DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Tereprali (TR)

Korda Erik a magyar bajnoki címért száll harcba

Felkészülten és bizakodva tekint a hétvégi magyar bajnoki szezonkezdet elé a Korda Racing, Korda Erik és Csató Attila nem titkolt célja hogy a bugaci Duna Aszfalt Kupán megtegye az első lépést a 2016-os magyar bajnoki cím felé.

Az előttünk álló hétvégén hivatalosan is kezdetét vesz a magyarországi autósport szezon, hiszen március 18.-20 között a bugaci Duna Aszfalt Kupával sor kerülhet a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség idei első bajnoki futamára. A tavalyi évben debütált bugaci verseny ráadásul rögtön duplázhat is, hiszen a magyar bajnokság mellett az FIA Közép-Európa Zóna Kupában is itt kerül sor az első versenyre, ennek köszönhetően komoly nemzetközi mezőnyben mérheti össze erejét a több mint 100 kilométeres szelektív szakaszt is magába foglaló rendezvényen.

FRI_1125



A bajnoki rajtról nem hiányozhat a Korda Racing csapata sem, ráadásul Korda Erik csapata minden eddiginél nagyobb csapattal képviselteti magát a szakágban, a téli szünetben többen is csatlakozhattak a váli székhelyű brigádhoz.

„Rég vártunk már ennyire szezonnyitót, mint ezt a mostanit!” – vallotta be Korda Erik  néhány nappal a futam rajtja előtt. „Örülünk, hogy mi terepralisok lehetünk idén az elsők, akik elkezdik idehaza pontvadászatot, hiszen ilyenkor egy kicsit talán még nagyobb figyelem irányul szeretett sportunkra is. Azt hiszem, nyugodt szívvel jelenthetem ki, hogy a téli szünetben minden téren sokat erősödött csapatunk. A korábbi tervünk az volt, hogy ezt az évet a Világkupán töltjük, azonban miután többször is átbeszéltük a dolgot a csapattal arra jutottunk, hogy idén mégis a magyar bajnokságra összpontosítunk. Már most tudom, hogy jó döntést hoztunk, hiszen így volt elég időnk a felkészülésre, amire már rég volt példa. Tavaly például alig valamivel a szezonnyitó előtt érkezett meg a HRX, most viszont a téli szünetben végre szétszedhettük és alaposan átnézhettük és felújíthattuk az autót, és bizony ez rá is fért, sok mindent kicseréltek rajta a srácok, de volt egy kis időnk a beállításokkal is foglalkozni. Ennek köszönhetően bízhatunk abban, hogy elkerülnek a tavalyi szezon első felére jellemző apró műszaki hibák, és idén onnan tudjuk folytatni, ahol tavaly befejeztünk.” – jegyezte meg Korda Erik, aki tavalyi utolsó három versenyét, a HunGarian Baja-t, a HOFEKA Kupát és a Mikulás Rallyt is győzelemmel zárta.

„Ami engem illet, amíg a srácok az autót építették átnyergeltem motorra és a Korda Racing kibővült motoros tagozatával készültem a szezonra, ami rendkívül hasznos volt, úgy érzem a nyeregben szerezett tapasztalat sokat segíthet a szezon során. Az idei bajnokság nagyon izgalmasnak ígérkezik, hiszen mindössze 5 futam alkotja a naptárat így a legkisebb hiba is végzetes lehet. A nevezési listát böngészve Bugacon úgy érezhetjük majd magunkat, mintha egy Világkupa futamon mennénk, sem a mezőny erősségére, sem a verseny programjára nem lehet panasz, a több mint 100 kilométeres szelektív szakaszokon idei Dakar és Africa Race résztvevőkkel kell megküzdenünk. Ráadásul a többiek sem ültek tétlenül babérjaikon a téli szünetben, úgyhogy fel kell kötni a gatyát mindenkinek, aki dobogóra szeretne állni vasárnap délután.”

FRI_1164

Korda Erik és Csató Attila mellett az autósok mezőnyében Gyabronka István képviseli a csapat színeit, a motorosoknál viszont házi versenyt is vívhatnak a Korda Racing pilótái. Linninger Patrik az idei évre 450-es KTM motorra cserélte a quadot, Patrik dolgát „házon belül” Gyabronka Bence (Gas gas 450), Tóth Attila (KTM 450) és Heiszer Károly (Yamaha Raptor 700) igyekszik megnehezíteni. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: