DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
WTCC

Michelisz idén nem a Yokohama-kupára vágyik

Michelisz Norbi saját honlapján olyan kérdésekre felelt, mint hogy tesztelhet-e F1-es autót, meddig marad a Zengőnél, miért nem igazolt át a gyári csapathoz, s lát-e esélyt a világbajnoki címre...

Ha bármelyik másik bajnokságban indulhatnál, melyik lenne az első három választásod? (Kovács Adrián Zoltán)
Nagyon szívesen kipróbálnám a ralikrosszt, a ralit és a DTM-et.

WTCC - Michelisz_05_resize

Mit vársz az idei autótól? Mik a célok? (Kubicsek Zoltán)
Pontos célkitűzéseket nehéz megfogalmazni az erőviszonyok ismerete nélkül, talán a jelenlegi legkonkrétabb cél az, hogy a márkatársak között tudjak újra a legjobb lenni. Már ezzel is magasan van a léc, hiszen tavaly ehhez szerencse is kellett, és nem tudom, hogy ez a szerencsefaktor idén melyik irányba billen majd. Ugyanakkor a bővülő lehetőségeinknek köszönhetően felkészültebben kezdhetjük ezt a szezont, mint bármelyik korábbi évben. Ezért jelen pillanatban úgy érzem, csalódott lennék, ha nem végeznék az első ötben az év végén.

Egy kicsit az idei autóról szeretnék többet megtudni, ha nem titok: köbcenti, lóerő, gyorsulás 0-100-ra, végsebesség, és fogyasztás. (Suta Zalán)
Nem titok. Tavaly Sanghajban értem el a legmagasabb végsebességet, az 265 km/h volt, és az idei jelentősen nem fog eltérni ettől. 390 lóerő körül van a motorteljesítmény, a 100 km/h-t leggyorsabban 4,1 másodperc alatt értem el versenyen, de a teszteken, amikor ideálisak voltak a tapadási viszonyok, ez minimálisan becsúszott négy másodperc alá is. A motor 1600 köbcentis, a fogyasztás pedig 43–50 liter között alakul 100 kilométeren.

Melyik lesz az a pálya, amelyen a Honda a legjobb lehet? (Horváth Péter)
Tavaly azokon a pályákon voltunk versenyképesek, amelyeken viszonylag sok volt a lassú és szűk kanyar, ez a tendencia várhatóan idén is megmarad. De kikerült a versenynaptárból például Peking, ahol jók voltak a Hondák, úgyhogy idén talán Moszkva feküdhet a legjobban a kocsinknak. És persze bízom benne, hogy a Hungaroring is kedvezni fog nekünk.

Mennyire látod reálisnak a vb-cím elérését idén? (Hutkai Dániel)
Szezon előtt optimistának kell lenni, és nagyon optimista vagyok, de egyben realista is. Hiszek benne, hogy egyszer összejöhet a világbajnoki cím, de a szezon előtti információk birtokában azt mondom, nem valószínű, hogy erre már idén sor kerülhet. Ez persze nem azt jelenti, hogy ha úgy alakulnak a dolgok, ne tennék meg mindent ennek érdekében!

Gondoltál-e valaha arra, hogy egy napon a gyerekek Michelisz Norbertnek akarnak majd öltözni farsangkor? Te mi voltál a legutolsó farsangodkor? (Simon Ferenc)
A legutolsó jelmezemre nem emlékszem, az viszont megmaradt bennem, hogy egyszer huszárnak öltöztem be. Amikor megláttam azt a képet, amire gondolsz, nagyon meghatódtam. Ilyenkor átértékelem magamban, hogy milyen hatással vagyok másokra. Sokat jelent, hogy a gyerekek a személyem kapcsán érdeklődnek a sport, az autóversenyzés iránt. Ez hihetetlenül jóleső érzés!



WTCC - Michelisz_03_resize

Úgy olvastam, hogy idén több tesztre lesz lehetőséged. Elő van már irányozva, hogy ebből mennyi lesz zengős és mennyi gyári teszt? (Fülöp Károly)
Összesen hat zengős tesztnappal kalkulálhatunk év közben. Emellett hivatalos leszek a gyári tesztekre is, amelyek beosztása hasonló lesz a télihez, tehát azokon nem biztos, hogy minden alkalommal lehetőséget kapok majd.

Milyennek látod az esélyeidet a Yokohama-kupában? (Farkas Endre)
Ha végignézek a névsoron, akkor biztos vagyok benne, hogy hatalmas lesz a harc. Coronel, Chilton, Borkovics, plusz Bennani a Citroënnel erős konkurenciát jelent. De hacsak az utolsó fordulóban nem lesz még lehetőségem megnyerni, idén egyáltalán nem foglalkozom a Yokohama Trophyval. A 2012-es elsőség és a tavalyi év végi negyedik hely után nekem sokkal értékesebb lenne megjavítani a negyedik helyet úgy, hogy nem nyerem meg a Yokohama-kupát, mintha megnyerném, de közben csak hatodik lennék az év végi elszámolásnál. 2012-ben sokszor előfordult, hogy egy verseny adott pillanatában első voltam a privát értékelésben, de magán a futamon mondjuk csak a hetedik, és ilyenkor nem vállaltam plusz kockázatot az előrelépéshez. Ilyen idén nem lesz, nem fogom a Yokohama-kupának alárendelni a pontversenyt.

