DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
WTCC

Lopez: Kevesebb kockázattal is meglehet a bajnoki cím

Az argentin futam utáni hosszabb pihenőt követően célegyeneséhez közeledik az idei WTCC-szezon. A finálé első etapja nem máshol lesz, mint a pekingi Goldenport Park Circuit-on.

Négy Citroen C-Elysée WTCC sorakozik majd fel a rajthoz, volánjaik mögött José María López, Yvan Muller, Sébastien Loeb és Ma Qing Hua, aki kétség kívül a helyi szurkolók kedvence.

 

Első szezonján a Citroen Total csapat jó esélyekkel pályázik a konstruktőri világbajnoki címre.

 

Hosszú utat megtéve, a Túrautó Világbajnokság utazó karavánja Kínában parkol le következő fordulójára. A Citroën számára igazi mérföldkő, hogy a térségben versenyezhet, hiszen több mint húsz éves múltra tekint vissza közös helyi együttműködése a Dongfenggel. A tavalyi évben az eladások a piaci átlagot meghaladva több mint 25%-kal nőttek a térségben. 280 000 eladott járművel Kína az első számú piac a darabszámok tekintetében, míg egyik legfőbb hajtóereje a helyi gyártásban készülő Citroën C-Elysée, mely a sportágban is óriási sikereket arat.

 

Tagadhatatlan siker övezi a Citroen Racing első évadját, hiszen 15 futamból 14-et sikerült megnyernie a négy versenyzőnek. Koránt sem biztos még azonban a végső győzelem oha az mindenképp leszögezhető, hogy aCitroen Total csapat jó a Gyártók bajnokságát. Ennek érdekében a Hondákhoz képest 48 ponttal többet kellene megszerezni, ami idáig csupán egyszer sikerült a szezon során.

 



A szezon kilencedik versenye a Goldenport Park Circuit-on zajlik, mely a nemzetközi repülőtér mellett található a Chaoyang kerületben. 2,391km-es hosszával a pekingi pálya az évad legrövidebbje, Ma Qing Hua kivételével a legtöbb versenyző számára így is nagy újdonságot jelent majd.

 

"A Goldenport Park az egyik legrégebbi pálya Kínában, ám ez koránt sem jelenti azt, hogy a legjobban ismerném. Volt már szerencsém versenyezni rajta és bár rövid, minden apró hiba hatványozottan megbosszulja magát. Állandó koncentrációt igényel, hiszen a védőfalak nagyon közel vannak és muszáj lesz megtalálni az optimális beállításokat ahhoz, hogy a gumik megfelelően bírják a versenyt." - nyilatkozta a moszkvai futam nyertese.

 

15 verseny, 12 dobogós helyezés, melyből 7 első hely - imponáló José María López eddigi teljesítménye. Az utolsó három futamot megnyerte és Argentínában tökéletes hétvégét futott: Pechito megérdemelten áll a bajnokság élén, 60 ponttal megelőzve Yvan Mullert. Még ugyan korántsem lehet elkönyveltnek tekinteni a szezon végét, de ha továbbra is ilyen kiemelkedő és egyenletes teljesítményt nyújt, bizakodva tekinthet a bajnoki címre a 37-es számmal versenyző argentin.

 

"Szeretném újból átélni a Termas-ban megnyert versenyeket követő órák boldogságát. Minden energiámat kiadtam, azonban teljesen feltöltött a tudat, hogy a hazámban és a szurkolóim előtt mindkét versenyt megnyerhettem. Ilyenről még csak álmodni sem mertem. Idáig nem gondoltam komolyan a bajnoki címre, hiszen nem volt még olyan számottevő az előnyöm, de 60 ponttal már más a helyzet. Természetesen a mostani felállás sem változtat majd a versenyekhez való hozzáállásomon, azonban mostantól akár kevesebb kockázattal is eredményes lehetek." - mondta José María.

 

Yvan Muller tisztában van vele, hogy nehéz helyzetben van, noha szó sem lehet meghátrálásról: "A matematika szerint még mindig van esélyem a bajnoki címre, azonban reálisan nézve szinte lehetetlen Pechito előnyét behozni, hacsak nem kerül olyan kellemetlen helyzetekbe, hogy egyetlen pontot sem szerez egy-egy futamon. Ha Makaó előtt még kilátásban van az első hely, akkor jobban hiszek majd benne, hiszen azon a pályán a versenyek kimenetelét lehetetlen megjósolni. Valahol persze érzem én is, hogy ez az év eddig Pechitóé, hiszen rengeteg sikert elért."

 

Ma Qing Hua már első versenyén futamgyőzelmet könyvelhetett el Moszkvában. A kínai pilótának érthető módon nincs más célja, mint hogy hazájában is megörvendeztesse rajongóit. A hangulat fokozása végett a Citroën egy különleges dekorációval készül a 33-as számú versenyző számára, melynek témájában felfedezhető lesz a kínai asztrológia, a Ló éve. "Megfelelően felkészültem a tesztekkel és a Citroën Racing szimulátorával. Fontos, hogy már a szabadedzéseken jól szerepeljek, hiszen a kvalifikáció rendkívül fontos lehet ezen a versenyen, mivel kifejezetten kevésbé lehet előzni, mint máshol." - nyilatkozta.

 

Sébastien Loeb hatszor ért el dobogós, ebből két első helyezést - így sikerekkel indult első szezonja ebben a - számára új - bajnokságban. "Kezdtem kissé hosszúnak találni ezt a szünetet és alig várom, hogy újból a Citroën C-Elysée WTCC volánja mögé ülhessek. Célom, hogy az Argentínában bemutatott taktikát folytassam: tartsam a pozíciómat, megtaláljam a megfelelő lehetőségeket és ezeket kihasználva az élre törjek! Az autóversenyzés egy olyan ága ez, ahol nem lehet minden helyzetet tesztelni: csakis élesben lehet fejlődni! Remélem, hétvégén ismét felállhatok a dobogóra." - nyilatkozta a kilencszeres világbajnok.

 

A HÉTVÉGE PROGRAMJA

 

Párhuzamosan a CTCC-vel (China Touring Car Championship), a Túraautó Világbajnokság kilencedik versenye is egészen különleges lesz. Kiváltképp, hogy a felszerelés kései megérkezése miatt a szabadedzéseket szombatra tették. A csapatoknak háromszor fél óra áll majd rendelkezésükre a megfelelő beállítások megtalálásához 8.10, 12.50 és 17.20-tól. Emiatt a kvalifikáció vasárnap 8.30-tól indul az első fordulóval. A két, egyenként 26 körös futam 14.50 és 15.50-kor indul Kínában - helyi idő szerint 8.50 és 9.50-kor nézhetjük élőben a futamokat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: