Már a start előtt jött a dráma magyar szempontból a WTCR második hungaroringi versenyén: Rob Huff az első futamon a sikánnál elhelyezett gumibálánál kitört felfüggesztését nem tudta időben megszerelni a Zengő Motorsport, így hiába volt szombaton a leggyorsabb a brit, nem állhatott fel a pole-pozícióba – ráadásul még egy áthajtásos büntetést is a nyakába sóztak a bokszutca végéről induló pilótának, mert már piros volt a lámpa, amikor megpróbált kihajtani a rajtrácsra.
Így az eredetileg második Santiago Urrutia indult effektíve az élről, és simán meg is őrizte az első pozíciót a startnál, mögötte viszont egy másik magyar főszereplő is pórul járt: a harmadik kockából rajtoló Michelisz Norbert a parádésan elrugaszkodó Nestor Girolamival keveredett incidensbe, amelynek következtében a 2019-es bajnok kiforgott és hátraesett a mezőny végére. Urrutia mögött így Girolami és Frederic Vervisch sorakozott, de utóbbi nyomában ott loholt Mikel Azcona a Zengő Cuprával.
Olyannyira lendületben volt az első versenyen dobogóra álló spanyol, hogy Vervisch egyik hibáját kis híján ki is tudta használni, de végül maradt a negyedik pozícióban. Viszont ez volt az egyetlen érdemi akció az élbolyban, így a sorrend már nem is változott: Urrutia idén először győzött a Lynk & Cóval – ezzel nyolc futam alatt a nyolcadik különböző győztes lett 2021-ben –, mögötte a hondás Girolami és az audis Vervisch futott be. Azcona negyedik lett a másik három Lynk & Co előtt. Tassi Attila lett a három magyar pilóta közül a legjobb a maga tizedik helyével, míg Michelisz a rajtkalamajka után egészen a 14. helyig tört előre. Boldizs Bence 19. lett, épp két zengős márkatársa, Jordi Gené és a büntetése után felzárkózó Huff mögött befutva.
FRISSÍTÉS: Girolami utólag öt másodperces büntetést a Michelisszel történt rajt utáni incidensért. Ennek köszönhetően Vervisch lett a második, Azcona pedig a harmadik, azaz a Zengő Motorsport spanyolja ezúttal is dobogós pozícióban zárt.
A 2. futam végeredménye (még a büntetés előtt):
1. | Santiago Urrutia | Lynk & Co | |
2. | Néstor Girolami | Honda | 1.245 |
3. | F.Vervisch | Audi | 2.328 |
4. | Mikel Azcona | Cupra | 3.387 |
5. | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 4.616 |
6. | Yvan Muller | Lynk & Co | 8.503 |
7. | Thed Björk | Lynk & Co | 10.050 |
8. | E.Guerrieri | Honda | 12.707 |
9. | Gilles Magnus | Audi | 13.825 |
10. | Attila Tassi | Honda | 16.248 |
11. | Tiago Monteiro | Honda | 17.187 |
12. | N.Berthon | Audi | 18.124 |
13. | Jean-Karl Vernay | Hyundai | 19.083 |
14. | N.Michelisz | Hyundai | 19.619 |
15. | Luca Engstler | Hyundai | 23.387 |
16. | Tom Coronel | Audi | 28.984 |
17. | Jordi Gené | Cupra | 29.421 |
18. | Rob Huff | Cupra | 30.367 |
19. | Bence Boldizs | Cupra | 32.022 |
20. | Nicola Baldan | Hyundai | 38.978 |
21. | Jessica Bäckman | Hyundai | 39.614 |
Kiesett: | |||
Andreas Bäckman | Hyundai | ||
G.Tarquini | Hyundai |