DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 17. csütörtök

Sajtóközlemény

Négykerekes, 261 lóerős, vérbeli utcai versenyautó lesz a GR Yaris

A rali világbajnokság tüzében kovácsolták – fogalmaz a Toyota a vadonatúj GR Yarisról az ősszel érkező vérbeli utcai versenyautót bemutató videóban, és valóban, semmi nem írja le jobban az autógyártó WRC-be történt 2017-es visszatérése óta egy konstruktőri és egy versenyzői világbajnoki címet szerző, és az idei bajnokságban is élen álló Yaris WRC utcai testvérmodelljét. Az új GR Yaris ugyanis valóban a világ raliversenyein szerzett tapasztalatok alapján készült a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke által jegyzett Tommi Makinen Racinggel együttműködésben. A GR Supra után a Toyota második GR védjegyet viselő, világszerte forgalomba kerülő modellje, az új GR Yaris szolgál majd ráadásul homoligizációs alapul a vállalat jövőbeni WRC tevékenységhez. Az autóhoz fejlesztett vadonatúj, 1,6 literes, háromhengeres turbómotor teljesítménye 261 DIN lóerő/192 kW, míg a különleges, áramvonalas és könnyű karosszéria 4,9 kg/lóerő tömeg/teljesítmény arányt kínál. Mindehhez vadonatúj, kis tömegű GR-FOUR összkerékhajtás dukál a kiemelkedő menettulajdonságok érdekében.

részletek

Ezt tudja majd a Lexus, amit 10 év múlva vezetsz

A világ vezető környezetbarát, egyben leginnovatívabbnak tartott luxusautógyártója, a Lexus még 2019 októberében, a Tokiói Autószalonon leplezte le az LF-30 Electrified tanulmányautót, amely a márka villamosítási jövőképét testesíti meg, futurisztikus formavilága pedig előrevetíti a 2030-as évek elektromos Lexus modelljeit. A japán prémium autógyártó most egy kicsit többet elárulva közelebbi bepillantást enged abba, mit tud majd egy autó, amelyet 10 év múlva vezethetnek a szerencsés Lexus tulajdonosok. Gondolta volna például, hogy alig egy évtized, és a sci-fik világát megidézve luxusautójához dróntechnikás segédjármű is jár majd a csomagok szállítására, az oldalablakok áttetszősége pedig digitális módon, fokozatmentesen állítható lesz? És ez csak a kezdet az ámulatba ejtő újdonságok sorában. Az LF-30 Electrified az autógyártó ígérete szerint eddig nem ismert kiteljesedést és örömöt nyújt tulajdonosa számára, aki első kézből élvezheti majd az önvezető technológiák használatát lehetővé tevő innovatív utastér, a ma még elképzelhetetlen műszerfal kialakítás és egyéb high tech fejlesztések előnyeit. Ha ez nem volna elég, a kerékbe épített négy elektromotor, az elektromos kormányzás és a Lexus Advanced Posture Control (fejlett pozíciófelügyelet) segítségével az LF-30 Electrified semmihez nem hasonlítható dinamikai élményt nyújt majd.

részletek

Fedélzeti kamera extrákkal – Parkoló és zöld üzemmód a Mio-tól

Mostanában mindannyian kevesebbet élvezhetjük az autózás élményét és kényelmét, mint megszokhattuk. Akár pihenteted, akár alkalmanként használnod kell a kocsid, a Mio MiVueTM fedélzeti kamerákra most is számíthatsz! Szuper funkciók segítenek az autód épségének megőrzésében, öko iránymutatást kapsz, és különleges felvételeket készíthetsz kiváló minőségben! Tedd egyedülállóvá az autózás ritka élményét, óvd a környezetet vezetés közben is és fedezd fel remek lehetőségek tárházát a legfrissebb MioTM fedélzeti kamerákkal!

részletek

Négyévszakos abroncs: biztonságos megoldás minden évszakban

A négyévszakos kategória az abroncsgyártás egyik leggyorsabban fejlődő szegmense. A négyévszakos abroncsok vásárlói 3 szempontot mérlegelnek: ezek az időjárási viszonyoktól független biztonság, a kiváló fékezés és tapadás nedves utakon, valamint a kiváló fékezés biztosítása száraz útfelületeken. A Vector 4Seasons Gen-3 a Goodyear díjnyertes négyévszakos abroncscsaládjának legújabb tagja elődjénél jobb teljesítményt nyújt havas, nedves és száraz utakon egyaránt.

részletek

Virtuális pályákon kezdi a 2020-as szezont a Gender Racing

A hétvégén debütáló, újabb online versenysorozatban mérik össze erejüket a vírushelyzet miatt a GRT virtuális versenypályákra visszaszorult versenyzői is. A SimRace 2 Real néven indult e-sportbajnokságban más valódi autóversenyzők részvételével zajlanak majd a küzdelmek egy formula és egy túra / GT autós kategóriában. Az új sorozat fontos szempontja, hogy az első időszakában csak valódi versenyzők állhatnak rajthoz, hogy ne kerüljenek jelentős hátrányba a profi szimulátoros gamer-ekkel szemben. A versenyeket élőben is nyomon lehet majd követni, 4K felbontásban, a televíziós közvetítésekhez hasonlóan a volt versenyző és sportriporter Czollner Gyula kommentálásával.

részletek

Mesterséges madárpiszok a fényezés védelmére

Bár sok országban szerencsés előjelnek számít, ha valakire rápiszkít egy madár, ugyanezt egy autó fényezésén már senki sem látja örömmel.

