DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
WTCC

A Citroen megnyerte a 2014-es WTCC konstruktőri versenyét

Az első futamon a Citroen pilótái elhozták az első négy helyet (López, Ma, Muller, Loeb sorrendben), ami azt jelenti, hogy a csapat – két versennyel a szezon vége előtt – már megnyerte a konstruktőrök versenyét.

Már az időmérő edzéseken is meggyőző eredményt produkált a Citroën: az első öt helyezésből négyet elhoztak a márka pilótái. Az első futamot zsúfolásig megtöltött lelátók előtt indították – a helyiek kedvence, Ma Qing Hua az első sorból rajtolhatott.

711_LOPEZ_resize



Induláskor López, Ma és Muller jöttek el a legjobban, míg Sébastien Loeb nem a legjobban kapta el a rajtot, és csak a hetedik helyre sikerült beállnia. Ma Qing Hua folyamatosan, rajongói buzdításától kísérve támadta Pechitót, aki néhány kanyar után stabilizálta előnyét, ha növelni nem is tudta.

Közben Loeb is megkezdte a felzárkózást: körről körre előzte meg ellenfeleit, Monteirót, Tarquinit és Michelisz Norbertet. A futam felénél már körvonalazódott a négyes Citroën-győzelem, a befutó pedig véglegesítette is a történelmi pillanatot, hiszen ezzel az eredménnyel a márka megnyerte az idei csapatvilágbajnokságot.

Ekkor még nem tarthatott sokáig az ünneplés, mert perceken belül kezdődött a második futam. A fordított rajtsorrend miatt ez alkalommal Loeb indult a legjobb helyről, a harmadik sorból. A rajt utáni első kanyarokban Yvan Muller megelőzte csapattársát, sőt, amikor Loeb Valentét igyekezett befogni, a helyzetből Muller jött ki a legjobban, és ő került a hármas csoport élére.

Ezt követően Loeb egy előzési kísérlet során véletlenül meglökte Mullert, akinek kiszakadt az egyik hátsó kereke, és a verseny feladására kényszerült. López mindeközben – jó szokásához híven – elkezdett előrenyomulni, és hamarosan már a harmadik helyen autózott. Ezt a pozíciót meg is tartotta a futam végéig, így ismét értékes pontokat szerzett az egyéni versenyben is. Loeb 30 másodperces büntetést kapott az ütközés miatt, ezzel kiszorult az első tízből. Ma Qing Hua, aki látványos csatát vívott Michelisz Norberttel és Tom Coronellel, végül az ötödik helyen zárt.

719_LOPEZ_resize 

Nyilatkozatok

Julien Montarnal, a Citroën marketing, kommunikációs és sportért felelős igazgatója: „A mai eredmény és a világbajnoki cím nagy büszkeség a Citroën számára. A Citroën Racing profizmusa, energiája és elhivatottsága a legmerészebb álmainkat is felülmúló eredményeket hozott. Az első évet mindenképpen tanulóévnek szántuk, de végül nyerő év lett belőle. Köszönöm az egész csapatnak, mindenkinek, aki munkájával hozzájárult ahhoz, hogy a Citroën arra a helyre kerülhessen, amelyet méltán kiérdemelt: az elsőre. Külön öröm a számunkra, hogy a bajnoki címet itt Sanghajban, ilyen közönség előtt szerezhettük meg, ez így valóban az elképzelhető legszebb forgatókönyv volt. A Citroën számára Kína kiemelt fontosságú terep, hiszen autóink egynegyedét itt értékesítjük. Most pedig minden vendégünk, márkakereskedők és ügyfelek is első kézből tapasztalhatták meg, mit tud a Citroën.”

Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója: „A szezonnak még nincs vége, de azt azért már mindenképpen kimondhatjuk, hogy nagy év az idei. 18 hónappal ezelőtt kezdtük a munkát, a csapat óriási energiákat mozgatott meg, mind a versailles-i fejlesztőközpontban, mind pedig kint a terepen azért, hogy szezonkezdetre elkészüljünk. Egy jól összerakott autóval, és egy sor remek pilótával valóban rendkívüli eredményeket értünk el. Külön kiemelem Yvan Mullert, aki az első pillanattól kezdve a legszorosabb együttműködésben dolgozott velünk a sikerért. Megható érzés a négyes elsőség itt Kínában, és nagy öröm Ma Qing Huát a dobogón látni.”

José María López: „Nagyon fontos hétvégén vagyunk túl, idegesebb is voltam, mint általában. Őrületes érzés világbajnoki címet nyerni a Citroën Racinggel! Valamennyi csapattársamnak gratulálok – minden eddiginél erősebb meggyőződésem, hogy az autósport igazi csapatsportág, noha a dicsőség javát a pilóták kapják. Egyáltalán nem volt könnyű itt győzni, mert Ma Qing Hua folyamatosan nyomás alatt tartott – szépen bebizonyította, hogy moszkvai győzelme a legkevésbé sem volt véletlen!”

463_TEAM_CITROEN_resize

Ma Qing Hua: „Először is köszönetemet fejezem ki a Citroën Total Racing Teamnek. A hétvége – és az egész szezon – igazi sikertörténet. A csapat tényleg mindent megtesz azért, hogy kompenzálják a belőlem még hiányzó rutint, és nagyon lelkesítő azt érezni, hogy ennyire mögöttem állnak. Második lettem az első futamon, nem sokkal lemaradva a győztestől – ez nagyon jó eredmény, igazából számomra még értékesebb is, mint a moszkvai győzelem.”

Yvan Muller: „Számomra nem volt túl sikeres ez a hétvége – sőt, maga a szezon sem tartozik a legjobbjaim közé -, de a csapat eredményének nagyon örülök. 15 hónappal ezelőtt kezdtünk együtt dolgozni, a közös munka legszebb gyümölcse ez a bajnoki cím. Nagyon büszke vagyok a szerelőinkre, a mérnökeinkre, az egész csapatra.”

Sébastien Loeb: „Az első futam nagyon izgalmas volt. Rosszul rajtoltam, de aztán szép csatákat vívtam a többiekkel, és sikerült negyedikként befutnom. A négyes győzelem mindannyiunk számára emlékezetes pillanat marad! A második futamban kissé túl optimistán ítéltem meg az egyik féktávot, egyáltalán nem szándékosan löktem meg Yvant. Nagyon sajnálom, hogy emiatt kellett kiállnia, és természetesen jogosnak tartom a büntetésemet. A nap fénypontja azért a csapatvilágbajnoki cím marad!”

444_LOEB_resize 

Eredmények

1. FUTAM

1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)

2. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC) +2’’089

3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +5’’793

4. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +6’’175

5. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC) +16’’050

Leggyorsabb kör: Ma Qing Hua en 1’50’’833

 

2. FUTAM

6. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC)

7. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +2’’590

8. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) +4’’041

9. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC) +13’’976

10. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC) +14’’416

13. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +37’’197

Leggyorsabb kör: Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) en 1’51’’316

 

A VILÁGBAJNOSÁG ÁLLÁSA – EGYÉNI

1. José María López 384 pont

2. Yvan Muller 291 pont

3. Sébastien Loeb 251 pont

4. Tiago Monteiro 170 pont

5. Norbert Michelisz 142 pont

 

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA – CSAPATOK

1. Citroën Total 848 pont

2. Honda 574 pont

3. Lada 334 pont

* A FIA hivatalos közléséig nem végleges eredmény.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: