A Tomracing Motorsport versenyzőjét egész évben üldözte a balszerencse, és a nyolc versenyből álló Európa-bajnokság öt futamát különböző technikai okokból kellett feladnia. Voltak azonban felejthetetlen pillanatok is – a tököli, hazai viadal megnyerése –, így van miből erőt meríteni a folytatáshoz. Kerényi Ádám nem mondott le a negyedik Eb-címéről, ám 2016-ban csak úgy van esélye a bajnoki címre, ha további támogatók állnak mögé.
- Nem sikerült a történelmi címvédés. Ha a három legfőbb okot kéne megnevezni, mi lenne az?
- Sajnos nem tudok megnevezni három okot, mert csak egy volt. A technika szólt közbe. Idén két olyan futamunk volt összesen, amikor nem kellett az autóval foglalkozni, és mindkettőt a dobogó legfelső fokán fejeztük be. Mint minden motorsportban, a driftben is kell egy jó csapat, egy jó autó és egy jó versenyző, ha bármelyik kiesik ezek közül, borítékolható egy gyenge eredmény.
- Mit tartasz az idei szezon csúcspontjának?
- Idén mindkét győzelemnek nagyon tudtunk örülni. Az angolnak azért, mert ott erős a drift élet, nagyon ismerik a pályájukat, emiatt mindig fel kell kötni a gatyát. A magyar futamgyőzelemnek pedig azért örültünk kiemelten, mert eddig még nem sikerült nyernünk hazai KoE futamot. Nagyon jó volt, hogy végre minden összejött, csak a versenyzésre kellett figyelnünk, és az itthoni közönség előtt is megmutattuk mit tudunk.
- Mi lehetett annak az oka, hogy idén annyi technikai problémád volt, mint másnak több év alatt?
- Sajnos az európai drift is elindult egy hasonló irányba, mint az amerikai. Egy-két éve nagyon erősen elkezdődött a teljesítmény fokozása, és ma már nem ritka a 700-900 lóerős autó a mezőnyben. Ez több szempontból is megterhelő. Rendkívüli módon nőtt a gumifogyasztásunk, a Slovakiaringen gyakorlatilag a második kört már minta nélkül kellett befejezni, mert elkopott az abroncs. A jelentős gumifogyás jelentős füstöt is produkál, így meg kellett tanulnunk "vakon" vezetni néhány versenyző mögött, sőt, egyértelműen észrevehető pár pilótán, hogy elől haladóként füstösebben próbál menni, mint követőként. Ebből adódóan, ha tartani akarjuk a lépést az élmezőnnyel, akkor nekünk is folyamatosan fejleszteni kell. Az idei évben közel 800 lóerővel gazdálkodtunk, ez a teljesítménynövelés azonban rengeteg egyéb problémát hozott, amiket nagyon drága kijavítani és orvosolni. Az autó amortizációja is nagyon megnőtt, így a karbantartásra is rengeteg időt és pénzt kellene fordítani.
- Az idén mintha nem a futamgyőzelmek, hanem a hangyaszorgalommal gyűjtögetett pontok jövedelmeztek volna…
- Valóban nagyon furcsa bajnokság volt. A dobogón álló versenyzőknek összesen két futamgyőzelme volt 2015-ben. Idén a szorgalmas pontgyűjtögetés hozta meg a gyümölcsét, a bajnok gyakorlatilag egy gyári motorral ment meghibásodás, és kiemelkedő eredmények nélkül a teljes szezonban. A legjobb öt versenyző közül ketten is motort cseréltek év közben, nyilván másoknak is probléma volt a megbízható működés. Sajnos ki kell jelentenünk, hogy a drift sportág kezd túlhaladni az anyagi kereteinken, de megvannak a megoldások a problémára, már csak a fedezetet kell megtalálni hozzá.
- Mi az, amit abszolút másként csinálnál, ha visszamehetnél az időben?
- Nem tudunk mit csinálni másképpen, addig nyújtózkodhatunk, amíg a takarónk ér. Tudjuk, hogy mire lenne szükség egy megbízható autóhoz, de jelenleg nem áll rendelkezésre a költségvetés a megvalósításra. Ha pedig visszaállunk egy 600 lóerős setupra, akkor nem valószínű, hogy tudjuk hozni a futamgyőzelmeket.
- Döntöttél-e a jövődről? Ha folytatod, a világbajnokság szóba kerül-e, vagy maradsz a King of Europe sorozatnál, és megpróbálod negyedszer is megszerezni az Európa-bajnoki címet?
- Mindenképpen maradunk a King of Europe sorozatban, persze, ha el tudunk egyáltalán indulni 2016-ban. Megvan már a versenynaptár, és nagyon ígéretes helyszíneket választottak a futamok megrendezésére. Jelenleg teljes erővel támogatókat keresünk, mert van még egy lyuk a költségvetésben, amit önerőből nem tudunk befoltozni. Reméljük, hogy sikerül megállapodást kötnünk valakivel még az idén, különben el kell gondolkodnunk a folytatáson.