DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Habsburg Ferdinánd Spá(rta)i küzdelme

Legendás helyszínre érkezett az elmúlt hétvégén a Formula 1.6 NEC mezőnye. Spa Francorchamps-ban a közel hetvenezer nézőt vonzó World Series by Renault versenysorozat betétfutamaként rendezték meg a széria második fordulóját. Az osztrák Lechner Racing csapat színeiben versenyző Habsburg Ferdinánd izgatottan vágott neki a hétvégének.

Az első kollektív tesztet péntek délelőtt tartották. A három szektorból kettőben ő tudott lenni a leggyorsabb, azonban a középsőben gondjai akadtak, így végül a hetedik lett.             

A második teszten már két másodpercet javítva korábbi köridején a negyedik helyen intették le három csapattársa mögött.


A szombati időmérőn a kilencedik időt autózta, a második legjobb idők értelmében pedig 11. lett így a futamok rajtját az ötödik illetve a hatodik sorból várhatta.

 





A szombati első verseny katasztrofálisan sikerült. A rajtot követően Marcel Lenerz hátulról belement Ferdinand autójába, aki ennek következtében megpördült a pályán, azonban szerencsére sikerült ismét egyenesbe hoznia az ArtCar1-et, így folytatni tudta a versenyt.


Egy másik baleset miatt beküldték a pályára a biztonsági autót így két körön keresztül amögött autózott a mezőny. Azonban az újrarajtot követően Ferdinánd ismét balesetbe keveredett. Ezúttal a szériában vendégpilótaként induló öt skandináv versenyző egyike, David Nordgren találta el az ArtCar1 bal hátulját, amely annyira megsérült, hogy Ferdinánd feladni kényszerült a versenyt.



A második versenyre vasárnap reggel került sor. Ferdinand a hatodik sorból várhatta ugyan a rajtot, de mindössze nyolc autó állt csak előtte, mivel  Florian Janits és  Larry ten Voorde lekésték a rajtprocedúrát, így a boxutcából kellett rajtolniuk.

 


Ferdinand remekül kapta el a rajtot, és az első kanyart követően már a hatodik helyen fordult. A Lechner Racing pilótája remek csatát vívott két svéd riválisával, Pontus Fredericssonnal és Oliver Söderströmmel az 5-6-7. pozícióért, végül Ferdinandot hatodikként intette le a kockás zászló, így 15 pontot gyűjtött, és ezzel a pontverseny ötödik helyén áll.



"Jól rajtoltam, habár az első versenyen történtek miatt eléggé csúszkált az autóm hátulja. Nagyon kemény volt a küzdelem a pozícióm megtartásáért, de sikerült. Emellett ismét én voltam a leggyorsabb a harmadik szektorban. Boldog vagyok. sokat tanultam a versenyzésről, küzdelemről, győzelemről vesztésről, és végre sikerült egy jó rajtot fognom!"
- nyilatkozta Ferdinánd, aki legközelebb július 11-én ülhet majd újra formaautóba, ismét egy World Series by Renault versenyhétvégén, ezúttal egy másik ikonikus pályán, a Nürburgringen, de sok ideje nincs a pihenésre,, hiszen két hét múlva már a Pannónia-ringi aszfaltot koptatja majd gokartjával.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: