DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
WTCC

WTCC: A promóter a Hondáról, a Citroenről és a Ladáról

A múlt csütörtökön Barcelonában megtartott hivatalos szezon előtti sajtótájékoztatón természetesen jelen volt a túraautó-világbajnokság első embere, Francois Ribeiro is, aki többek között a 2015-ös esélyekről, a Citroen tavalyi fölényéről, a Lada és az ORECA kapcsolatáról, valamint a megújuló közvetítési filozófiáról is kifejtette véleményét.

Az előző hét második felében ébredt fel tulajdonképpen téli álmából a WTCC: csütörtök este került sor a hivatalos szezon előtti sajtótájékoztatóra, míg másnap Barcelonában kollektív teszten vett részt a mezőny egy része. Az előbbi rendezvényen természetesen jelen volt az a Francois Ribeiro is, aki nagyságrendileg épp egy évvel ezelőtt, a 2014-es idényt megelőzően vette át az azóta az új TCR International Series elindításán dolgozó Marcello Lottitól a sorozat promóterének a szerepét. Az Eurosport Events francia szakembere beszélt többek között a tavalyi esztendőről is, amely főként a világbajnoksághoz újonnan csatlakozó Citroën fölényéről szólt. Ribeiro meglepően nyíltan mondta ki azt, ami amúgy mindenki számára világos volt: a franciáknak óriási előnyük származott abból, hogy előbb ismerték az új TC1-es szabályrendszer részleteit, amelynek egy évvel korábbi bevezetésével csalogatták be voltaképpen őket a WTCC-be, mint a riválisaik.



„A tavalyi események mindenki számára nyilvánvalóak voltak: a Citroënnek hét hónappal több fejlesztési idő állt rendelkezésére, mint bárki másnak, de idén kíváncsi leszek az erőviszonyokra. Nem a barcelonai teszt alapján, mert nem gondolnám, hogy abból túl sok következtetést levonhatnánk, de már várom, hogy lássam Argentínában, a Q2-ben a különbséget Citroënek és a Hondák között” – idézi Ribeirót a TouringCarTimes. A promóter azt is elmondta, miért volt tavaly nehéz helyzetben a Honda, s miért lehetnek idén erősebbek a japánok: „A Honda meglehetősen balszerencsés volt, amikor Marrakechben összetört Tarquini autója, mert így azt a kocsit nem tudták tesztautóként használni, s ezáltal három vagy négy hónapot vesztettek azzal, amíg újat építettek. Idén már most sokkal több tesztet teljesítettek. Egy új kocsit is építettek, amit elküldtek a Japánban található szélcsatornájukba. Azt hiszem, ez az első alkalom, hogy lehetőségük nyílik a Honda Forma-1-es létesítményeinek használatára.” 

Ribeiro beszélt az idén az új modelljükkel, a Vestával sötét lónak számító Ladáról is: „Volt egy találkozóm a Lada új elnökével, Bo Andersonnal a tavalyi moszkvai forduló során, és nyíltan megkérdeztem tőle, hogy szerinte biztos jól működik-e az orosz módra futtatott WTCC-projektjük” – utalt a szakember a márka tulajdonképpeni sikertelenségére a sorozatban (tavaly ugyan Rob Huff révén két futamot is nyertek a Grantával, ám mindkét sikert egy fordított rajtrácsos második futamon érték el). Ribeiro elmondta, hogy szerinte az oroszoknak szakítaniuk kellene a teljesen hazai megoldásokkal, s többek között külföldi tőkére lenne szükségük, amely a megítélésükön nem változtatna, hiszen végeredményben a nézők így is, úgy is egy Ladát látnak majd a pályán. Végül aztán a promóter elmondása szerint a gyártó a munkálatok nagy részét rábízta egyik fő partnerükre, az ORECÁ-ra: „Két héttel a találkozónkat követően úgy döntöttek, mindent átadnak az ORECA kezébe. A tervezést, a tesztelést, az építést, a fejlesztést, a homologizációt. Ez 95 százalékban az ORECA autója.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: