DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Kovalainennek a Toyota új WRC-je is tetszik

Bár a volt F1-es pilóta idén csak és kizárólag a japán Super GT-bajnokságra szeretne koncentrálni, ám nem tagadja, csapatválasztásában az is szerepet játszott, hogy bekerüljön egy gyári istálló vérkeringésébe, mivel hosszabb távú céljai vannak.

Amint arról nemrégiben beszámoltunk, Heikki Kovalainen idén egy év kihagyás után visszatér a versenysportba, és a japán Super GT-bajnokságban fog indulni a SARD csapat Lexus RC-F típusú sportautójával.

A Lexus ugyebár a Toyota konszern része, amely gyártónak igen komoly múltja, respektje és vélhetően jövője van a motorsportokban, a finn pilóta pedig nem is tagadja, bár a hosszabb távú jövőről egyelőre nem beszéltek a Toyotával, neki más dolgok is jártak az eszében, amikor odakanyarintotta nevét a szerződés aljára.

„Egy ideje sokat törtem a fejem azon, hogy hol és kikkel szeretnék versenyezni az F1-es pályafutásom után. Az első számú kritérium az volt, hogy egy autógyártóval kerüljek kapcsolatba, és a Toyotát mindig nagyon izgalmasnak találtam. Egyelőre nem beszéltünk másról, csak a Super GT-ről, de ki tudja, mit hoz a jövő?!” – mondta el sejtelmesen és nyilván bizakodva a 33 éves finn, aki ezzel mintegy üzent is a japán gyár fejeseinek: ő minden jóban benne van!

Kovalainentől a rali világa sem áll messze, hiszen nemrég például az Arctic Rallyn indult el egy Forddal


„A Toyota a WEC-ben is érdekelt egy nagyon versenyképes autóval, és most a raliprogramja is újraindult, de jelen pillanatban én csak Japánra és a Super GT-re koncentrálok. Először meg kell vetnem a lábam a Toyotánál, letennem néhány jó eredményt az asztalra, más dolgokról nyilván ez után beszélhetünk csak” – vázolta a terveket az egyetlen F1-es győzelmét a 2008-as Magyar Nagydíjon arató, halk szavú pilóta, akiről anno még Lewis Hamilton nyilatkozott úgy, amikor csapattársak voltak a McLarennél, hogy „Heikki egy hihetetlenül jó srác, aki mindig bármi jóra kapható.”

Valahol mostani nyilatkozatában is ezt látjuk visszaköszönni: sportautók, endurance vagy rali, neki mindegy, bármiben szívesen kipróbálná magát. Ez a sokoldalúsága többek között a 2004-es Bajnokok Tornáján is megmutatkozott anno, amikor a döntőben Michael Schumachert egy Ferrari 360 Modena volánjánál legyőzve hódította el a Bajnokok Bajnoka címet. Az volt az első alkalom, hogy sportautót vezetett versenyszerű körülmények között, a japán Super GT-bajnokságban tehát ilyen szempontból szinte teljesen zöldfülűnek fog számítani. 

„Nemrég már teljesítettem egy háromnapos tesztet Suzukában, és egészen jól ráéreztem az autóra és a gumikra is. Ez egy nagyon jól vezethető autó, és az egész teszt azt bizonyította számomra, hogy ez egy nagyon profi bajnokság sok jó autóval és csapattal” – osztotta meg első benyomásait Heikki, aki a közeljövőben valószínűleg a SARD és a Morand közös LMP2-es versenygépét is tesztelheti majd, ám elmondása szerint idén a WEC-ben nem szeretne még rajthoz állni, ebben az évben minden erejével a Super GT-re kíván összpontosítani.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: