DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
Tereprali (TR)

Hungarian Baja: Hibátlan Hirvonen

Nem hibázott, és az autóval sem volt gond. Ez pedig elég ahhoz, hogy valaki megnyerjen egy világkupa-versenyt. Legalábbis akkor, ha az illetőt Mikko Hirvonennek hívják, mert nála az alap, hogy pokolian gyors. A HunGarian Baján is bizonyította ezt, a nehéz, trükkös, néhol szűk, máshol dobálós, ugratókkal tarkított pályán.

 „Az volt a nap tanulsága, hogy az első helyet megőrizni sokkal nehezebb, mint megszerezni, mert ilyenkor egyszerűen nem tud a saját ritmusában autózni az ember. Ma ellenkező irányból teljesítettük a pályát, mint tegnap, és voltak buktatói, de úgy érzem, ebben most semmi hiba sem volt. Nehéz versenyen vagyunk túl – sokkal nehezebben, mint például a Spanyol Baja volt –, éppen ezért jelentett ez remek felkészülést a Dakar-ralira. Jó néhány hasznos tapasztalatot szereztünk” – nyilatkozta Mikko Hirvonen, aki pokoli gyors volt.

Utóbbi megállapítást már csapattársa, az amerikai Bryce Menzies tette, akinek a rajt előtt talán még volt egy olyan kósza gondolata, hogy megpróbálja nyakon csípni a finnt, de ez hamar hamvába holt, amikor meglátta, ellenfele miként közlekedik a fák között.

„Amit Mikko művelt a szűk, kanyargós, erdei utakon a fák között, az egyszerűen elképesztő volt. Nem véletlenül volt annyira sikeres a raliban. Tudtuk, csak akkor érhetjük utol, ha nagyot hibázik. Örülünk a második helynek, főleg, hogy most vagyunk itt először, de biztosan nem utoljára, mert nagyon tetszettek ezek a trükkös, kemény pályák” – mondta Bryce Menzies.



A dobogó harmadik fokára Miroslav Zapletal állhatott fel, aki nem csupán a világkupa-pontoknak örülhetett, hanem annak is, hogy ezzel a parádés nemzetközi eredménnyel elhódította a magyar bajnoki címet is – pályafutása során immár másodszor. „A szakasz néhol nagyon nehéz volt, de nekünk semmi gondunk sem volt a hétvége folyamán, úgyhogy nagyon örülünk” – mondta Zapletal.

Legjobb magyarként Osváth Péter és Farnadi Ágnes érkezett a negyedik helyen. A BMW-páros reggel azzal a szent céllal vágott neki a távnak, hogy megpróbálja utolérni Zapletalt, és visszakapaszkodni a dobogóra, mert igazából onnan tetszett a „kilátás”. Csakhogy a technikai sportokban duplán igaz, hogy ember tervez, Isten végez…

„A pálya felénél kaptunk egy defektet, amit muszáj volt kicserélni, hiszen még hetven kilométer volt hátra. Tudom, a topversenyzőknek ez két és fél percbe telik, de nálunk inkább a hathoz volt közelebb a rutintalanságunk miatt. Nyilván sajnáljuk, hogy az abszolútban nincs meg a dobogós hely, főleg, miután megcsillant a szemünk előtt a remény, de azért nem rossz ez így sem” – mondta Osváth.

Bizony, hogy nem rossz, sőt! Nagyszerű eredmény. Ha pedig figyelembe vesszük, hogy nincs túl nagy terepralis múltjuk, hiszen a raliban versenyeznek, akkor egyenesen parádés!

A kamionosok a mezőny többi részével ellentétben nem egy, hanem két szakaszt teljesítettek, ez azonban nem változtatott Martin Kolomy dominanciáján. A cseh Tatra-pilóta csak azt sajnálta, hogy nem voltak még hosszabbak a pályák. „Mire felváltok ötödik fokozatba, vége a szakasznak” – viccelődött, de persze azért nagyon örült a győzelemnek.

 

HUNGARIAN BAJA, A VK 7. FUTAMA, VESZPRÉM

Abszolút végeredmény. Autósok: 1. Mikko Hirvonen, Michel Perin (finn, francia) 5:19:07, 2. Menzies, Mortensen (amerikai, Mini All4) 6:04 p h., 3. Zapletal, Momot (cseh, lengyel, Hummer) 7:19 p h., 4. Osváth, Farnadi (magyar, BMW X6) 14:23 p h.

Kamionosok: 1. Martin Kolomy, David Kilian, René Kilian (cseh, Tatra) 3:45:58, 2. Vrsecky, Kalina, Stross (cseh, Tatra) 6:47 p h., 3. Macik, Mrkva, Tomasek (cseh, Liaz) 13:09 p h.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: