Amikor először jelent meg a tereprallye versenyeken a Challenge Kupa, igazából a szervezők és a szakág vezetői nem is találták meg az igazi helyét a rendszerben. Aztán a tavalyi, a covid miatt kinullázott év hozta meg a megoldást, amikor a szakág utánpótlásának építésére odafigyelő Garamvölgyi Zoltán kitalálta azt a formát, melynek keretein belül idén már valamennyi hazai bajnoki viadalon külön sorozatként szerepel a Challenge Kupa.
A megalkotott szabályok is egyértelműen arra irányultak, hogy azok az újoncok, akik szeretnék kipróbálni magukat ebben a sportágban, beletanulhassanak abba, ami a tereprallye lényege. Éppen ezért a különböző versenyeken rövidebb szakaszokat teljesítenek a profikhoz képest, maximum 50 km/h-s sebességet érhetnek el, és egy szakaszon sem léphetik túl a 40 km/h-s átlagsebességet. Így teljes biztonságban próbálhatják ki magukat, és válhatnak igazi versenyzővé.
Persze ne gondolja senki, hogy a fenti szabályok miatt kizárólag olyanok indulnak el a Challenge Kupán, akiknek esetleg ez a sebesség már-már a maximumot is jelentik az élet egyéb területén. Happ Krisztián mindig is a benzingőz, a száguldás rabja volt, és amikor egy sajnálatos baleset következtében tolószékbe kényszerült, akkor sem hagyott fel az autóversenyzéssel. Most kipróbálja magát a tereprallye-ban is, és úgy véli, ebből még igazi, nagy szerelem is lehet.
„Nagyon jó ötlet a Challenge Kupa bevezetése, hisz az autóversenyzésben minden szakág más és más. Azoknak ez tökéletes versenyzési forma, aki szeretné kipróbálni, milyen terepen menni, mégpedig versenykörülmények között. Ez a forma valóban az utánpótlásképzés alapja, hiszen amellett, hogy felkészít a komoly versenyzésre, a szabályban rögzített sebességkorlátok miatt nemcsak a pályára, hanem a sebességre, az időre is oda kell figyelni. Ráadásul a navigátorral is összeszokhat mindenki, ami az egyik legfontosabb alapja az egésznek. Bízom benne, hogy egyre többen leszünk a versenyeken” – jelentette ki Happ Krisztián.
Révész Tamásról sem lehet elmondani, hogy most kezdte volna az autóversenyzői szakmát, hiszen rallycrossban kétszeres magyar bajnok, ráadásul a 600 lóerős autóval a királykategóriában is győzni tudott. De nem ismeretlen a neve a rallye és a gyorsasági szakágban sem, ám most – a saját szavaival élve – teljesen beleszeretett a side by side-ok által nyújtott élményekbe, amikor hobbiszinten kipróbálta, milyen érzés egy ilyen géppel menni az erdőben.
„Amikor kiszálltam a szöcskéből, azonnal tudtam, versenyezni szeretnék, de azzal is tisztában voltam, hogy ebben a szakágban abszolút újonc vagyok. Amikor meghallottam a Challenge Kupa által adott lehetőségről, nem haboztam egy pillanatra sem. Már túl vagyunk egy viadalon, és a Riverside Baja csak megerősítette bennem azt, hogy ez a sorozat megfelelően biztonságos körülményeket ad ahhoz, hogy egyrészt felkészüljek egy komolyabb versenyzésre, másrészt itt kiderül, egyáltalán alkalmas vagyok-e a tereprallye-ra. természetesen végig csinálom az idei szezont, és ha minden rendben lesz, akkor jövőre már a normál versenyeken indulok a side by side kategóriában” – állította Révész Tamás.