részletek

Új Giulia és Stelvio Quadrifoglio MY2020: erő minden részletben

Ütemet váltott a száguldás, a körülmények átmeneti lassításra késztették a világot, az Alfa Romeo azonban tovább gyorsul. A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio MY2020 páros szuperautókat idéző teljesítményt nyújt az 510 lóerős, 2,9 literes, V6-os Bi-Turbo motorokkal, az exkluzív megjelenéssel, az új technológiai megoldásokkal, a felfrissített vezetéstámogató és biztonsági rendszerekkel.

részletek

Jön a legnagyobb teljesítményű RAV4-es

Az ősszel érkező vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in Hybrid a RAV4 modellcsalád csúcsmodellje, egyben a Toyota hibrid modellkínálatának új zászlóshajója lesz, amely a high-tech megoldásokat és megdöbbentően alacsony fogyasztást és károsanyagkibocsátást elképesztő teljesítménnyel kombinálja. A mintegy 306 LE rendszerteljesítményt, és 29 g/km alatti CO2-kibocsátást kínáló vadonatúj RAV4 Plug-in Hybrid midössze 6,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, ami nem egy sportautónak is becsületére válna. Ha mindez nem volna elég, az ősszel a magyarországi márkakereskedésekbe is megérkező modell kategóriaelső, több, mint 65 kilométeres tisztán elektromos hatótávot is kínál.

részletek

Az újraindulásra kész a hazai autópiac

Ahogyan arra számítani lehetett, áprilisban - a koronavírus-járvány miatti korlátozások eredményeként - alig tizedére csökkentek az újautó szerződéskötések. A korábbi megrendelések miatt ez a drámai visszaesés csak részben látszik meg a forgalomba helyezési számokban: az előző hónapban 6170 új személyautót helyeztek forgalomba, ami éves összevetésben így is több mint 50 százalékos csökkenésnek felel meg.

részletek

Jövőre érkezik az akkumulátoros elektromos Lexus UX

A világ vezető környezetbarát luxusautógyártója, a városi forgalomban akár 50-80%-ban tisztán elektromos, károsanyagkibocsátásmentes közlekedést lehetővé tévő öntöltő hibrid elektromos modelljeiről ismert Lexus legelső akkumulátoros elektromos hajtású modellje, a jövőre érkező UX 300e a márkától megszokott, kifinomult menetteljesítményt és utazási komfortot kínálja majd. Az autót az eredeti sláger SUV Lexus UX különleges dizájnja és kimagasló funkcionalitása jellemzi, míg a legendás Lexus-megbízhatóságot a hibrid elektromos technológia fejlesztésében szerzett több, mint két évtizedes tapasztalat garantálja. Ez lesz a Lexus új villamosítási stratégiájának égisze alatt megvalósított első modell, amelyet további zéró emissziós akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek követhetnek majd.

részletek

Amint lesz hidrogén töltőállomás, hazánkba is megérkezhet a Toyota Mirai

Energetikai szakértők egyre szélesebb köre véli úgy, hogy a jövő abszolút zöld energiaforrása a hidrogén lehet, amelyet a közúti, vízi, vasúti és légi közlekedés mellett az épületek energiaellátása, hűtése/fűtése területén is sikerrel alkalmazhatnak a jövőben. Leghamarabb a közúti közlekedésben és áruszállításban érkezhet el az áttörés, amelyért gőzerővel dolgozik a világ vezető autógyártóit és energetikai vállalatait tömörítő Hidrogén Tanács. A hidrogén töltőállomások gombamód szaporodnak Európa-szerte, a hazai szakpolitikai 2020-ra minimum két magyarországi töltőállomás megnyitását irányozta elő, amelyet persze jelenleg felülírhat a koronavírus miatt kialakult helyzet. A melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás meghajtás vezető fejlesztője, az ezzel a technológiával kapcsolatos mintegy 5700 szabadalmat versenytársaival ingyenesen megosztó Toyota kínálatában immár a jövő új zéró emissziós meghajtásával működő személyautó, busz, teherautó és targonca is szerepel. A Toyota legújabb hidrogén üzemanyagcellás személyautója, a második generációs vadonatúj Mirai kiterjeszti a hidrogén üzemű tiszta mobilitásban rejlő lehetőségeket: új, háromtartályos tárolórendszerének és teljesen újratervezett hidrogén üzemanyagcellájának köszönhetően akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolságot kínál. Az új üzemanyagcella-köteg rekordszintű, több mint 4 kW/liter teljesítménysűrűséget kínál, így az egész szerkezet sokkal kompaktabb méretű, ráadásul a modell a Toyota moduláris TNGA platformjára épül, amely kiemelkedően dinamikus vezethetőséget, kezes irányíthatóságot és formatervezési szabadságot tett lehetővé. A Toyota üzemanyagcellás technológiájának továbbfejlesztése még dinamikusabbá, még takarékosabbá teszi a járművet, amelynek immáron formavilága is a felsőkategóriás szedánok megjelenését idézi.

részletek

70 év történelem - a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát

70 évvel ezelőtt a SEAT izgalmas utazásba kezdett. 1950. május 9-én hozták létre azt a céget, amelyik „kerekekre helyezte” Spanyolországot és széles körben tette elérhetővé a mobilitást. Ettől a pillanattól kezdve, és egészen a most szombati 70. születésnapjáig a SEAT mélyreható változásokon ment keresztül, és állandó megújulási képességéről tett tanúbizonyságot.

részletek