Retro
Retro – Soha rosszabb szezonnyitót!
A március 9-én rendezett 2003-as szezonnyitó F1-es nagydíjon minden megvolt, amire szükség lehet egy izgalmas futamhoz: eső, büntetés, baleset, előzés, dráma, meglepetés – és egy ász utolsó győzelme…
részletekRetro – Aki egyszerűen nem volt elég jó
F1, Le Mans, IndyCar – mi másra vágyhat egy autóversenyző? Például arra, hogy legalább némi sikert elérjen, s a negyvenen túl ne még mindig utánpótlás-eredményeit villogtassa… Mai hősünknek utóbbi nem adatott meg.
részletekRetro – Akinek világbajnok volt az öccse
Pár éve még Max Verstappent emlegették Jos fiaként, most viszont Schumacher egykori csapattársát definiálják úgy, mint „Max édesapja” – ilyesmit élhetett át bő fél évszázaddal ezelőtt Jimmy Stewart is.
részletekRetro – Bemutatkozik egy őrült időmérő
Az új évezredben több alkalommal is átalakították az F1 kvalifikációs rendszerét, ám a 2005-ös idény első futamain használt szisztémáról már az első hétvégén kiderült, hogy halálra van ítélve.
részletekRetro – Tragikus Ausztrál Nagydíjon debütál Raikkönen és Alonso
A következő másfél évtized két legmeghatározóbb pilótája debütált 2001. március 4-én, Melbourne-ben, a szokásos Schumacher-diadal árnyékban - a futam mégis egy pályabíró halála miatt lett emlékezetes.
részletekRetro - Villeneuve viharon és Renault-n át
1979-ben ezen a napon rendezték azt a Dél-afrikai Nagydíjat, amely az F1-be megérkező Renault első kézzelfogható sikerét hozta, emellett viszont a közvetlenül a rajt után megérkező viharról is emlékezetes maradt.
részletekRetro – Ralinavigátorból FIA-elnök
Útközben pedig csapatfőnök a Ferrarinál és Peugeot-nál: a születésnapos Jean Todt a WRC-ben, a Dakaron, Le Mans-ban és az F1-ben is bajnoki címek megszerzésében működött közre.
részletekRetro – Négy verseny a világ
Egy olyan versenyző születésnapjáról emlékezünk meg mai múltidéző cikkünkben, aki hiába indulhatott két csapat színeiben is F1-es futamon, mégis utánpótláseredményeiről érdemes elsősorban beszélni.
részletekRetro – Daytonáért élni-halni
Daytonában született, ott vált sztárrá, a várossal azonosították a rajongók – s végül ott is lelte halálát, miközben megpróbálta bebizonyítani, hogy a vadonatúj Speedway a világ leggyorsabb pályája.
részletekRetro – Amikor el akarták törölni a sárga zászlókat
Igen, ilyen ígéret is elhangzott az F1-ben az évezred elején: egy éven belül sebességkorlátozással akarták kiváltani a sárga zászlókat, két éven belül pedig a biztonsági autót. Semmi sem lett belőle.
részletekRetro – Születésnapos Dávid Sándor
Ő volt az egyik kommentátor az első itthoni F1-es közvetítésben, majd még évtizedekig hallottuk hangját a tévében, könyveiből pedig egy generációnyi rajongó művelődött. Dávid Sándor kifogyhatatlan a történetekből, ha Formula-1-ről van szó – most róla hoztunk egy csokornyi ismert és kevésbé ismert sztorit.
részletekRetro – Nem lehet újra ilyen hitvány autónk!
„Folytatjuk a folyamatos fejlődést”, „alapvetően elégedettek vagyunk a csomaggal”… De szép is az, amikor egy F1-es csapatvezető az ilyen közhelyek helyett őszintén beszél csapatáról!
részletek