DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd

Formula-1

Joann Villeneuve: egy legenda özvegye

Passion Day elnevezéssel Gilles Villeneuve emléknapot tartottak Imolában május 1-én. Az eseményre Kanadából ide utazott a versenyző özvegye, akivel hosszan egyeztettem az alábbi beszélgetést. A Hotel Olimpiában csütörtök este 23.18-kor csörgött a telefon a szobámban. Ezt hallottam: - Itt Joann Villeneuve beszél. Csak azt akarom jelezni, hogy megérkeztem. Reggel 9-kor találkozhatunk a hallban.

részletek

Exkluzív: Forma-1 helyett fociláz Barcelonában

Mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy Barcelona a Forma-1 lázában ég: míg a korábbi években a Spanyol Nagydíj hetének szerdáján már a katalán főváros reptéren is számos szurkolót, plakátot lehetett látni, addig ezúttal egészen másra figyel a mediterrán metropolisz. A formula.hu rövid helyzetjelentése.

részletek

Kinek mennyibe kerül az F1-es szereplés?

Mennyit költ egy istálló a csapattagok bérezésére, mennyibe kerül egy F1-es motorblokk, és mennyit fizetnek a szponzorok a különböző hirdetési helyekért? Mindez kiderül az alábbi összeállításból.

részletek

Nyerd meg a Casio Red Bull Racing karóráját!

A Formula.hu újabb nyereményjátékában egy a Red Bull Racing logójával ellátott karóra talál gazdára olvasóink között. A Casio által felajánlott modell Daniel Ricciardo és Dnyiil Kvjat csuklóján is gyakran megjelenik.

részletek

Exkluzív Jerezből: Meglepetések tesztje

Azt lehet mondani, izgalmasan indul a 2015-ös évad, már ami a felkészülést illeti. Elment két nap, és Sebastian Vettel alatt életre kelt a Ferrari - közepes keverékű gumikon hasított legjobb időket, ami akkor is érdekes, ha mindenki azt igyekszik bizonygatni, hogy a köridők semmit sem számítanak.

részletek

Különvélemény: Fejlődés

Tulajdonképpen semmi bajom nem lenne az idei Forma-1-el, ha tudnám úgy nézni, mint mások. Mint a nagy többség. Még mindig színesek az autók, még mindig pöfögnek, körbejárnak, néha még előznek is, és ami azokat a pompás kis kütyüket illeti… De nem tudom.

részletek

Pat Symonds: Megfizettem a hibámért

A bajnoki dicsőségtől a motorsport purgatóriumáig Pat Symonds már sokat megtapasztalt az F1-ben töltött négy évtizede alatt. Most pedig minderről részletesen kitárulkozik Maurice Hamiltonnak.

részletek

Időjósok a pályán - Immár a meteorológusok munkája is nélkülözhetetlen az F1-ben

Tudjuk, hogy az eső könnyen megváltoztathatja a versenyek kimenetelét - de ugyanezt teheti akár a napsütés is. Kollégáink bepillantottak a kulisszák mögé a Formula-1 időjárás-szakértőinek segítségével, hogy kiderítsék, hogyan készülnek az előrejelzések a hétvégék során. Bizony, olykor ehhez egy istálló tetején kell felállítani a radart…

részletek

Méhes meglátása: Egynaposak

Meghalt Jean-Pierre Beltoise, az 1972-es Monacói Nagydíj győztese. Érdekes, hogy van néhány ilyen figura a sportág történetében, akik egyetlen nap miatt lesznek kisebbfajta legendává.

részletek

Elektronikus vezérlésű fékek

A hatékonyabb energia-visszanyerés idén szükségessé tette egy új fékrendszer kialakítását az autók hátsó tengelyén, amely így részben elektronikus, részben hidraulikus módon segíti a jármű lassulását. Pat Symonds elmagyarázza, hogyan működik ez a rendszer, amely több versenyző dolgát is megnehezíti.

részletek

Paddy Lowe, ahogy én ismerem

Niki Lauda, Toto Wolff és Paddy Lowe – ez a triumvirátus áll az idén sikert sikerre halmozó Mercedes élén. Lowe az közülük, aki legkevesebbszer jelenik meg a sajtó előtt, és akit a Forma-1 rajongói alighanem legkevésbé ismernek – pedig ő az, aki a legfontosabb döntéseket hozza. Peter Windsor a 80-as évek Williamsénél dolgozott együtt vele, az ő szavain keresztül próbálhatjuk megismerni a mérnököt, aki lassú, de egyenes úton jutott el oda, ahol jelenleg tart.

részletek

Későn érők - F1-es pilóták, túl a harmincon

A Forma-1 világbajnokság első két évtizedében a mezőnyt a harmincadik, esetleg már a negyvenedik évüket betöltött versenyzők uralták. Aztán 70-es évektől kezdődően egyre alacsonyabb lett a versenyzők életkora, így csak elvétve fordult elő, hogy egy debütáló pilóta már betöltse a harmadik X-et. Épp úgy, mint idén Belgiumban André Lotterer esetén, azonban erre is akadt példa.

részletek