DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WTCC

WTCC-Exkluzív: "Nem vagyunk olyan amatőrök, mint amilyennek kinézünk"

A Túraautó-világbajnokság mezőnye idén új gyártóval bővült: a korábban vendégszereplő Volvo két 100%-os gyári támogatású autóval vág neki a 2016-os szezon küzdelmeinek. Pilótáik, a hét svéd/skandináv bajnoki címen osztozó Fredrik Ekblom és Thed Björk az évad első versenye előtt nyilatkoztak a Formula.hu-nak.

Az előszezon első WTCC-tesztje alatt, a vallelungai paddockban sétálgatva nem láttunk mosolygósabb arcokat a volvós srácoknál: Fredrik Ekblomról és Thed Björkről is sugárzott az egészséges önbizalom, ami két, gyakorlatilag újonc pilótánál nem éppen megszokott látvány.

Mindazonáltal nincs miért szégyenkezniük: Ekblom háromszor, Björk pedig egyszer nyerte meg az anno Európa harmadik legerősebb nemzeti túraautó-bajnokságának számító Svéd Túraautó Bajnokságot, utóbbi pedig a széria jogutódjában, a Skandináv Túraautó Bajnokságban diadalmaskodott az elmúlt három szezonban. A Polestar Cyan Racing így nem is választhatott volna ideálisabb párost náluk, akik a csapat kamionjában készségesen álltak a Formula.hu rendelkezésére.



Miután Björk megtudta, hogy egy magyar magazin újságírójával áll szemben, egyből elkezdte ecsetelni „legemlékezetesebb” hungaroringi kalandját: „Amikor megnyertem 2006-ban a svéd bajnokságot, az Auditól lehetőséget kaptam arra, hogy teszteljem az egyik DTM-autójukat, így eljutottam a Hungaroringre is. Sajnos akkor már volt svéd versenyzőjük ott, ezért hazamentem, és otthon folytattam a versenyzést” - mondta a 35 éves pilóta, aki abban az évben két versenyt teljesített a Futurecom TME csapatánál, Le Mans-ban, és Hockenheimben.

A Volvo WTCC-gépe, az S60-as először a knutsorpi pályán gurult ki a garázsból, ezt követte a vallelungai gyakorlás, ahol a csapat először mérette meg magát a többi csapat ellen. „Ebben az évben az a célunk, hogy teszteljük az autót, hogy később győztessé váljon majd. Eddig nagyon jó benyomásaim vannak róla” - nyilatkozta Ekblom, majd csapattársa hozzátette: „Ami az alapokat illeti, nagyon jól érzem magam az autóban, igaz, még nagyon sokat kell tanulnunk.”

Amikor a Formula.hu rákérdezett, hogy mégis, hová sorolnák magukat erőviszonyok tekintetében, Ekblom így válaszolt: „Még nem tudjuk, de folyamatosan próbálunk rájönni. Egyelőre ígéretes, amit eddig tapasztaltunk, de lehet, hogy a többiek a szezon kezdetén újabb fokozatba kapcsolnak majd” - tette hozzá a svéd, aki arra a kérdésre, hogy képesek lesznek-e ők szintet lépni, azt mondta, hogy bármi előfurdalhat az előttünk álló szezonban.

„Ez így van” - folytatta Ekblom. „De hozzá kell tenni, hogy még csak a projekt elején járunk, és azzal is boldogak vagyunk, ahol most állunk. Nagyon sokat kell még tanulnunk, így az is lehet, hogy több szintet lépünk majd. Az az igazság, hogy még nem is ismerjük annyira az autót, hogy pontosan megjósoljuk, mire leszünk vele képesek.”

Az elmúlt három szezon skandináv túraautó-bajnoka a szezonra előretekintve azt is elmondta, hogy bár a bajnoki cím a céljuk, idén még nem valószínű, hogy beleszólhatnak a „nagyok” küzdelmébe. „Az elvárásoknak reálisaknak kell maradniuk. Egy új autóval készülő, új csapatról van szó, amely meg akarja nyerni a bajnokságot. Mindketten szeretnénk versenyt nyerni már idén, de a bajnokságról úgy vélem, csak jövőre beszélhetünk.”

A svéd pilóták arról is beszéltek, hogy milyen eredmény lepné meg őket a Paul Ricard-i szezonnyitó hétvégén. „Egyértelmű, ha dobogón végeznénk” - mondta Ekblom, szavait pedig csapattársa is megerősítette. De mi lenne csalódást keltő végkifejlet vasárnap este? „Ha nem jutnánk be az első tízbe” - vélekedett a WTCC-ben 2007-ben már három futamot teljesítő pilóta, Björk pedig hozzátette: „Ha nem tudnám befejezni a versenyeket. Úgy vélem, ennek elérése azért reális cél lehet számunkra.”

Néhány hónapja még azt rebesgették, hogy a Volvo akár arra is képes lehet, amit a Citroen csinált két évvel ezelőtt, de Björk sietett lehűteni a kedélyeket. „Ez nagyon nehéz lesz, mert a Citroen és pilótái is óriási tapasztalattal rendelkeznek. Egyértelmű, hogy ők lesznek a legnagyobb ellenfeleink, de nem csak a gyári csapat, hanem a privátok is - így öt autóval kell majd megküzdenünk. Ennek ellenére azt gondolom, hogy a privát autók nem lesznek olyan szinten majd, mint a Lopezé, vagy a Mülleré.”

A két svéd egyetértett abban, hogy az új pályák betanulása lesz az egyik legfontosabb tényező abban, hogy felvegyék a WTCC fonalát, Björk pedig azt is elmondta nekünk, hogy melyik helyszínt várja leginkább a szezonban: „A katari hétvégét, de nem az esti versenyek miatt - már mindketten autóztunk éjszaka, 24 órás versenyeken, így nem vagyunk annyira amatőrök, mint amilyennek kinézünk. Azért várom, mert akkora már tudni fogjuk, hogy mit értünk el ebben az évben” - tette hozzá mosolyogva a fiatalabbik Volvo-versenyző.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: