DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat

Motorok

F1: Nem csak az elektromos motoroké a jövő

A Formula-1 új vezérigazgatója nem adja be a derekát az elektrifikációnak, mert hiszi, hogy más módon is lehet fenntartható az autóversenyzés. Már várja a következő generációs hibrid erőforrásokat.

részletek

Domenicali: Érdeklődnek új gyártók az F1 iránt

Az F1 új vezérigazgatója egy interjúban elárulta: bár az érintettek egyelőre csendben vannak, de a háttérben zajlanak az egyeztetések arról, hogy új gyártók csatlakozzanak a mezőnyhöz.

részletek

Hétfőn szavaznak a motorfejlesztések befagyasztásáról

A Red Bull szeretné, ha nem lehetne motort fejleszteni, a Ferrari viszont nagyon az ügy ellen van - a hírek szerint komoly küzdelem lehet majd azért, hogy melyik irányba dőljön el a harc.

részletek

Verstappen: V6-os motorok nélkül a Red Bull dominált volna

A fiatal holland szerint a 2014-es szabályváltozások nélkül az energiaitalosok uralma folytatódott volna az F1-ben – igaz, azt is elismeri, hogy a Mercedes a karosszéria terén is kiváló munkát végez.

részletek

Ecclestone: Ássuk elő a régi V8-asokat!

Az F1 egykori ura szerint a száguldó cirkusznak nem kell relevánsnak lennie az autóipar szempontjából, éppen ezért elő kellene venni a régi szívómotorokat, amíg a jövő koncepcióját kitalálják.

részletek

Nem kérnek az F1 új üzemanyagából

A Mercedes és a Red Bull vezetői, Toto Wolff és Christian Horner nem támogatják az F1 azon törekvését, hogy a széria 2022-re még zöldebb üzemanyagot vezessen be. Más elképzelésük van.

részletek

A Red Bull kilépéssel fenyeget, a Ferrari nem hajlandó engedni nekik

Vagy befagyasztják a motorfejlesztést 2022-től, vagy távozik a Red Bull és az Alpha Tauri – a német sajtó szerint választás elé állította a Formula-1-et az energiaitalos cég. A Honda-motorok csak az első esetben maradhatnak versenyképesek a japánok kilépése után.

részletek

1022 lóerőre becsülik a Mercedes csúcsteljesítményét

A Brit Nagydíj időmérőjén először tekerték maximumra a Mercedes erőforrását. Olasz sajtóinformációk szerint a fölény tetemes, 28 lóerő a Honda és 42 a Ferrari előtt.

részletek

Egy Mercedes-motort már most cserélni kell, a Red Bull-osok megúszták

Már a szezon második versenyén a második erőforrást kényszerül beszerelni a Williams Russell autójába. A hajtáshoz kapcsolódó műszaki probléma miatt kieső Verstappen és Albon viszont fellélegezhet a Stájer Nagydíj előtt.

részletek

Új motorgyártó az F1-ben? Majd 2026-ban

A jelenlegi szabályrendszerben már senkinek sem érné meg beszállni, jelentette ki Ross Brawn. 2026 közelebb van, mint gondolnánk: 18 hónapon belül el kell kezdeni dolgozni az új formulának megfelelő motoron.

részletek

Steiner: Nem fogunk teljes árat fizetni a Ferrarinak

Az olaszok látják el motorral és más alkatrészekkel a Haast. Az ügyfélcsapat alacsonyabb bérleti díjat akar fizetni, ha az eredetinél kevesebb versenyt tartanak meg.

részletek

Tilos lesz idén a 2022-es autót fejleszteni

Többek között ez is szerepel az FIA Motorsport Világtanácsa által jóváhagyott szabályváltozások között, de a megrendezendő futamok számának függvényében csökken a felhasználó erőforrások száma is.

részletek