DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Az önjáró autók veszélyeztetik az autósport jövőjét

Nem valószínű, hogy egyhamar búcsút kell vennünk kedvenc szériáinktól, az F1-től, a WEC-től, vagy a Formula-E-től,de könnyen lehet, hogy az autóversenyzés rétegsporttá válhat a következő években - vélekedik Lucas di Grassi.

A Nemzetközi Automobil Szövetség torinói sportkonferenciáján többek között az autóversenyzés jövőjéről is szó esett, melyen olyan szakmabeliek vettek részt, mint például a YouTube képviselői, vagy e-sport-szakértők. Lucas di Grassi, a Formula-E bajnoki címének várományosa, egyben az Audi LMP1-es csapatának versenyzője nem rejtette véka alá véleményét, és elég sötét jövőt vázolt fel.



„Az önjáró autók komoly fenyegetést jelentenek az autósportra” - idézte a brazilt a Motorsport.com. „A jövőben az emberek egyre kevesebb tapasztalattal fognak rendelkezni az utcai autók vezetése terén, ha pedig nem vezetsz, elveszíted a szenvedélyt a motorsport iránt. Persze autóversenyzés még mindig létezni fog, de épp a kevesebb vezető miatt válik majd rétegsporttá tömegsport helyett - úgy hiszem, ahogyan a 90-es, 2000-es években volt.”

Di Grassi szerint a számítógépes technológia mára olyan fejlettséget ért el, hogy ki tudja váltani az emberi képességeket. „A történelem során először olyan gépeket gyártanak, melyek jobb munkát végeznek, mint én. Az Audi versenygépem le van korlátozva - néhány elem hozzáadásával sokkal gyorsabban tudna menni, de meg van kötve a kezünk. Manapság, különösen Le Mans-ban, a technológia sokkal fontosabb lett a pilótánál, ezt pedig egyik versenyző sem akarja. A motorsport arról szól, hogy ki a legjobb pilóta a pályán, nem arról, hogy kinek van a legjobb technológiája - habár a gyártók ezt szeretnék.”

„Nyitva kell hagynunk ezt az ajtót a motorsport számára, hogy fejlődhessen technika terén, hogy fedélzetén tartsa a gyártókat, de fontos, hogy a pilóták ne váljanak feleslegessé. A versenyzőnek kell lennie annak, aki uralja az autót. Egyértelműen meg lehet határozni: a gyártók milyen technológiát akarnak az autóikban látni, és a motorsport hogyan lehet sokkal inkább versenyzőfüggő? Ezért annyira fontos, hogy az FIA miképpen hozza meg a szabályokat az autóversenyzés jövőjével kapcsolatban” - tette hozzá a brazil.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: