Addig keverte a kártyákat a McLaren, hogy végül az idei évre is két világbajnok pilótánál kötöttek ki. Jenson Button szinte már elbúcsúzott a sporttól, végül mégis megtarthatta az állását, Fernando Alonso pedig visszatért ahhoz a csapathoz, amellyel néhány éve még fagyos hangulatban váltak el. Ők ketten minden idők legrutinosabb pilótapárosa lesznek az F1-ben, és éppen erre lesz szüksége a Hondának ahhoz, hogy visszarázódjon a királykategória forgatagába. De vajon mi vár a csapatra a következő néhány évben? Alonso és a McLaren tényleg képesek lehetnek befejezni a korábban elkezdett munkát? Az Autósport és Formula Magazin elemzésében körbejárja, hogyan alakulhat a versenyzők és a csapat kapcsolata.
Lewis Hamilton a tavalyi év végén jelentős mérföldkőhöz ért életében, hiszen megszerezte második világbajnoki címét. 2015-öt azonban ismét egy fontos momentummal kezdte, hiszen januárban a brit belépett a harmadik ikszbe. A Mercedes pilótáját az elmúlt nyolc szezon során alaposan megismerhettük, betekintést nyerhettünk életébe, különös szokásaiba. Az AFM a brit születésnapja alkalmából megalkotta a Hamilton ábécét, ami összefoglalja a különc kétszeres bajnok legfontosabb ismertetőjeleit az eredményektől a családján át a tetoválásokig.
„Nagyszerű érzés volt megelőzni Alonsót” - nem sok pilóta szájából hangozhat el ez a mondat az F1-es mezőnyben, ám legutóbb éppen az a Felipe Massa nyilatkozta, aki hosszú éveken át a spanyol elnyomása alatt élt a Ferrarinál. A tavaly a Williamshez szerződött Massa azonban mintha megfiatalodott volna, és immár a Maranellóban megszokott nyomás nélkül versenyezhetett, több dobogót szerezve a szezon során, mint egykori csapattársa. A lap által közölt interjúban a brazil beszél korábbi sérelmeiről, jövőbeli terveiről, és azt is elmondta, focistaként vagy autóversenyzőként látná-e szívesebben fiát a jövőben.
Szigorodik az F1-be való beléptetési rendszer, 2016-tól már nem debütálhat a királykategóriában bárki, akinek jó kapcsolata van egy csapattal vagy elég vastag a pénztárcája. Eddig a szuperlicenc megszerzésének legkomolyabb követelménye egy 300 kilométeres teszt volt F1-es autóban, az FIA azonban bekeményített. A jövő évtől már elengedhetetlen lesz a kellő tapasztalat és komoly sikerek megszerzése ahhoz, hogy valaki megkapja az engedélyt a debütálásra. Az Autósport és Formula Magazin utánajárt, milyen következményei lehetnek a versenyzőkre és a csapatokra nézve az új szabálynak.
Bár a legtöbb versenysorozat még a téli szünetét tölti, a rali és a tereprali világából máris eredményekről tudunk beszámolni. Január első két hetében szokás szerint lezajlott a Dakar Rali, ami ezúttal is tele volt váratlan eseményekkel és új felfedezettekkel. A Monte-Carlo Rali keretében a WRC is megkezdte a szezont, ahol Sebastien Loeb alkalmi visszatérése és Robert Kubica szárnyalása váltotta ki a legnagyobb érdeklődést. De elstartolt a Rali Európa-bajnokság is, és a lapban összefoglaló olvasható a tavalyi hazai szezont lezáró Szilveszter Raliról, ami ezúttal sem bővelkedett a fordulatokban.
További témák a lapból:
- Vettel komolyan gondolja
- Dávid Sándor különvélemény rovata
- Technika: Valós idejű adatáramlás
- Monacói esőkirály - Jean-Pierre Beltoise emlékére
- Vitrinbe zárt történelem - magyar készítésű különlegességek
- Formula-E: Káoszfutamok Dél-Amerikában
- Új elnök az MNASZ élén
- Búcsú az R4-estől - ifj. Érdi friss apukaként versenyzett
- Ábrahám Károly Arábiában is úr volt
- Szupercsapat: Marton Gergely és a mérnöki háttér
- Önmagát vezeti - Mercedes F 015
- Fotógaléria: Miss Tuning 2015
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu megújult weboldalán.