DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Fittipaldi: Ezek még gokartos srácok

Az unokája versenysorozatát árgus szemekkel figyelő kétszeres F1-es bajnok szerint az európai F3-ban versenyzőknek több időre van szükségük, amíg hozzászoknak az együléses autókhoz.

Az idei F3-as Európa-bajnokság úgy tűnik, kezd beállni a normális kerékvágásba, tekintettel a monzai, a spái és a norisringi balesetsorozatra: Monzában a harmadik versenyt be is fejezték a pilóták sorozatos ballépései miatt, aztán Spában előbb az élen hajtó hármas lökte ki egymást, majd Gustavo Menezes bukfencezett nagyot ugyanazon a helyen. Nürnbergben ismét volt néhány incidens (Michele Beretta a változatosság kedvéért fejreállt), így mindenki tűnön ülve várta és várja a soron következő versenyeket, hasonló „látványosságok” miatt.



A monzai és spái bukásokat eltiltások követték, ezért joggal lehetne amatőrök gyülekezetének hívni az FIA prominens, és Max Verstappent is kinevelő sorozatát. A mezőnyből ketten, Callum Ilott és Alessio Lorandi is közvetlenül a gokartból lépett fel az F3-ba év elején, többen pedig csak egy szezon formaautós tapasztalattal rendelkeznek – Emerson Fittipaldi szerint a tisztelet és a biztonságérzet hiánya abból következik, hogy sokan a gokartoknál elsajátított manővereket szeretnék „nagypályán” hasznosítani.

„Úgy vélem, hogy úgy szeretnék vezetni a formaautókat, mint a gokartokat” – mondta a brazil az FIA sportkonferenciáján. „A versenyirányításnak sokkal erősebbnek kellene lennie az eligazításokon, már a gokartokkal kezdődően, hogy tiszteletet ébresszenek a versenyzőkben. Ott voltam Monzában, ahol rengeteg tehetséges srácot láttam, de mind a gokartból fellépve versenyeztek ott 280 km/h-val. Egy formaautó sokkal nehezebb, mint egy gokart, és több időbe is telik elmozdítani a helyéről. Több helyre van szükség, és egészen másképp viselkedik, ezt az átmenetet pedig meg kell érteni, és tisztelni kell.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: