DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Óceánparti lazítás Mauritánia dűnéi előtt

A pihenőnap a lazításé minden sivatagi versenyen, így a 2015-ös Africa Eco Race-en is, ám természetesen ilyenkor elsősorban a legénységnek van ideje a lazításra.

Dakhlában, az Atlanti-óceán partján felállított táborban a Qualisport szerelőgárdája is egész nap lázasan dolgozott azon, hogy az utóbbi napokban problémás Scania versenykamion hibátlan állapotban legyen a mauritániai szakaszokra.

Míg Ács László fedélzeti szerelő vezetésével a szervizcsapat tagjai a sárga monstrum minden porcikáját átvizsgálták, addig a pilóta, Kovács Miklós két hagyományt is folytatott. Annak szellemében, hogy a kamionversenyzők csak a pályán riválisai egymásnak, ebédre invitálta és gulyáslevessel vendégelte meg Noel Essers, Tomas Tomecek és Elisabete Jacinto csapatát, majd a jó hangulatú összejövetel után ismét csobbant egyet az óceán dermesztően hideg vizében, ahogyan a korábbi években is mindig megtette azt Dakhlában.

„Nem túlzás azt mondani, hogy ilyen gyönyörű táborral még soha nem leptek meg bennünket az Africa Eco Race szervezői” – mondta Kovács. „A napos, kellemesen meleg időnek köszönhetően a srácok is könnyebben boldogultak a szervizzel, mi pedig ápoltuk a baráti kapcsolatainkat. Nagyon jó, hogy a Scania átvizsgálása után a szervizcsapatunknak is jutott némi ideje arra, hogy kifújják magukat, ugyanis Mauritánia áll előttünk, a legnehezebb szakaszokkal és ahogyan a mezőnyben többen is megfogalmazták, a verseny valójában csak itt kezdődik el.”

AFR15D06J0219



A pilóta hozzátette: „A váltócsere miatt temérdek időt veszítettünk, így kizárólag abban reménykedhetünk, hogy a ránk váró dűnés szakaszok megkavarják a kártyákat. Mi tiszteljük a Szaharát, tudjuk, hogy ott bármi megtörténhet, így hiszünk abban, hogy az alázatos munkának a jelenlegi nehéz helyzet ellenére is meglehet a gyümölcse. Köszönjük az otthonról érkező biztató, bátorító szavakat, igyekszünk továbbra is demonstrálni a magyar virtust.”

Az első öt szelektív szakasz, illetve két defekt és a váltócsere után a Qualisport a kilenc indulóval elrajtolt kamionos kategóriában a 8. helyre csúszott vissza. A monstrumok abszolút értékelését a Kamaz gyári csapatának pilótája, Anton Shibalov vezeti a cseh Tatra-menő, Tomas Tomecek, valamint saját csapat- és hinfitársa, a metángáz-hajtású Kamazt vezető Szergej Kuprijanov előtt. A motorosoknál a legutóbbi kivételével az összes szelektívet megnyerő norvég, Pal Anders Ullevalseter az éllovas, míg az autósok között zajló nagy körbeverés után jelenleg ismét a rutinos belga, a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző Jacky Loomans vezet.

A pihenőnap után a mezőny határt lép, a versenyzők Mauritániába érkeznek, ahol egy 174 kilométeres szelektív szakasszal indítanak. A Chamiban záruló napi menet a szervezői előrejelzések szerint a korábbi évekből „jól ismert” útvonalon zajlik majd: ez azt ígéri, hogy a rettegett dűnék hazája ismét egy rendkívül gyors szakasszal fogadja az Africa Eco Race versenyben maradt indulóit…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: