Két év kényszerű távollét után ismét Vila Real utcáin vendégeskedik a Túraautó-világkupa mezőnye. Az első futamnak Santiago Urrutia vághatott neki a pole-pozícióból, s az uruguayi könnyedén meg is őrizte a vezetést Lynk & Có-s márkatársa, Yann Ehrlacher előtt. Nestor Girolami is tartotta a harmadik helyet, őt viszont szorongatta Ma Qing Hua, a párossal pedig igyekezett lépést tartani Michelisz Norbert is.
Vila Reallal együtt pedig a jokerkör is visszatért a WTCR-be, az akcióról és a helycserékről pedig ez a ralikrosszból ismert és itt a körforgalomnál kialakított megoldás gondoskodott elsősorban. Az élen például Ehrlacher az egy körrel később letöltött jokerkör révén átvette a vezetést Urrutiától, de jól taktikázott Michelisz is, aki pedig a Mehdi Bennani mögé beragadó Mát lépte át, így feljött a negyedik pozícióba.
A középmezőnyben azért akadt némi adok-kapok jokerkör nélkül is. Yvan Muller például már rögtön a verseny elején defektet kapott egy koccanás miatt, de kijutott a „jóból” a bajnokságot vezető Mikel Azconának is: Thed Björk úgy előzte meg, hogy arrébb taszajtotta őt, majd a hyundaios spanyol további két pozíciót veszített, amikor a sikánban megingó svédet akarta visszatámadni, a 2017-es világbajnok azonban kis híján a falra szorította. Végül a csetepatéból viszont épp Björk jött ki a legrosszabbul: Bennanit igyekezett egy ugyancsak merész manőverrel előzni, de összeértek, amiben megsérült az autója – az egésznek a nyertese pedig Tassi Attila lett, aki mindegyiküket megelőzve feljött hetediknek.
Az utolsó tíz perchez érve az élen is változás történt: a Lynk & Co arra utasította Ehrlacher-t, hogy adja át a jokerkörnél megcsípett vezetést Urrutiának, a kétszeres világkupagyőztes pedig engedelmeskedett – annak ellenére is sor került a kérésre, hogy az időmérőt követően már a francia állt jobban az összetettben.
Urrutia így nyerni tudott, idei második győzelmét aratva felzárkózott a pontverseny második helyére, megelőzve Ehrlacher-t. Girolami kitartott a harmadik helyen a Hondával, Michelisz pedig behozta negyedik pozícióban a BRC Hyundait. Ma maradt az ötödik, majd jött Rob Huff a Zengő Motorsport Cuprájával, Tassi viszont hiába ért be hetedikként, pályalevágásért öt másodperces büntetést kapott, így Bennani és Azcona is elé került, s a kilencedik helyen értékelték az Engstler Honda magyarját. Nagy Dániel az utolsó rajtkockából indulva végül a 12. lett az első futamon.
Az 1. futam végeredménye:
1. | Santiago Urrutia | Lynk & Co | |
2. | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 0.264 |
3. | Néstor Girolami | Honda | 5.236 |
4. | Norbert Michelisz | Hyundai | 5.911 |
5. | Ma Qinghua | Lynk & Co | 6.651 |
6. | Rob Huff | Cupra | 7.103 |
7. | Mehdi Bennani | Audi | 14.495 |
8. | Mikel Azcona | Hyundai | 14.693 |
9. | Attila Tassi | Honda | 16.463 |
10. | Nathanael Berthon | Audi | 22.489 |
11. | Tiago Monteiro | Honda | 32.676 |
12. | Dániel Nagy | Cupra | 35.053 |
13. | Tom Coronel | Audi | 1 kör /4.118 |
14. | Yvan Muller | Lynk & Co | 1 kör /46.919 |
Kiesett: | |||
Thed Björk | Lynk & Co | Kiesett | |
Esteban Guerrieri | Honda | Kiesett | |
Gilles Magnus | Audi | Kiesett |