DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Motor

Így kíván kellemes ünnepeket a gyári Yamaha

Közeledik a karácsony, és a Movistar Yamaha MotoGP alakulata nem feledkezett el a szurkolóiról: a hangvillások egy ötletes videóval kívánnak kellemes ünnepeket a rajongóiknak.

részletek

Ki milyen ECU szoftvert használhat 2015-ben?

Azt már régóta tudni lehet, hogy 2016-tól minden gyártónak egységes motorvezérlő-elektronikai (ECU) szoftvert kell majd használnia a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájában, ám a Grand Prix Commission legutóbbi ülésén hozott döntések értelmében már a következő szezon is egyfajta átmeneti év lesz – a crash.net cikke alapján elmondjuk, hogyan kell ezt érteni.

részletek

A MotoGP-ben igenis számít a méret

Messze még a 2016-os szezon, az előkészületek azonban már javában folynak. A Grand Prix Biztottság utolsó 2014-es ülésén már eldőlt, hogy 2016-tól minden résztvevő 22 liter tüzelőanyaggal vághat neki egy-egy futamnak. Ebben nem feltétlenül értett egyet a Honda, a Yamaha és a Ducati, végül utóbbi kettő akarata érvényesült.

részletek

Dakar-menők: „Róka Coma”, az üldözött vad

Marc Coma a Dakar Rali legrutinosabb „rókái” közé tartozik, hiszen a most soron következő verseny összességében már a 12. indulása lesz a világ legrangosabb terepralis megmérettetésén. A KTM gyári motorosa címvédőként és egyben friss világbajnokként vág neki a kéthetes erőpróbának.

részletek

Burgesst aggasztja az első négy utáni különbség a MotoGP mezőnyében

Valentino Rossi egykori főmérnöke, az ausztrál Jeremy Burgess elmondta, aggódik amiatt, hogy a MotoGP négy nagyágyúja, Lorenzo, Marquez, Pedrosa és Rossi tovább növelhetik előnyüket a többiekkel szemben. Emellett a Moto2-t is élesen bírálta, véleménye szerint a középső géposztály motorjai fejlesztésekre szorulnak.

részletek

A KTM 14. győzelmére hajt a Dakaron

A KTM Dakarra szakosodott csapatának a tizenhármas szám éppen a szerencsét jelenti, ugyanis egymást követően pontosan ennyi alkalommal nyerték meg a kéthetes futamot. Most nagy reményekkel a tizennegyedik győzelemre készülnek.

részletek

Összességében pozitív évet zárt a Yamaha

Bár a 2014-es szezon első felében Marc Marquez megállíthatatlannak bizonyult, hiszen zsinórban tíz futamot tudott megnyerni, ősszel magára talált a Yamaha, és végül négy győzelemmel az összetett második és harmadik helyén végeztek pilótáik. A hangvillások csapatfőnöke, Lin Jarvis így összességében pozitívan értékeli a mögöttünk hagyott idényt.

részletek

Kellemes meglepetés a Ducati idei eredménye

Az idei évad egyik legkellemesebb meglepetését a Ducati szolgáltatta a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájában, miután az előző évek szenvedését követően kifejezetten biztató eredményeket szállították. Gigi Dall’Igna, a bolognai gyártó vezérigazgatója elismerte: ő maga sem számított ilyen mértékű fejlődésre.

részletek

A H-Moto Team egyik legsikeresebb évét zárta

A magyar H-Moto Team számára rendkívül mozgalmasan alakult a 2014-es szezon, hiszen a korábbinál több versenyzőt, beleértve két külföldi pilótát indítottak a különböző hazai és nemzetközi sorozatokban. Kelemen Krisztián csapatfőnök szerint az alakulat egyik legeredményesebb idénye volt a mostani, Kovács Bálint személyében pedig a jövő egyik nagy reménységét is megtalálták.

részletek

Szám szerint – A siker motorjai

Bár a legtöbbször elsősorban a versenyző, a karosszéria, illetve a gumik szerepét szokták kihangsúlyozni egy-egy világbajnoki cím vagy nagydíjgyőzelem esetén, ám vitathatatlan, hogy a motoroknak is oroszlánrészük van a sikerekben.

részletek

Zaccone újabb két évre aláírt a Talmácsi Racinghez

Az olasz Superstock 600-as Honda Kupa idei bajnoka, Alessandro Zaccone két évvel meghosszabbította szerződését a Talmácsi Racinggel, így 2016 végéig biztosan a magyar gyorsasági-motoros világbajnok, Talmácsi Gábor csapatát fogja erősíteni.

részletek

Bitter: Nekem még a csuklómban van a traction control

Hazánk elsőszámú utcai motorosa, Bitter Sándor idén minden eddiginél nagyobb sikerrel teljesítette pályafutása harmadik Makaó GP-jét, amelyet a mezőny leggyengébb motorjával a 18. helyen zárt. Ennél is nagyobb feltűnést keltett azonban az esős warm up-on elért fantasztikus 2. helye.

részletek