Retro
Retro – Montoya Frank Williamst szidta
A kolumbiai fenegyerek nem politikai korrektségéről volt ismert: miután a Williamstől a McLarenhez távozott, világgá kürtölte, mennyire méltánytalannak érezte, ahogy Frank Williams bánt vele.
részletekRetro – Enzo Ferrari, a pilóta
A minden hájjal megkent csapatalapító, a rejtélyes legenda, az ősz hajú, napszemüveges olasz úr: elsősorban így él bennünk a 120 éve született Enzo Ferrari. Istállója sikerei helyett most versenyzői pályafutását összegezzük, mely során győzelmeket is szerzett az olasz pályákon.
részletekRetro – Az első Ferrari pilótája
A világháború idején Enzo Ferrarinak kötött üzleteket, néhány évvel később pedig ő vezette a Ferrari 125-öt annak első versenyén és győzelmekor. Így véste be a nevét a Scuderia történelmébe Franco Cortese, aki F1-es nagydíjon soha nem indult el.
részletekRetro – Rövid életű sikercsapat Raikkönennel
2012. február 5-én hullt le a lepel a fekete-arany Lotus E20-ról: a történelmi névhez és színekhez neves pilóta is járt, a Formula-1-be visszatérő Kimi Raikkönen. A csapat ambíciói nagyok voltak, és az eredmények is érkeztek – a lendület azonban hamar kifulladt.
részletekRetro – Az első magyar vb-futamgyőztes motoros
1948-ban ezen a napon született Drapál János, hazánk gyorsasági motorsportjának egyik legkiemelkedőbb alakja, aki a Vasfüggöny mögül kilépve a nemzetközi porondra is páratlan sikereket ért el.
részletekRetro – A 80 éves sebességrekord, amely csak 2017-ben dőlt meg
1938 januárjában a futurisztikus Mercedes 432,7 km/h-s sebességgel száguldott a német autópályán – 2017-ig, a Koenigsegg rekordkísérletéig tartott, hogy ezt bárki túlszárnyalja.
részletekRetro – A 12+1-szeres világbajnok
Gyerekkorában kétkerekűeket kötött el és igazolványt hamisított Angel Nieto, aki az élvonalban kizárólag kis motorokkal szerzett 13 világbajnoki címet, nagyobbra fel sem akart ülni.
részletekRetro – Az újító, akinek a pezsgőzést is köszönjük
A 60-as évek bővelkednek a sokoldalú pilótákban, Dan Gurney pedig közülük is a legérdekesebbek közé tartozik. A Porsche egyetlen F1-es futamgyőztese Jack Brabham és saját csapatát szintén győzelemre vitte, Le Mans-i diadalának megünneplésével pedig szokást teremtett.
részletekRetro – Álomcsapat a Ferrarinál
A csapat legrosszabb szezonja után a Ferrari bajnokságért harcolt 1974-ben, 1975-ben pedig mindenkit lesöpört a pályáról. Mi kellett ehhez? Egy erős kezű vezető, Montezemolo, egy szupertehetség, Lauda, egy engedelmes csapattárs, Regazzoni, valamint egy kiváló mérnök, Forghieri. A siker átütő volt, de csak két évig tartott.
részletekRetro – Műtőasztaltól a versenypályáig
Noha hivatása szerint színészként tevékenykedik mind a mai napig, életének legutóbbi másfél évtizedében legalább akkora szerepe volt az autóversenyzésnek, mint az elvállalt szerepeknek - a Grace klinika egykori Dr. Shepherdje, a születésnapját ünneplő Patrick Dempsey igazi profivá vált visszavonulásáig.
részletekHalálkanyar: A világ legveszélyesebb versenypályája
Negyvenöt év, huszonhét halálos áldozat, több tucat súlyos sérült, rettegő versenyzők és egy végeláthatatlan, egymérföldes kanyar. Ezek a Langhorne Speedway statisztikái.
részletekEzek voltak az idei legnépszerűbb Retro cikkeink
Egyik legnépszerűbb rovatunkban sok érdekes és tartalmas témát dolgoztunk fel, összeállítottuk a top10-es listát a legolvasottabb anyagokból.
részletek