Magyar szempontból sokkal jobb esélyekkel kecsegtetett a Túraautó-világkupa fordított rajtrácsos második futama a Hungaroringen, mint az első, hiszen a Zengő Motorsportot erősítő Rob Huff a második, míg Michelisz Norbert a negyedik pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását. Mindketten meg is őrizték a helyüket, ahogy a pole-ból induló Santiago Urrutia is maradt az élen, Nestor Girolami pedig a harmadik helyen.
Az első négyes kissé el is szakadt a többiektől, a mezőny közepén viszont óriási adok-kapok zajlott. Amiből sajnos ismét Nagy Dániel jött ki az egyik legrosszabbul: Mehdi Bennani beletolta Thed Björköt a Zengő Cuprába, amelynek aztán a kavarodásban az első futamhoz hasonlóan nekiment Tom Coronel is, aminek köszönhetően a magyar versenyző autóján ki is tört a jobb hátsó kerék – ezzel Dani számára véget ért a verseny érdemi része, egy időre bokszba is kényszerült értelemszerűen.
Huff igyekezett nyomás alatt tartani Urrutiát, Michelisz pedig Girolamit, de előzniük nem sikerült. Hátrébb ellenben ment a harc, az egyik ütközet pedig a biztonsági autó pályára küldését is kiváltotta: Bennani akart bevetődni az Esteban Guerrierivel vívó Yvan Muller mellé, ám a marokkói belecsapódott a négyszeres világbajnok autójába – igaz, ő járt pórul vele, nem a francia.
Az újraindítás után sem változott a helyzet az élbolyban: Urrutia nyert, Huff pedig a második helyen hozta be a Zengő Cuprát, ezzel ő érte el a WTCR-hétvége legjobb magyar eredményét. Girolami is maradt Michelisz előtt, így a 2019-es világkupagyőztes negyedikként ért célba. Őt Ma Qing Hua, valamint a Gilles Magnust szemfüles módon megelőző Yann Ehrlacher követte, míg a top 10-be Nathanael Berthon, az összetettet vezető Mikel Azcona, valamint Muller fért még be. Ami pedig a többi magyart illeti: Tassi Attila a rajthelyének megfelelő 14. pozícióban futott be, míg Nagy Danit a 16. helyen értékelték.
A 2. futam végeredménye:
1. | Santiago Urrutia | Lynk & Co | |
2. | Rob Huff | Cupra | 0.380 |
3. | Néstor Girolami | Honda | 2.428 |
4. | Norbert Michelisz | Hyundai | 3.173 |
5. | Ma Qinghua | Lynk & Co | 5.880 |
6. | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 6.518 |
7. | Gilles Magnus | Audi | 8.649 |
8. | Nathanael Berthon | Audi | 9.486 |
9. | Mikel Azcona | Hyundai | 9.930 |
10. | Yvan Muller | Lynk & Co | 10.250 |
11. | Esteban Guerrieri | Honda | 12.872 |
12. | Thed Björk | Lynk & Co | 14.248 |
13. | Tom Coronel | Audi | 17.613 |
14. | Attila Tassi | Honda | 18.550 |
15. | Tiago Monteiro | Honda | 20.555 |
16. | Dániel Nagy | Cupra | Kiesett |
Mehdi Bennani | Audi | Kiesett |