WRC)

Az elmúlt négy szezon bajnokát a Volkswagen távozása tette munkanélkülivé. Több ajánlatból végül a Fordot választotta. A szezon első versenye, Monte-Carlo már lezajlott: Ogier nem zavartatta magát, és a több éve nyeretlen csapattal rögtön győzelemmel nyitott.

Jari-Matti Latvala – Toyota (WRC)

A finn trióval felálló Toyota legjobb eredményeit minden valószínűség szerint Latvalától kell várnunk, akinek Ogier-hez hasonlóan a VW-től távozva kellett új csapatot keresnie. Bár az első mérkőzést a francia nyerte, egyelőre nehéz kijelenteni, melyikük választott jobban.

Petter Solberg – PSRX Volkswagen (WRX)

A kétszeres ralikrossz-világbajnok esetében nem történt átigazolás, továbbra is saját csapata versenyzője lesz, ezúttal viszont Citroen helyett egy Volkswagennel, amely gyári támogatást is kap. Ezzel esélyei szintén nőnek, hogy visszahódítsa az elbukott vb-címet.

Josef Newgarden – Penske (IndyCar)

Az F1 tengerentúli változatának legérdekesebb csapatváltása Newgardené, akinek helyzetét Bottaséhoz tudnánk hasonlítani: először kap tényleg ütőképes autót a Pensketől, mely 1-2-3-ban zárta a 2016-os szezont.

Charles Leclerc – Prema (GP2)

A formaautós utánpótlás-sorozatok alighanem legfontosabb átigazolása a kategóriát lépő monacói fiatalé, aki a Ferrari támogatását élvezi és a tavalyi bajnokistállóhoz érkezik – így nem kizárt, hogy a GP3-hoz hasonlóan első évében a GP2-ben is megszerezze a bajnoki címet.

Mick Schumacher – Prema (Formula-3)

Édesapja révén fokozott figyelem övezi az ifjabb Schumacher pályafutását, aki csapatot nem, kategóriát azonban vált, és a német és olasz nemzeti Formula-4-es szériák után az F3-as Európa-bajnokságon folytatja. Nem is kérdés, hogy eddigi legkeményebb megmérettetése lesz: ebben a szériában eldőlhet, van-e jövője az autósport csúcsán.

Jorge Lorenzo – Ducati (MotoGP)

Az ötszörös motoros világbajnok és a Yamaha kilenc éven át egy fogalmat jelentett, a spanyol azonban 2017-ben új utakra lép, és korábbi csapattársához, Valentino Rossihoz hasonlóan megpróbálja megzabolázni a Ducatit – reményei szerint több sikerrel.

Maverick Vinales – Yamaha (MotoGP)

Lorenzo átigazolásának következményeként érkezett a mezőny legújabb szupertehetsége, a Suzuki hosszú kihagyás után első futamgyőzelmét szerző Maverick Vinales a Yamahához. Az előszezon eddigi mindkettő tesztjén leggyorsabb kört futott, így a MotoGP-ben egy igazán nagy meglepetés sem elképzelhetetlen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: