DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő

Szabályok

„Az élpilóták levegő után kapkodnak – kell ehhez kommentár?”

A korábbi F1-es pilóta, és a GPDA jelenlegi elnöke, Alexander Wurz szerint az új autók visszahoztak valamit abból az időszakból, amikor a sportág népszerűsége a zenitjén járt.

részletek

Brawn új aerodinamikai ötlettel állt elő

Ross Brawn egy percet sem veszteget értékes idejéből, és már az unalmas szezonnyitó után azon gondolkozik, milyen szabályokká tehetné izgalmasabbá az F1-et a jövőben.

részletek

Hamilton sűrűbben akar szabályváltozásokat

Bár jelen helyzetben az ő csapatának csak veszítenivalója van, a háromszoros világbajnok mégis szívesen látná, ha gyakrabban érkezne a mostanihoz hasonló jelentősebb ráncfelvarrás az F1-ben.

részletek

Törölték a Verstappen-szabályt, szabad a tánc

Nem volt hosszú életű a tavalyi szezon végén a Max Verstappen miatti panaszokra reagálva meghozott védekezési szabály az F1-ben, Charlie Whiting ugyanis az egyszerűsítés jegyében ki is húzta azt az idei regulák közül.

részletek

A szabály, amely garantálta a biztos életveszélyt

A motorsportban ma már minden a biztonság növeléséről szól, ezért nehéz elképzelni, hogy az amerikai stock-car versenyzés kiemelt szervezeteinél még az ezredforduló után is érvényben volt egy olyan regula, amely kimerítette a szándékos veszélyeztetés fogalmát.

részletek

Alonso: Végre nem úgy kell vezetnünk, mint a gyerekek

Nem minden F1-es pilóta lehet boldog a tesztek után, egy valamiben azonban egyetértenek: az új autókat felemelő érzés vezetni. Még Fernando Alonso is dicséretre ragadtatta magát.

részletek

Villeneuve nagy csatákat vár idén

1997 F1-es világbajnoka alig várja, hogy versenyben is lássa az új autókat - a kanadai szerint valóban kevesebb lesz a bokszkiállás 2017-ben, ám a tartósabb gumik miatt a pilóták is nagyobb agresszivitással harcolhatnak a pályán.

részletek

A Red Bull továbbra is megszabadulna a cápauszonyoktól

A 2017-es F1-es szabályok lehetővé tették a csapatok számára, hogy - többnyire nem éppen esztétikus módon - cápauszonyokkal és T-szárnyakkal szereljék fel a gépeket, a Red Bull csapatfőnöke azonban együttműködést vár a csapatoktól azok eltüntetéséért.

részletek

Brawn nem sietteti a DRS eltörlését

A január óta hivatalosan az F1 kötelékében dolgozó szakember többször kifejtette már ellenkezését az előzést segítő rendszer iránt, ám úgy véli, itt sem szabad reaktív módon fellépniük.

részletek

Rosberg: Győzelmek múlhatnak a pilóták fáradtságán

A visszavonult 2016-os F1-es világbajnok egy beköszönés, és néhány nyilatkozat erejéig leugrott a barcelonai gyakorlásra, ahol nagy benyomást tettek rá az új autók.

részletek

Tényleg nehezebb lesz előzni 2017-ben

Az első barcelonai tesztnap után beigazolódni látszanak az F1-es rajongók és szakemberek félelmei, ugyanis a pilóták nagyon nehezen tudták követni egymást a pályán.

részletek

Newey a Flúgos Futamhoz hasonlítja a 2017-es autókat

A Red Bull RB13-as tervezésében a korábbiaknál nagyobb szerepet vállaló Adrian Newey egyáltalán nincs kibékülve a 2017-es autók kinézetével.

részletek