DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap

Dízel

Hogyan lehet környezetkímélő egy dízelautó?

Augusztus 10-ét a biodízel nemzetközi napjaként tartják számon 2006 óta. A fogyasztói magatartás vizsgálatakor egyértelműen kimutatható, hogy az emberek választási szempontjai között egyre hangsúlyosabb a környezetvédelmi tényező – még autóvásárláskor is. De miben nyújthat ehhez segítséget a biodízel használata, és vajon hol tart most a 2015-ben kirobbant dízelbotrány? Az idén 30 éves, az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedés mindenre válaszol.

részletek

Valóban meg vannak számlálva a dízel autók napjai?

Az utóbbi években a dízel autók aránya Európa-szerte csökkent és a hazai trendek is hasonlóan alakulnak. A Használtautó.hu adatai szerint 2012-ben még az érdeklődők mintegy kétharmada gázolajos autóra szűrt, tavaly viszont már csupán harmaduk volt rájuk kíváncsi.

részletek

A VW átfogó ösztönzőket javasol a dízelek lecserélésére

A Volkswagen alkalmas megoldások bevezetésével támogatja a szövetségi kormány törekvéseit a német városok lehetséges behajtási tilalmainak megakadályozásában. A leggyorsabb és leghatékonyabb módja a levegőminőség javításának a járműállomány következetes megújítása. Ezért, amilyen hamar csak lehet, a Volkswagen-csoport volumenmárkái felajánlják vásárlóiknak az EU1 besorolású dízel járműveik EU5 besorolásúra cserélését azok számára, akik egy korszerű, Volkswagen-csoport által gyártott járműre váltanának.

részletek

Miért ne vessünk keresztet a dízelautókra?

Még mindig tart, sőt, tovább gyűrűzik a 2015-ben kirobbant dízelbotrány. Egész Európában visszaszorult az ilyen típusú motorok eladása, és ez egyre erősebb tendenciaként mutatkozik meg a magyar piacon is. De vajon tényleg annyival környezetszennyezőbb a dízelmotor benzines társánál, hogy a közutakról való kitiltás vár rá?

részletek

Van még keresnivalójuk a dízeleknek

A személyautók károsanyag-kibocsátása az utóbbi tíz évben jelentősen csökkent, miközben a legyártott autók száma emelkedett - derül ki a Magyar Lízingszövetség legfrissebb összeállításából, amely szerint a legkorszerűbb dízelmotorokra van és lesz is igény. A mai dízelek már jóval tisztábbak és 71 százalékkal alacsonyabb a károsanyag-kibocsátásuk, mint a benzines társaiké. A növekvő flottapiacon, ahogy a teljes autópiacon is van jövőjük a dízeleknek.

részletek

El kell felejteni a dízel személyautókat

A dízelbotrányt követően a környezetszennyező és a levegő minőségét (amely tekintetében egyébiránt Magyarország nem áll jól, egyike lévén azon 9 EU tagállamnak, amelyek leginkább elmaradtak a javítását célzó intézkedések megvalósítása terén) súlyosan kedvezőtlen irányba befolyásoló dízel autók iránti kereslet sosem látott mélyrepülést mutat, mind európai, mind hazai szinten.

részletek

Mi lesz a dízelautók sorsa?

Szeretnénk mindenekelőtt hangsúlyozni, hogy MGE és tagvállalatai számára, akik mögött maguk az autógyártók vannak, kiemelt fontosságú, hogy az utakon futó gépjárművek ne, vagy a lehető legkisebb mértékben bocsássanak ki káros anyagokat. Meggyőződésünk, hogy az emberek egészségének megőrzése a legfontosabb szempont.

részletek

Nem lesz több dízel Toyota

Ez év vége után nem értékesít több dízelüzemű autót a Toyota Európában. Az utóbbi években egyébként sem voltak már kelendőek a dízeles Toyoták a kontinensen:

részletek

Hibrid forradalom zajlik Magyarországon!

Az európai dízel eladások már a tavalyi évben is megfigyelhető drasztikus mértékű csökkenése az idei évben is folytatódik: a csökkenés 2011 óta folyamatos, de 2005 óta 2016-ban fordult elő először, hogy a kontinensen eladott autók kevesebb, mint fele volt dízelüzemű.

részletek

Továbbra is bíznak a vásárlók a dízel autókban

A HVG és a Das WeltAuto elkészítette közös kutatását a hazai használt autóvásárlási szokásokkal kapcsolatosan, amelynek alapvető célja az volt, hogy kiderítsék, miben változott a vevők hozzáállása az autókeresés során a dízel járművekkel kapcsolatosan felmerült kifogások után. A felmérés rámutatott: az emberek mindössze tíz százaléka mondta azt, hogy ezután nem venne gázolajjal hajtott négykerekűt használtan.

részletek

Káros anyagok: 100 dízelből 97 túl szennyező

Valós körülmények között az új dízelautóknak mindössze három százaléka nem bukna meg a károsanyag-kibocsátási teszteken – többségében épp a Volkswagen némely modellje jelenti a kivételt.

részletek

A benzines és dízel technológia jövője

A benzines és dízel technológia az elkövetkező években és a 2020 utáni időszakban is megőrzi vezető szerepét a járművek meghajtása terén, de a globális környezetvédelmi kihívásokra megoldást nyújtva alapvető „áthangszerelésen” mennek keresztül a fosszilis energiákat felhasználó hajtási rendszerek – így szól röviden összefoglalva a Bosch motortechnológiai prognózisa.

részletek