Mik a hosszútávú céljaid? (Palkó Petra)
Évről évre szeretnék fejlődni, szakmai lehetőségekben gazdagodni. Előbb-utóbb szeretnék Johannával összeházasodni és közösen gyermeket vállalni. Tehát jó lenne minél sikeresebbé válni a versenypályán, de úgy, hogy ennek a magánéletem se essen áldozatául. Nekem ez a legfontosabb.

Látsz esélyt arra, hogy valamikor a közeljövőben teszteld a McLaren-Hondát? (Paréj Jószef)
Nem. Jó a kapcsolatom a Honda illetékeseivel, azokkal is, akik egyébként a Forma–1-es projektért felelnek, és azt is elmondtam többször, hogy szívesen vezetnék F1-es autót, de egyelőre ennek a lehetősége szóba sem került.

A szeretteid milyen gyakran tudnak elkísérni egy-egy versenyhétvégére? (Beke Zsombor)
Általában azokra a helyszínekre, amelyek autóval megközelíthetőek, minden alkalommal eljönnek, de nyilván figyelembe kell venni az anyagi korlátokat is. Volt már olyan, hogy Johanna el tudott kísérni egy-egy távolabbi versenyre is, de sajnos nem tartok még ott, hogy ez minden futamon lehetségessé váljon.

Ki vagy kik segítettek meghozni a döntést, hogy maradtál a csapatodnál? (Szöllősi Tímea)
Elsősorban a szüleimre és Johannára támaszkodtam. Tudom, hogy ők mindentől függetlenül azt mondják nekem, ami a saját érdekem is, és ebből kifolyólag velük beszéltem a legtöbbet a döntésről. De legtöbbször szeretem saját magam átgondolni a lehetőségeimet, így általában akkor fordultam hozzájuk, amikor éppen elbizonytalanodtam. Mellettük persze ott volt Zoli is, akivel van annyira őszinte a viszonyunk, hogy a kényes kérdéseket is meg tudjuk beszélni egymással. Nem volt könnyű döntés, de én büszke vagyok arra, hogy vállaltuk azt a plusz erőfeszítést, aminek köszönhetően kialakulhatott a jelenlegi helyzet.

Mi a véleményed a versenynaptár változásáról? (Pál András)
Szuzuka és Makaó kiesését sajnálom, mindkettő a kedvenc pályáim közé tartozott. Ugyanakkor jó pályák kerültek be a helyükre, elsősorban a Nürburgringet kell kiemelni, amely a szezon legnagyobb kihívása lesz. A vadonatúj thaiföldi pályától és a Motegitől egyelőre nem tudom, mit várjak, de a portugáliai helyszín is érdekesnek tűnik. Szakmailag nem lett rosszabb a kínálat, mint volt 2014-ben, és ez a legfontosabb.

WTCC - Michelisz_04_resize

Milyen zenét hallgatsz a versenyek előtt, ami megnyugtat? (Stranszki Nikoletta)
Hangulatfüggő. Szeretem az elektronikus zenét, legtöbbször azt hallgatok, de vannak olyan helyzetek, amikor érzem magamon, hogy túlpörgök és nyugalomra van szükségem, olyankor valami lassabb zenét választok.

Azt tudjuk, hogy felfelé kit kell legyőzni, de az „alsóházból" ki piszkálhat oda Neked? (Kovács Sándor)
Coronel és Chilton mindenképpen, aztán Rydell, aki korábban a világ élvonalához tartozott, illetve Bennani és Ma Qing Hua, akik a Citroën erőforrásbeli fölényével odaérhetnek a dobogós helyekre. Főként az összetett szempontjából érzem őket veszélyesnek.

Soha nem félsz a versenyeken? (Szerencsés Mária)
Soha! Néha előfordul, hogy utólag belegondolok abba, néhány szituáció szerencsétlenebbül is végződhetett volna, de érdekes módon attól a pillanattól kezdve, hogy beülök a kocsiba, minden ilyen jellegű gondolatom elszáll.

Volt már olyan, amikor fel akartad adni az egészet? (Horváth Márk)
Feladni soha nem akartam, viszont voltak olyan pillanatok, amelyek borzasztóan nehezek voltak. Például 2011 év vége, amikor úgy éreztem mindenkiből, belőlem is elfogyott egy kicsit a lendület. De egyelőre még túlságosan ragaszkodom ahhoz, hogy autóversenyző akarok lenni, és túlságosan élvezem, hogy ezt csinálhatom.

