DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WTCR

Győzelemmel növelte előnyét Michelisz

Tovább folytatódott Michelisz Norbert menetelése a sepangi szezonzárón, előnye már 27 pont. Az esős első futamon Guerrieri negyedik, Muller a hatodik helyre kapaszkodott fel gyengébb rajthelyéről.

Biztonsági autó mögül, nedves pályán rajtolt a WTCR bajnoki címről döntő fináléjának első futama Sepangban. A versenyzők eltérő gumitaktikával vágtak neki a futamnak: egyesek négy esőgumit tettek fel, mások az első tengelyre slicket, a hátsóra esőt választottak. Így taktikázott a bajnokságot vezető, pole-ból rajtoló Michelisz Norbert és fő riválisa, a kilencedik helyről kezdő Esteban Guerrieri. A két pilóta 15 pont különbséggel kezdte a nap első futamát: a címre szintén esélyes Yvan Muller lemaradása 20, Thed Björké 38 pont volt – ők csupán a 16. és 28. helyről indultak.

A 10 körös futam biztonsági autós rajtja kedvezett Michelisznek, aki így könnyen megőrizte a vezetést Aurelien Panis és Nestor Girolami – az első, aki csak esőgumit használt – előtt. Hátrébb viszont Guerrieri harciasan szerezte a pozíciókat, alig több mint egy kör alatt három helyezést javított, az 5. körben pedig már a negyedik helyen állt Michelisz, Panis és a hetedik rajthelyről szintén számos pozíciót javító Tarquini előtt.

Michelisz Norbert szezonja ötödik futamgyőzelmét szerezte


Bár az autók csúszkáltak a nedves pályán, amelynek határai folyamatosan változtak, a slick-eső gumiválasztás bizonyult nyerőnek, az esőgumin rajtolók csúsztak lefelé, többen kerékcserére is kiálltak, mint Björk.

Michelisz Norbert végig kézben tartva a futamot nyert, 2,5 másodperccel Panis előtt. A francia cuprás után nagy szakadék következett, a dobogó alsó fokára álló Tarquini 10 másodperccel maradt le. Nagy csata a negyedik helyért zajlott: Guerrieri megőrizte a pozíciót, a szenzációsan teljesítő hyundaios szabadkártyás, Joao Paulo Lima de Oliveira előtt, aki a tíz helyet javító Mullert tartotta maga mögött (igaz, a francia megkapta az ötödik helyért járó pontokat, hiszen beugróként Oliveira nem volt jogosult rájuk).

Ugyanez a bajnokságra átültetve azt jelentette, hogy a 351 pontos Michelisz előnye 27 egységre nőtt Guerrieri és 35-re Muller előtt, a nullázó Björk matematikailag kiszállt a küzdelemből. A szezonból még két verseny van hátra a vasárnap folyamán, melyek közül a harmadikat újra Michelisz kezdi az első pozícióból.

Az 1. futam eredménye:

  Versenyző Autó Idő/hátrány
1 Norbert Michelisz Hyundai 26:02.896
2 Aurélien Panis Cupra 2.446
3 Gabriele Tarquini Hyundai 10.009
4 Esteban Guerrieri Honda 10.878
5 Joao Paulo Lima de Oliveira  Hyundai 11.287
6 Yvan Muller Lynk & Co 12.125
7 Daniel Haglöf Cupra 17.213
8 Johan Kristoffersson Volkswagen 20.142
9 Nicky Catsburg Hyundai 31.331
10 Jean-Karl Vernay Audi 31.772
11 Andy Priaulx Lynk & Co 36.466
12 Mehdi Bennani Volkswagen 37.211
13 Attila Tassi Honda 40.633
14 Yann Ehrlacher Lynk & Co 42.004
15 Gordon Shedden Audi 43.183
16 Benjamin Leuchter Volkswagen 45.377
17 Mikel Azcona Cupra 58.401
18 Ma Qinghua Alfa Romeo 1:00.734
19 Mitchell Cheah Hyundai 1:03.709
20 Kevin Ceccon Alfa Romeo 1:05.014
21 Niels Langeveld Audi 1:07.607
22 Néstor Girolami Honda 1:10.078
23 Rob Huff Volkswagen 1:17.382
24 Tom Coronel Cupra 1:20.508
25 Hafizh Syahrin Hyundai 1:24.275
26 Douglas Khoo Cupra 1:36.373
27 Thed Björk Lynk & Co 2:02.312
28 Augusto Farfus Hyundai 2:22.601
  Tiago Monteiro Honda kiesett
  Frederic Vervisch Audi kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: