Első látogatását tette a ralikrossz a dél-amerikai kontinensen, a Monster által támogatott FIA Ralikrossz Világbajnokság zárófutamát ugyanis az Argentínában található San Luisban rendezték. Noha az egyéni vb-cím sorsa már korábban eldőlt, így is komoly izgalmakat tartogatott ez a verseny, hiszen a csapat vb-cím megszerzésére még három gyári támogatású egyletnek is reális esélye volt a hétvégét megelőzően: A VW Marklund Motorspotnak, a Ford Olsbergs MSE-nek, valamint a Team Peugeot-Hansennek.
A versenyt rendhagyó módon pénteken és szombaton rendezték, így szombat este hivatalosan is véget ért a ralikrossz történetének első világbajnoki idénye, és csapatban is világbajnokot hirdettek. Pénteken Petter Solberg kezdett a legjobban, a norvég pilóta Toomas Heikkinent megelőzve nyerte az aznapi előfutamot.
A másnap délelőtti második előfutamon a lett Reinis Nitiss bizonyult a leggyorsabbnak, és csapattársa, Andreas Bakkerud is ott loholt Solberg nyomában a 3. helyen, ami jelezte, mennyire komolyan gondolja a Ford a csapat vb-cím elhódítását. A harmadik előfutamban Heikkinentől érkezett a válasz VW-es részről, a finn egy abszolút leggyorsabb idővel véttette észre magát. A negyedik és egyben utolsó előfutamban már ismét Solberg bizonyult a leggyorsabbnak, míg a legjobb 12 közé, az elődöntőkbe a következő pilóták jutottak be: Solberg, Nitiss, Bakkerud, Heikkinen, Kevin Eriksson, Timmy Hansen, Anton Marklund, Timur Timerzsanov, Andy Scott, Manfred Stohl, Miguel Baldolini és Ollie O’Donovan.
Jól sikerült tehát a raliból ismert Stohl ralikrosszos bemutatkozása, és a helyi szurkolók is örülhettek, hiszen a korábbi argentin ralibajnok kedvencükkel, Baldolinivel is találkozhattak az elődöntőkben. Melyek közül az elsőt Solberg nyerte Bakkerud és Eriksson előtt, amivel lényegében a csapat vb-cím sorsa is eldőlt, mivel a két Ford-pilóta kiszorította a döntőbejutást érő helyekről a VW-es Marklundot.
A másik előfutamot ráadásul a harmadik Olsbergs MSE-s Fordot terelgető Nitiss nyerte a VW Heikkinen ellen újabb párharcot nyerve, ebből a hatosból Timmy Hansen jutott még tovább, mentve a Peugeot mundérbecsületét.
A döntőben a pole-ból Solberg rakétaként lőtt ki a rajtnál, és később sem hibázott, így magabiztosan zsebelte be az év utolsó futamgyőzelmét. A szezon elején neki sikerült megszereznie a sportág első vb-futamgyőzelmét még Portugáliában, így mostani sikerével szépen keretbe foglalta idei vb-címet hozó menetelését. Mr. Hollywoodnak ez összességében már az ötödik győzelme volt idén, rajta kívül duplázni is csak Bakkerud tudott. A mezőny kiegyenlítettségét és erejét mutatja, hogy a 12 fordulós világbajnokságon összesen hét különböző győztest avattak (Solberg, Bakkerud, Nitiss, Tanner Foust, Mattias Ekström, Heikkinen és Hansen), és az első hat futamot hat különböző versenyző nyerte meg. Öt különböző márka örülhetett futamgyőzelemnek 2014-ben: a Citroennek, a Fordnak, a VW-nek, az Audinak és a Peugeot-nak is jutott legalább egy-egy siker.
Argentínában Solbergen kívül Nitiss és az RX Lites idei bajnokaként a SuperCarban most először bizonyítási lehetőséget kapó Eriksson állhatott fel még a dobogóra, a csapat vb-címet pedig végül a Ford gyári csapataként futó Olsbergs MSE-nek sikerült elhódítania.
A Solberg idei vb-címéről készült videó
A 2014-es egyéni világbajnokság végeredménye: | |||||
1. | Petter Solberg | norvég | PSRX | Citroen | 267 |
2. | Toomas Heikkinen | finn | VW Marklund | VW | 221 |
3. | Reinis Nitiss | lett | Ford Olsbergs MSE | Ford | 210 |
4. | Timmy Hansen | svéd | Peugeot-Hansen | Peugeot | 199 |
5. | Andreas Bakkerud | norvég | Ford Olsbergs MSE | Ford | 193 |
6. | Anton Marklund | svéd | VW Marklund | VW | 173 |
A 2014-es csapat világbajnokság végeredménye: | |||||
1. | Ford Olsbergs MSE | 403 | |||
2. | VW Marklund | 394 | |||
3. | Peugeot-Hansen | 351 | |||
4. | PSRX | 261 | |||
5. | Monster Energy World RX Team | 76 | |||
6. | Albatec Racing | 61 |