Vezetés
Nők VS. Férfiak: Ki figyel jobban a gumira?
Míg az utakon óvatosabb hölgyek elsősorban az abroncsnyomással kapcsolatos problémák, valamint a padkák és kátyúk okozta sérülések miatt, addig a sportosabban vezető férfiak jellemzően a vezetési stílusukból adódó abroncssérülések miatt térnek be a gumiszervizekbe – derült ki a Bridgestone gumiszervizek vezetői körében végzett elemzéséből. A gyorsabb tempó miatt a férfi autósok általában hamarabb kénytelenek új abroncsot venni, mint az autójukat és a gumikat is jobban kímélő nők. Egy dolog azonban mindkét nemre jellemző: csere esetén egyre fontosabb szempont a gumiabroncs minősége és megbízhatósága.
részletekTények és sztereotípiák: Férfi vagy nő ül a volán mögött?
A kelet-közép-európai régió sofőrjei az utolsó hullámban csatlakoztak ahhoz a kutatáshoz, amely 12 országban az életmód és a hangulatváltozás vezetésre gyakorolt hatását vizsgálta.
részletekButton: Jobbat nem is kívánhatnék
Formula-1-es pályafutása befejezését követően a japán Super GT bajnokságba igazolt Jenson Button kitűnően érzi magát a bőrében és sikeres. A bajnokságban is átvették a vezetést.
részletekKubica: Már másképp vezetek, mint régen
Hét és fél év után vett részt hivatalos versenyhétvégén Robert Kubica Barcelonában. A belső kamerás felvételek végképp elárulták, hogy a kormányzást nagyrészt egy kézzel végzi.
részletekRossz időben sem változtatunk a vezetési szokásainkon?
A télies időjárás a mindennapos közúti közlekedés során is megváltozott feltételeket teremt: az utak csúszósabbak és a látási viszonyok a gyakrabban leszálló köd miatt rosszabbak. Korábban is sötétedik, ráadásul a közelgő karácsonyi láz miatt a közlekedés minden résztvevőjének kicsit sietősebb is a dolga. Egy hazai tulajdonú telematikai vállalat által regisztrált járműadatokból azonban kiderül, hogy a rossz idő ellenére sem vezet mindenki feltétlenül körültekintőbben.
részletekA mobilozás az új ittas vezetés?
Még mindig rengeteg autóst látni telefonnal a kezében, pedig így hatszor nagyobb esélyünk van a balesetre, mint ha ittasan ülnénk a volán mögé.
részletekHatalmi harc a Ferrarin belül?
Olasz források valószínűsítik, hogy a Ferrari istálló legfelső vezetésében hatalmi harc jelei körvonalazódnak. Ez nem tenne jót a Scuderia világbajnoki esélyeinek.
részletekHogyan maradjunk frissek egy hosszabb autóút alatt?
Sokak számára ismerős az érzés, amikor egy-kétórás autóvezetés - vagy még hosszabb autóút után - kell helytállni egy üzleti tárgyaláson, megtartani egy fontosabb előadást, meggyőzni egy lehetséges vevőt, vagy egyszerűen csak kellő energiával bírni az - úton addig békésen szendergő – gyerek egyre növekvő aktivitásigényét. Legyen szó akár üzleti útról, akár családi nyaralásról, sokat tehetünk azért, hogy egy hosszabb autóút alatt is megőrizzük frissességünket, elsősorban biztonságunk érdekében!
részletekVezetési tanácsok extrém hidegben
Dermesztő napokat él át az ország. Reggelente nagyon kellemetlen a fűtetlen autóba ülni és útnak indulni. Összeállításunkban arra voltunk kíváncsiak, hogy mire is figyeljünk autónknál az elkövetkező fagyos, téli hetekben.
részletekMennyit vezet egy magyar nő, és egy férfi?
A férfiak közel kétszer annyit autóznak, mint a nők, a közlekedési eszközök közül pedig az autót használják leggyakrabban a magyarok - derül ki a K&H biztos jövő indexéből. Ennek ellenére csak minden negyedik autós rendelkezik cascóval, 23 százalék pedig nincs tisztában azzal, hogy pontosan milyen kockázatokra nyújt védelmet a casco.
részletekNem túl okos, ugye? - Vezetés közben sok diák beszélget
Egy a Ford által megrendelt felmérés szerint* sok egyetemista autóvezetés közben is használja mobiltelefonját, sokuk túllépi a megengedett sebességhatárt, és nem kevesen az ittas vezetést is megkockáztatják.
részletekHasznos tippek a nyugodt éjszakai vezetésért
A nyári szabadságok ideje az év azon időszaka, amikor a legnagyobb forgalom van az utakon, és sok ember előnyben részesíti az éjszakai vezetést annak érdekében, hogy az üdülési napokat teljes mértékben kihasználhassa. Sötétedés után általában kisebb a forgalom, de a csökkent látási viszonyok és a fáradtság miatt megnő a balesetek veszélye is. Európában az éjszakai balesetek a sérüléssel járó összes baleset 37 százalékáért felelősek, így az éjszakai közlekedés biztonságának növelése érdekében meg kell tenni bizonyos óvintézkedéseket.
részletek