Amikor felállsz a rajtrácsra van előre terved, hogy melyik irányba indulsz a piros lámpa kialvása után? (Simon Krisztián)
Régebben megesett, hogy próbáltam megtervezni, és ha szűk az aszfaltcsík egy-két forgatókönyvnek kell is lennie a tarsolyban. De mostanában inkább ösztönösen cselekszem, mert azt vettem észre, hogy ez a kifizetődőbb. Amikor pontosan eltervezem, legtöbbször úgyis másképpen történik minden.

Szerinted mennyire igazságos a súlykompenzációs rendszer? (Dobos Attila)
Egyáltalán lehet-e igazságos a súlykompenzáció? El kell ismerni, hogy nem feltétlenül tesz jót egy bajnokságnak, ha valaki rengeteg pénzt, időt és energiát fektet abba, hogy gyors legyen az autója, aztán a nyakába kap plusz súlyt, ami elhomályosítja az erőfeszítéseinek eredményét. Viszont a legtöbb sorozat abba az irányba mozdul, hogy látványos, nézőbarát futamok alakuljanak ki, amihez kiegyensúlyozottá kell tenni a mezőnyt. Ebben a WTCC élen jár a súlykompenzációval és a fordított rajtráccsal, de úgy gondolom, ha az a cél, hogy kiegyenlítődjön a mezőny, akkor a jelenlegi maximum 60 kilós plusz súlynál nagyobb mozgástérre lenne szükség.

Az aktív városnézős nyaralást részesíted előnyben vagy inkább a tengerparton heverészőset? (Juhász Piroska)
Általában úgy tervezzük meg a nyaralásainkat Johannával, hogy mindkettőre legyen lehetőség. Tavaly nyáron például több napot kirándultunk úgy, hogy a kulturális élmények álltak a középpontban, de a szezon végén inkább a pihenésre van igény akár egy tengerparton is. Ez persze hangulatfüggő.

Az étrendedet megváltoztatod-e a versenyek miatt? Szeretsz-e főzni? (Zsinor János)
Szeretek főzni, régebben az egyetemi évek alatt, amikor albérletben laktam, rendszeresen főztem is magamra. Az utóbbi években ezt inkább Johannára bízom, aki nagyon jól főz. Újabban a pizzámat kezdtem el tökéletesíteni, és szerencsére egyre jobban ízlik a saját pizzám, amihez én gyúrom a tésztát és minden hozzávalót én készítek el. Ez egy jó elfoglaltság nekem arra, hogy eltereljem a gondolataimat, kikapcsoljak kicsit. Versenyeken oda kell figyelnem az étrendemre, de olyankor a nagy feszültség miatt nehezen tudok bármit is elfogyasztani. Esténként könnyű ételeket eszem, és sokat iszom, ami nagyon fontos olyankor.

Ki lenne az a pilóta a történelemből, akivel azonos autóval, azonos körülmények között legszívesebben összemérnéd a tudásod? (Falatics András)
Egyet nem tudnék kiemelni, úgyhogy mondok inkább hármat: Jim Clark, Gilles Villeneuve és Ayrton Senna.

A jelenlegi és a már nem versenyző pilóták közül van-e olyan versenyző, akivel a pályán kívül is rendszeresen tartod a kapcsolatot? (Varga Hajnalka)
Borkoviccsal jóban vagyok, nemrég meg is látogattam Belgrádban. Nagyon vicces és őszinte figura, ezért csípem. A Honda gyári versenyzőivel az utóbbi időben sokat találkoztam, kezd kialakulni közöttünk egy közvetlenebb viszony, de ezt leszámítva nem nagyon tartom a kapcsolatot senkivel sem.

Vannak-e aggályaid a Nordschleifével kapcsolatban? Fel lehet-e készülni egy ilyen rendhagyó versenyre? (Mátics Tamás)
Tervezem, hogy valamikor az argentin és marokkói futamok között utcai autóval ellátogassak a Nordschleifére. Otthon már letöltöttem a pálya hosszú változatát, amelyen egyébként kezdő szimulátoros korszakomban sokat gyakoroltam, de mostanra elfelejtettem a pontos vonalvezetését. Április 28-án hivatalos WTCC-teszt is lesz ott, amikor a saját versenyautómmal is mehetek rajta, így lesz lehetőség felkészülésre.

Csak most érezted úgy, hogy maradnod kell a Zengőnél, vagy később sem szeretnél váltani? (Kiss Antal)
Egyelőre nem tudom erre a kérdésre a választ. Az biztos, hogy jelenleg nagyon jól érzem magam a Zengő Motorsportnál, és amíg tudunk együtt fejlődni, addig nem szeretnék váltani. Ugyanakkor azt is tudom, hogy egyszer ez a közös út véget érhet, mert elérjük azt a pontot, amikor a csapatnak és nekem is szükségem lesz az új impulzusokra. Hozzá kell tenni, csábító, hogy egy napon kipróbáljam magam egy gyári csapatban, és nem is azért, mert az szakmailag olyan óriási előrelépés lenne, hanem azért, mert azt érzem az elérhető maximumnak, amit kihozhatok a pályafutásomból.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: