WEC
Sporttörténetének legsikeresebb szakaszában a Toyota?
A Toyota tavaly és idén sosem látott sikerszériát könyvelhetett el valamennyi kiemelt motorsportban, amelyben képviselteti magát: a motorsport területén rendkívüli hagyományokra visszatekintő autógyártó 2018-ban története során immáron negyedszer (1993, 1994, 1999, 2018) hódította el a Rally Világbajnokság (WRC) konstruktőri világbajnoki címét, megnyerte a legendás Le Mans-i 24 órás futamot és a Hosszútávú Világbajnokságban (WEC) élen állva minden esélye meg van arra, hogy a 2014-es diadal után ebben a szezonban is elhozza a konstruktőri világbajnoki címet, és ha mindez nem lenne elég, történetében először 2019-ben a Toyota megnyerte a Dakart is. Nem mindennapi sikersorozat ez, és a japánok szerencséjére (bár mindez valószínűleg sokkal inkább a nagyon tudatos és megfeszített munka, semmint szerencse számlájára írható - egyelőre nem látszik a vége.
részletekSajtó: szinte mindenbe belekóstolhat Wehrlein 2019-ben
Amellett, hogy tárgyalásban van a Ferrarival egy fejlesztőpilótai állásról, ráadásul szintén élő megállapodása van a Formula-E-ben is, Pascal Wehrlein máshol is kipróbálná magát.
részletekEzért nem hívta a Red Bull Buemit állandó versenyzőnek
Sebastien Buemi már nyolcadik éve csak a tesztpilótai szerepkört tölti be a Red Bullnál. A főtanácsadó elmondta, miért nem gondoltak a svájci újbóli leigazolására a Toro Rossóhoz.
részletekSzirotkin: Visszatérés? Majd később!
A Williams nem tartott tovább igényt a fiatal orosz szolgálataira, Szergej Szirotkin ezért más versenyágakban próbál szerencsét. Nem számolt le teljesen az F1-gyel, de egy ideig nem jön vissza.
részletekWEC-ből érkező új főnök a McLarennél
Folytatódik a wokingi istálló vezetőségének átszervezése: most az ügyvezető igazgató pozícióját hozták létre, amelybe a Porsche korábbi LMP1-es csapatvezetőjét nevezték ki.
részletekA Red Bull kiszállhat az F1-ből és WEC-re válthat
Dr. Helmut Marko kijelentette, hogy amennyiben nem nyeri el a Red Bull tetszését a 2020 utáni F1-es szabálykönyv, úgy könnyen kiszállhatnak, és a WEC-ben próbálhatnak szerencsét. Autójuk is van hozzá.
részletekFittipaldi törött lábbal tért vissza
A kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldi unokája májusban mindkét lábát eltörte egy balesetben, ám júliusban újra versenyzett. Ő maga is elismeri, hogy akkor még korai volt erőltetni.
részletekAz F1-en túl is viszi magával szponzora Szirotkint
Az SMP Bank, illetve annak tulajdonosa nem csak Szergej Szirotkin F1-es törekvéseit tudta szponzorálni, van saját LMP1-es istállója az endurance-világbajnokságon is. És ha már van, oda is viszi magával Szergej Szirotkint.
részletekAlonsót még jobbá tette 2018
Fernando Alonso ugyan az összetett 11. helyén végzett, ennek ellenére mégis úgy érzi, hogy a maximumot hozta ki az évből. A spanyol versenyző elmondta, hogyan profitálhat egy pilóta más sorozatokból.
részletekButton a következő két WEC-viadalt kihagyja
Jenson Button kénytelen kihagyni 2019 első két WEC-versenyét, mivel nem tudja összeegyeztetni egyre bővülő más elfoglaltságaival. Elsősorban a Hondával kívánja megvédeni Super GT bajnoki címét.
részletekA Porschénál szorítottak helyet Hartley-nak
Azok után, hogy a Toro Rossótól, így pedig Formula-1-ből is kiszorult, Brendon Hartley visszatért oda, ahol legnagyobb sikereit érte el: a Porschéhoz. Igaz, egyelőre csak „ott van”, és egyik autóban sem kapott még helyet...
részletekA Toyota mérnökei Lexus LC-vel készülnek a Zöld pokolba
A TOYOTA GAZOO Racing bejelentette, hogy a Toyota mérnökeiből álló csapat az idei évhez hasonlóan, jövőre ismét egy Lexus LC versenygéppel indul a 47. alkalommal megrendezendő, 24 órás Nürburgringi Hosszútávú Futamon, amit a ’Zöld pokolként’ is emlegetett németországi Nürburgring versenypályán rendeznek 2019. június 20-23. között.
részletek